LTE-yhteys Garmin Forerunner 945 LTE  GPS-juoksu- ja triathlonälykellossa

LTE-yhteys Garmin Forerunner 945 LTE GPS-juoksu- ja triathlonälykellossa

Garmin esittelee Forerunner® 945 LTEGPS-juoksu- ja triathlonälykellon, jossa on LTE-yhteys.1 Forerunner 945 LTE auttaa urheilijoita pitämään yhteyttä liikkeellä ollessaan. Laitteessa on puhelimesta riippumattomia turva- ja seurantaominaisuuksia, perheenjäsenten ja ystävien välinen viestintämahdollisuus ja live-tapahtumien jako. Lisäksi laitteessa on tarkat harjoittelutiedot, suoritusten seurantatoimintoja ja älykellotoimintoja, joihin urheilijat ovat tottuneet luottamaan.

“Olemme innoissamme tuodessamme LTE-yhteyden Forerunner-malliston Forerunner 945 LTE-älykelloon,” kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Jo vuosien ajan urheilijat ovat voineet katsoa suoritustietoja, kuunnella musiikkia ja maksaa ostoksensa Forerunner-älykellolla, vaikka puhelin ei ole ollut mukana. Nyt myös turva- ja seurantaominaisuuksia pääsee käyttämään suoraan älykellolla. Treenaaminen ilman puhelinta on siis entistä turvallisempaa ja helpompaa.”

Forerunner 945 LTE:lla voi kutsua apua ja pitää yhteyttä läheisiin ilman puhelinta. Jos urheilija tuntee olonsa turvattomaksi tai älykello havaitsee poikkeavan tapahtuman, avunanto- ja tapahtumien rekiste­röintiominaisuudet2lähettävät sijaintitiedoilla varustetun viestin ennakolta asetetuille hätäyhteyshenki­löille. LiveTrack-toiminnolla perheenjäsenet ja ystävät voivat seurata reaaliaikaisesti urheilijaa ja nähdä tämän etukäteen suunnitellun reitin. Kilpailujen aikana urheilijat voivat lähettää tahti- ja kilometrimäärä­päivityksiä läheisilleen ja vastaanottaa kannustavia ääni-4 ja tekstiviestejä katsojilta. LTE-yhteysominai­suuksien käyttöön tarvitaan tilaussopimus; lisätietoja klikkaa tästä.

Alkuperäisen Forerunner 945 GPS-älykellon suositut harjoittelu-, suoritus- ja hyvinvoinnin seuranta­ominaisuudet sisältävä Forerunner 945 LTE on valmis kaikkiin koitoksiin – avovesiuintiin, pitkiin pyörä- tai juoksulenkkeihin, jne.

Harjoittelu ja suoritukset

Forerunner 945 LTE sisältää kattavan valikoiman harjoittelu- ja suoritusten seurantatyökaluja, jotka auttavat urheilijoita entistäkin parempiin, nopeampiin ja tehokkaampiin suorituksiin kisapäivänä.

• · Päivittäisiä juoksu- ja pyöräilyharjoitusehdotuksia, jotka perustuvat senhetkiseen harjoitus­rasitukseen ja -tilaan.
  • · Sisä- ja ulkoharjoittelusuunnitelmien synkronointi Garmin Connect™-palvelusta ja kolmannen osapuolen alustoilta; harjoittelu 5 km:n, 10 km:n ja puolimaratonmatkoille mukautuvien Garmin Coach-harjoitussuunnitelmien avulla.
  • · Vaihtelevaan treenaamiseen lukuisia urheilusovelluksia, mm. pyöräily, allas- ja avovesiuinti, kenttäharjoittelu, kardiotreeni.
  • · PacePro™-työkalu tarjoaa pinnan kaltevuuteen perustuvaa opastusta reittiä juostessa.
  • · Firstbeat Analytics™-suoritustiedot, mm. VO2 max, harjoitusrasitus, harjoitustila, suorituskunto, harjoitusvaikutus, auttavat valmistautumaan paremmin kilpailuun tai harjoituskauteen.
  • · Juoksun5 ja pyöräilyn6 dynamiikkatietojen seuranta auttaa tehokkaampaan juoksu- tai pyöräilysuoritukseen.
  • Intervalliharjoittelussa uusi tietosivu pitää automaattisesti kirjaa urheilijan hitaimmasta ja nopeimmasta ajasta sekä laskee niiden erotuksen.

Kartat ja reitit

Forerunner 945 LTE:n värilliset kartat pitävät urheilijan oikealla reitillä niin kaupunkien kaduilla kuin metsäpoluillakin.

