Uudet Garmin DriveCam ja CamperCam autonavigaattorit toimivat silminnäkijänä tien päällä

Garmin on tänään esitellyt DriveCam 76-autonavigaattorin ja CamperCam 795-matkailuautonavigaattorin, joissa on integroitu autokamera1. Molemmissa laitteissa on terävä 7 tuuman näyttö, 1080p HD-videokuvanlaatu ja laaja 140 asteen kuvakulma. Kun laite on kytketty, kamera kuvaa jatkuvasti ja tallentaa videokuvaa havaitsemistaan tapahtumista toimien silminnäkijänä tien päällä. Tallennetut videot ladataan automaattisesti turvalliseen Vault-pilvisäilöön. Videoklippejä on helppo katsella ja jakaa2 älypuhelimen Garmin Drive-sovelluksessa.

“Meillä on ilo esitellä nämä uudet all-in-one-autonavigaattorit, joissa luokkansa parhaat auto- ja matkailu­autonavigaattorit yhdistyvät integroituun autokameraan. Voit aina olla varma, että tien päällä sattuneista tapahtumista saadaan videotodisteet”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttaja­myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Autonavigaattorit tarjoavat mielenrauhaa yhtä lailla päivittäisillä työmatkoilla kuin perhereissulla maan halki.”

Integroidun teräväpiirtokameran ansiosta laitteet parantavat kuljettajan tilannetietoisuutta. Ominaisuuk­siin kuuluvat mm. etutörmäysvaroitin ja kaistavahti3.

Malliston kaikki integroidun autokameran sisältävät laitteet on suunniteltu erilaisiin ajoneuvoihin. Garmin esitteli vähän aikaa sitten autokameralla varustetun dēzlCam LGV710-rekkanavigaattorin, josta on hyötyä ammattiautoilijoille. Uusien Garmin DriveCam 76- ja CamperCam 795-autonavigaattoreiden ansiosta työmatkoja ajavat ja matkailuautoilijat pääsevät myös hyödyntämään korkealuokkaisia kamera­ominaisuuksia, jotka parantavat tilannetietoisuutta ja antavat mielenrauhaa tien päällä.

Garmin DriveCam 76-autonavigaattorin ominaisuuksiin kuuluvat mm.:

• Garmin-puheohjauksella hallitaan autonavigaattoria ja voidaan soittaa ja vastaanottaa puheluita, kun laite on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen Bluetooth®-yhteyden avulla
  • Reititys ympäristövyöhykkeiden mukaan antaa opastusta ja varoittaa reitillä olevista ympäristövyöhykkeistä
  • Kun laite on pariliitetty Garmin Drive-sovellukseen, reaaliaikaiset liikennetiedot, säätiedotteet ja polttoainehinnat auttavat ajamaan fiksummin
  • Tripadvisor®-hotelli-, ravintola- ja -nähtävyyssuositusten avulla voi päättää, missä kannattaa pysähtyä
  • Peruuttaminen on turvallisempaa, kun Garmin DriveCam 76 pariliitetään yhteensopiviin Garmin-peruutuskameroihin (lisävaruste)

CamperCam 795-GPS-autonavigaattori on suunniteltu erityisesti leirintämatkailun harrastajille ja kaikille, jotka lähtevät reissuun matkailuautolla tai asuntovaunua vetäen. Ominaisuuksiin kuuluvat mm.:

• Matkailuauton tai asuntovaunun mittojen ja painon perusteella mukautettu reititys4 auttaa löytämään hienoja reittivaihtoehtoja
  • Laite varoittaa edessä olevista jyrkistä nousuista, eläinten tienylityspaikoista, tiukoista mutkista ja nopeusrajoituksen muutoksista
  • Tarkat BirdsEye-satelliittikuvat leirintä- ja matkailuautoalueista helpottavat kohteeseen saapumista
  • Esiladatusta hakemistosta voi etsiä matkailuajoneuvoalueita ja -palveluja. Sisältää ACSI-, Campercontact- ja Trailer’s PARK-tiedot sekä Tripadvisor® -suositukset
  • Esiladattu MICHELIN®-opas sisältää kuvia, yksityiskohtaisia kuvauksia ja arvioita, joiden perusteella on helppo arvioida, mihin kannattaa pysähtyä
  • Saumattomasti yhteensopiva muiden Garmin-laitteiden, esim. BC50-peruutuskameroiden, kanssa; muita yhteensopivia tuotteita ovat mm. ajoneuvon 12 V-lisävarusteiden hallintaan tarkoitettu Garmin PowerSwitchdigitaalinen kytkentärasia ja erinomaista äänenlaatua tarjoavat, langattomat Bluetooth-kuulokkeet (kaikki mainitut ovat lisävarusteita)

Garmin on tänään esitellyt myös uuden Camper 795-GPS-matkailuautonavigaattorin, jossa on samat alan johtavat ominaisuudet kuin CamperCam 795-laitteessa, mutta ilman integroitua autokameraa ja kameraominaisuuksia.

Garmin DriveCam 76-autonavigaattorin suositushinta on 509,00 euroa ja CamperCam 795-matkailuautonavigaattorin 619,00 euroa. Camper 795-matkailuautonavigaattorin suositushinta on 459,00 euroa. Saatavilla Q3/2022 aikana.

Lisätietoja tuotteista: garmin.com/automotive.

1Laitteen kameratoiminnon käyttö on säänneltyä tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea kullakin alueella sovellettava lainsäädäntö ja yksityisyydensuoja sekä noudattaa niitä.

2Vaatii aktiivisen Wi-Fi®-yhteyden

3Tietyt olosuhteet saattavat heikentää varoitustoiminnon toimintaa; lisätietoja: Garmin.com/warnings

4Ei saatavissa kaikilla alueilla. Matkailuauton tai asuntovaunun tietojen syöttäminen ei takaa, että ajoneuvon ominaisuudet huomioidaan kaikissa reittiehdotuksissa. Noudata aina liikennemerkkejä ja huomioi tieolosuhteet.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/