Suuriin seikkailuihin kestävä Garmin zūmo XT2

Suuriin seikkailuihin kestävä Garmin zūmo XT2

Garmin on esittelee tänään uuden zūmo® XT2-moottoripyöränavi­gaat­torin. zūmo XT2 erottuu joukosta ja aiemmista malleista suurikokoisella ja kirkkaalla 6 tuuman näytöllään.

Laite on suunniteltu kestämään kaikenlaisia sääolosuhteita (vesitiiviys IPX7) ja kovaa menoa hanka­lassa maastossa, eikä ole moksiskaan ohjaustangon värinöistä, toisin kuin monet älypuhelimet. Ystävien kanssa reissaamisesta nauttiville tarjolla on Group Ride Mobile-ominaisuus1 , jolla on helppo seurata kaikkien ryhmään kuuluvien sijaintia Tread®-sovelluksen tai Group Ride Tracker -lisävarusteen2 avulla myös silloin, kun matkapuhelinverkkoa ei ole käytettävissä.

“Olemme varmoja, että suuremmalla ja kirkkaammalla näytöllä varustettu zūmo XT2 -malli nousee nopeasti motoristien suosikiksi. Laite tarjoaa kaikille mutkateistä tai totuttujen reittien ulkopuolella ajamisesta nauttiville turvallisuudentunnetta ja mielenrauhaa retkillään.”

Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel

Täältä näet, miten zūmo XT2 toimii.

zūmo XT2:n ominaisuuksia

zūmo XT2 -moottoripyöränavigaattorissa on kattava valikoima juuri moottoripyöräilyyn tarkoitettuja ominaisuuksia, joista on hyötyä teillä ja maastossa ajettaessa:

• Uuden visuaalisen suunnittelun avulla on helppo suunnitella reittejä käyttäen samoja karttoja ja reittisuosituksia zūmo XT2 -laitteessa ja Tread-sovelluksessa.
  • MICHELIN Scenic Roads -reittiopas ja MICHELIN -ravintola- ja hotelliopas auttavat löytämään uusia kohteita.
  • Muiden motoristien suosimat moottoripyöräreitit tarjoavat mahdollisuuden uusiin ja jännittäviin ajokokemuksiin. Maksuttomista ja tarkoista Birdseye Direct -satelliittikuvista voi etsiä uusia ajoreittejä.
  • Entistä paremman Garmin Adventurous Routing -toiminnon avulla löytää jännimmät reitit, joiden varrella on mäkiä, mutkia ja parhaat näkymät. Valittavissa on neljä eri vaikeustasoa.
  • Tread-älypuhelinsovelluksessa voi tarkistaa kaikki ajomatkaa koskevat tiedot, joihin kuuluvat mm. nopeus, kiihdytykset, jarrutukset ja korkeuserot
  • Group Ride Mobile -toiminnolla voi seurata ajokavereiden etenemistä joko Tread-sovelluksen tai Group Ride Tracker -lisävarusteen (myydään erikseen) avulla.
  • Reittipisteiden, jälkien ja reittien hallinta älypuhelimella/tabletilla tai zūmo XT2 -moottoripyörä­navigaattorilla sekä reaaliaikaiset liikenne- ja säätiedot ja älykkäät ilmoitukset, kun laite on pariliitetty Tread-sovellukseen.
  • zūmo XT2 antaa navigoinnin äänikehotteita, ja siitä voi striimata musiikkia tai soittaa hands-free-puheluita Bluetooth®-yhteyden avulla yhteensopiviin kuulokkeisiin tai kypäräpuhelimeen (lisävarusteita), kun laite on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen.
  • Varoitukset kuljettajalle esimerkiksi edessä olevista tiukoista mutkista, nopeusrajoitusten muutoksista ja liikennevalo-/nopeusvalvontakameroista parantavat tilannetietoisuutta3.

Yhteispeliä tien päällä

Uusi zūmo XT2 on yhteensopiva inReach®-satelliittiviestintälaitteen4 kanssa kaksisuuntaista viestintää, sijaintijakoa ja hätätilanteissa käytettävää SOS-ominaisuutta varten.

zūmo XT2 tulee myyntiin Q2/2023 aikana suositushintaan 619,00 euroa. Lisätietoja: garmin.com/zumo.

1Jotta seuranta Group Ride Mobilen kautta toimisi, Tread-sovelluksen on oltava käytössä omassa ja kaverin älypuhelimessa, joissa on BLUETOOTH® - ja matkapuhelinverkkoyhteys.

2Ryhmäseuranta Group Ride Tracker-lisävarusteen avulla on käytettävissä vain zūmo XT2-moottopyöränavigaattoreissa ja Tread-sovelluksessa. Ryhmäajoseurannan käyttämiseksi laite on liitettävä ajoneuvon virtalähteeseen.

3Liikennevalo- ja nopeusvalvontakamerailmoitukset eivät ole saatavissa kaikilla alueilla.

4Aktiivinen satelliittipalvelusopimus tarvitaan. Satelliittiviestintälaitteiden käyttö on rajoitettua tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea laitteen käyttöalueella voimassa oleva sovellettava lainsäädäntö ja noudattaa sitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/