• Reittien suunnittelu ja lataus Garmin Connect-reittisuunnittelun avulla. Suunnittelutyökalu hyödyntää Trendline™-suosituimmuusreititystä paikallisten reittien valinnassa. Strava- ja Komoot-alustoilla on helppo luoda kelloon saumattomasti synkronoitavia reittejä.
  • ClimbPro tarjoaa ladatuilla reiteillä reaaliaikaista tietoa senhetkisistä ja tulevista nousuista, mm. nousun kaltevuus, matka ja korkeuden lisäys.
  • Käännös käännökseltä ohjeet reitillä sekä ilmoitus tulossa olevista käännöksistä.
  • Kun laitteeseen syötetään juoksu- tai pyöräilylenkin haluttu matka, laite ehdottaa reittejä, jotka palaavat lähtöpisteeseen.

Terveys ja hyvinvointi

Myös harjoittelun jälkeen Forerunner 945 LTE tarjoaa urheilijoille kehon hyvinvoinnin seurantaa helpottavia tietoja.

• Pulse Ox -ranneanturi7 mittaa veren happisaturaatiota, tarjoaa tarkan kuvan unen laadusta ja auttaa sopeu­tu­misessa korkeaan ilmanalaan.
  • Body Battery™-toiminto seuraa kehon energiatason vaihtelua ja auttaa määrittämään harjoitte­lun ja levon kannalta parhaat hetket.
  • Edellisen yön unen laadun tarkistus suoraan kellosta sekä tietoja unen laadun vaikutuksesta kehoon ja palautumiseen.
  • Naisten hyvinvoinnin seurantaominaisuudet, mm. kuukautiskierron seuranta ja raskauden seuranta, johon voi kirjata oireet, saada liikunta- ja ruokavaliovinkkejä, jne.

Yhteysominaisuudet

Forerunner 945 LTE on tarkoitettu jatkuvaan käyttöön ja sisältää yhteysominaisuuksia, joilla kellosta saa suurimman mahdollisimman hyödyn irti.

• Jopa 1.000 musiikkikappaleen tallennus ja soittolistojen synkronointi Wi-Fi®-yhteyden kautta valikoiduista musiikin suoratoistopalveluista, mm. Amazon Music, Deezer ja Spotify.8
  • Garmin Pay™-lähimaksuratkaisu9
  • Älykkäät ilmoitukset puheluista, tekstiviesteistä, some-päivityksistä ja hälytyksistä älykellon näytöllä, kun älykello on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen.
  • Tacx® Smart-harjoitusvastuksen hallinta ANT+®-yhteyden kautta, mm. reitin simulointi, auto­maattiset vastusmuutokset ja treenikehotukset, kun käytössä on reitti tai harjoitus.
  • Mukautettujen kellotaulujen, tietokenttien, sovellusten ja widgetien lataus Connect IQ™-kaupasta, kun älykello on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen.
  • Harjoittelun aikana toiminnot tallentuvat automaattisesti Garmin Connectiin, joka on maksuton verkkopalvelu, missä voi pitää yhteyttä muihin liikkujiin, kisata heitä vastaan ja jakaa suorituksia.

Forerunner 945 LTE:n akku kestää jopa 2 viikkoa älykellotilassa ja jopa 7 tuntia GPS-tilassa musiikin ja LTE Live Trackin kanssa.

Forerunner 945 LTE on saatavissa Q4/2021 aikana luonnonvalkoisena tai mustana suositushintaan 699 euroa. Suositushinta paketille, joka sisältää älykellon lisäksi lisärannekkeen sekä HRM-Pro- ja HRM-Swim-sykevyöt, on 869 euroa.

1 LTE-ominaisuuksien käyttö vaatii aktiivisen tilaussopimuksen ja yhteysmahdollisuuden Category M1 LTE-verkkoon; tarkista Category M1 LTE-verkon kattavuusalueet.

2 Tarkista turvallisuus- ja seurantaominaisuuksien vaatimukset ja rajoitukset

4 Kun käytetään Forerunner 945 LTE:hen pariliitettyjen kuulokkeiden kanssa; kuulokkeet ovat lisävaruste

5 Kun käytetään Juoksudynamiikka-anturin tai HRM-Pro-sykevyön kanssa (lisävarusteita)

6 Kun käytetään yhteensopivan Garmin-tehomittarin kanssa (lisävaruste)

7 Tämä ei ole lääkinnällinen laita eikä sitä ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätiedot Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole saatavissa kaikissa maissa.

8 Saattaa vaatia maksullisen tilauksen kolmannen osapuolen musiikin tuottajalta

9 Tarkista tällä hetkellä tuetut maat, maksujärjestelmät ja pankit

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 13.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/