Uudet Garmin DriveSmart GPS-autonavigaattorit tuovat helppoutta ajamiseen

Uudet Garmin DriveSmart GPS-autonavigaattorit tuovat helppoutta ajamiseen

Garmin on tänään esitellyt uuden Garmin DriveSmart 66-, 76- ja 86 GPS-autonavigaattorimallistonsa, joka tuo helppoutta ja vapautta autoiluun. Garmin DriveSmart-malleissa on terävä ja tarkka 6, 7 tai 8 tuuman näyttö, jolta parasta reittiä on helppo seurata. 8 tuuman mallin voi lisäksi kääntää pysty- tai vaaka-asentoon nähdäkseen mahdol­lisim­man suuren osan reittiä. Monikäyttöiset autonavigaattorit opastavat perheen viikonloppureissuilla Euroopan tarkkojen karttojen avulla. Reititys ympäristöalueiden perusteella1, hands-free2-puhelut ja Garmin-puheohjaus puolestaan helpottavat arkipäivien työmatka-ajoa.

“Uudessa Garmin DriveSmart-mallistossa on paljon muutakin kuin navigointitoimintoja”, kertoo Garmin-yhtiön maailman­laa­juisen kuluttajamyynnin varatoimitus­johtaja Dan Bartel. “Riippumatta siitä, valitsee­ko käyttäjä 6, 7 vai 8 tuuman näytön, hän pystyy seuraamaan helposti suositeltua reittiä ja näkee myös tärkeitä lisätietoja, kuten ympäristöalueet ja liikennetietoilmoitukset reitin varrella. Autoilusta tulee paljon yksinkertaisempaa.”

Ajamisen varmuutta

Uusi ympäristöalueiden perusteella tapahtuva reititys antaa mielenrauhaa. Auton ympäristöprofiilin asettamisen jälkeen autonavigaattori antaa reitin varrella oleviin ympäristöalueisiin liittyviä varoituksia ja opastaa niiden mukaan. Mm. stressaavassa työmatka-ajossa ja pitkillä autoretkillä Garmin DriveSmart-malliston laitteet varoittavat kuljettajaa mahdollisista vaaratilanteista ja kannustavat näin turvalliseen ajotapaan ja parantavat tilannetietoisuutta. Kuljettaja saa varoituksia edessä olevista nopeusrajoituksen muutoksista, tiukoista mutkista ja muista mahdollisista vaaroista, jolloin tieolosuhteet eivät tule yllätyksenä.

Rakasta ajamista

Uuteen Garmin DriveSmart-mallistoon on ladattu autoretkillä hyödyllistä sisältöä, joka antaa valinnan vapautta. TripadvisorÒ tarjoaa ravintola-, hotelli- ja nähtävyyssuosituksia matkan varrelta. Lisäksi kaikkiin Garmin DriveSmart-autonavigaattoreihin on esiladattu miljoonia suosittuja FoursquareÒ-kohdepisteitä.

Garmin DriveSmart 66-, 76- ja 86-autonavigaattorit sisältävät suuren määrän alan johtavia toimintoja, mm.:

• Reaaliaikaiset liikennetiedot, photoLive-liikennekamerat, säätiedot ja polttoainehinnat, kun autonavigaattori on pariliitetty yhteensopivaan älypuhelimeen, johon on ladattu Garmin Driveä-sovellus2
  • Integroitua Alexaa3 voi pyytää käynnistämään musiikin, äänikirjan, uusimmat uutiset, jne. (toimii vain Alexalla varustetuissa malleissa, käytettävissä vain englanniksi ja saksaksi)
  • Wi-Fi®-yhteyden avulla kartta- ja ohjelmistopäivitykset on helppo tehdä ilman tietokonetta
  • USB-C ajoneuvon virtajohto, jossa on kaksi USB-porttia (vain Alexa-malleissa) mahdollistaa toisen laitteen lataamisen samanaikaisesti yhteensopivan Garmin-autonavigaattorin kanssa

Uudet Garmin DriveSmart 66-, 76- ja 86-mallit ovat saatavissa Q4/2021 aikana suositushintaan 229-389 euroa. Lisätietoja: garmin/drive.

Tarkoituksenmukaisesti suunnitellut Garmin-tuotteet ovat mullistaneet koko autoalan, ja niistä on tullut tärkeitä apuvälineitä kaikille autoilijoille ja motoristeille. Garmin on sitoutunut kehittämään käyttäjäystä­väl­lisiä kannettavia navigointiratkaisuja, jotka auttavat kuljettajia tekemään päivittäin aikaa ja polttoai­net­ta säästäviä valintoja, ja uskoo, että jokainen päivä tarjoaa uuden mahdollisuuden inno­vointiin ja tulosten parantamiseen.

1Reititys ympäristöalueiden perusteella ei ole käytettävissä kaikilla alueilla.

2Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen, johon on ladattu Garmin Drive-sovellus

3Kuljettajan tulee keskittyä ajamiseen ja käyttää tätä toimintoa vain silloin, kun se on turvallista. Garmin Drive-sovelluksen on oltava aktiivinen ja toiminnassa käyttäjän yhteensopivassa älypuhelimessa, jotta Alexaa ja reaaliaikaisia palveluita olisi mahdollista käyttää.