Navionics esittelee uudet 2022 merikartat

Navionics esittelee uudet 2022 merikartat

Garmin Ltd.-yhtiön (NYSE: GRMN) yksikkö Garmin®International, Inc., joka on maailman johtava ja innovatiivisin vene-elektroniikkavalmistaja1, on tänään ilmoittanut, että Garmin-brändeihin kuuluva Navionics® päivittää venekarttavalikoimaansa julkaisemalla uusia Navionics®+-merikarttoja ja Platinum+™-premium-merikarttoja. Siirtymän helpottamiseksi sisä- ja rannikkovesien välillä Navionics+ ja Platinum+ kartoissa on nyt uudet, kohdistetut kattavuusalueet ja all-in-one-karttaratkaisu, jossa yhdistyvät yksityiskohtainen rannikko- ja avomerialueiden sisältö sekä kattava valikoima edistyksellisiä ominaisuuksia, jotka toimivat hyvin monissa karttaplottereissa2.

“Jo vuosien ajan Navionics on toimittanut täydellisen valikoiman hyödyllisiä navigointityökaluja ja -omi­naisuuksia huviveneilijöiden, kalamiesten ja purjehtijoiden käyttöön kaikkialla maailmassa. Yksinkertais­tettu valikoimamme sisältää uutta, yhdistettyä sisältöä sisävesi- ja rannikkoalueilta kaikissa Platinum+-kartoissa, mikä helpottaa veneilijöiden liikkumista suosikkivesialueillaan”, kertoo Navionics-yhtiön myynti- ja yrityskehitysjohtaja Marcello Albanese. “Lisäksi veneilijöillä on edelleen käytössään samat sisältö ja premium-ominaisuudet, kuten tarkka pohjanmuotojen varjostus peittokuvana, mikä tekee navigoinnista turvallisempaa ja nautittavampaa niin järvillä kuin rannikkovesilläkin.”

Navionics+ ja Platinum+-karttojen kattavuus on suurempi kuin millään muulla kartalla, ja ne ovat tällä hetkellä myydyin merikartta1. Kartat sisältävät lukuisia ominaisuuksia, mm. jatkuvat karttapäivitykset, karttojen peittokuvat ja edistyksellinen reititystekniikka, jotka on suunniteltu opastamaan veneilijöitä sulavasti vesillä tai ohjaamaan kalamiehet nopeasti mahdollisille kalapaikoille. Yhden vuoden tilaus sisältyy Navionics+ tai Platinum+-karttakortin ostoon. Se on nopea ja helppo tapa saada käyttöönsä rajoittamattomat päivittäiset päivitykset Navionics Chart Installerin kautta tai käyttämällä Plotter Sync-toimintoa Navionics® Boating-älylaitesovelluksessa. Navionics+ ja Platinum+ sisältävät myös syvyyskäyrät 0,5 metrin välein, yhteisövinkit, syvyysvarjostukset ja matalan veden varjostuksen, jotka tarjoavat paljon tietoa sisä- ja rannikkovesistä.

Veneilijät ja kalamiehet saavat käyttöönsä vielä enemmän edistyksellisiä ominaisuuksia päivittämällä Platinum+-premiumkarttaan. Platinum+-karttoihin kuuluu Navionics+-kartoista löytyvien vakiokartta­omi­nai­suuksien lisäksi pohjanmuotojen varjostus, tarkat satelliittikuvat, SonarChart™-varjostuspeitto­kuvat, ainutlaatuiset 3D-näkymät, ilmakuvat, jne.

Navionics+-vakiokarttakortit ja Platinum+-premiumkarttakortit ovat saatavissa Q1-Q2/2022 aikana suositushintaan 165-362 euroa kattavuudesta riippuen. Navionics+ ja Platinum+-kartat voidaan aktivoida Chart Installerin kautta tai Navionics Boating-älylaitesovelluksessa. Navionics+-kartat ja Platinum+-premiumkartat ovat yhteensopivia useimpien markkinoilla olevien karttaplottereiden kanssa. Lisätietoja Navionics+ ja Platinum+-karttojen kanssa yhteensopivista kolmannen osapuolen karttaplottereista löydät täältä.

1 Vuoden 2020 ilmoitettujen myyntitietojen perusteella

2 Navionics+ ja Platinum+-karttakortit eivät ole yhteensopivia Garmin-karttaplottereiden kanssa

3 Route guidance-toiminto on tarkoitettu vain reittisuunnitteluun eikä sitä voi käyttää korvaamaan turvallisia navigointitoimia

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 18.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/