Uudet Garmin Edge 540 ja Edge 840 GPS-pyörätietokoneet

Uudet Garmin Edge 540 ja Edge 840 GPS-pyörätietokoneet

Garmin on esitellyt tänään uusimmat Edge® 540- ja Edge 840 -pyörätietokone­mallistot, joissa on laaja valikoima suoritusten mittaamisen tarkoitettuja harjoitusominaisuuksia. Niihin kuuluvat mm. ainutlaatuinen, helppotajuinen valmennusominaisuus, joka mukautuu pyöräilijän henkilökohtaisiin tavoitteisiin, parannettu navigointituki ja yhteysominaisuudet. Lisäksi uusien solar-mallien akku kestää jopa 32 tuntia vaativassa käytössä tai jopa 60 tuntia virransäästötilassa1.

Riippumatta siitä, harjoitteleeko merkittävään kilpailuun vai pyrkiikö saavuttamaan henkilökohtaisia tavoitteita, Edge 540- ja 840 -pyörätietokoneiden edistykselliset suoritusominaisuudet, kuten mukautuva kohdennettu valmennus ja pyöräilykyky ja reittivaatimukset, tarjoavat dynaamisia vinkkejä ja analytiikkaa, jotka auttavat parantamaan suorituksia ja ymmärtämään omia vahvuuksia ja heikkouksia2.

“Meillä on kunnia esitellä uudet Edge 540- ja Edge 840 -pyörätietokoneet maailmanlaajuiselle pyöräilijäyhteisölle. Uusia suoritustietoja, karttaparannuksia ja aurinkolatausmahdollisuuden sisältävillä uusilla Edge-pyörätietokoneilla voi olla suurta vaikutusta asiakkaidemme pyöräilykokemukseen. Ne ovat myös erinomainen väline harjoittelun nostamiseen aivan uudelle tasolle.” – Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel

Uusia hyödyllisiä ominaisuuksia

Pyöräilijöiden pyöräilijöille suunnittelemissa Edge 540- ja 840-laitteissa on paljon innovatiivisia ominaisuuksia, kuten:

• Pyöräilykyky ja reittivaatimukset: Tunnista vahvuutesi ja heikkoutesi pyöräilijänä ja valmistaudu tietylle reitille keskittymällä juuri oikeiden osa-alueiden harjoitteluun2.
  • Mukautuva kohdennettu valmennus: Niin sisä- kuin ulkopyöräilyssä voi hyödyntää päivittäin ehdotettuja harjoituksia ja harjoituskehotteita sekä henkilökohtaista valmennusta, joka mukautuu2 harjoitusrasituksen, palautumisen ja tulossa olevien kilpailujen vaatimusten mukaan.
  • Real-time stamina: Seuraamalla rasitustasoa reaaliaikaisesti ajon aikana pystyt vaikuttamaan harjoittelun tehokkuuteen ja tiedät, kuinka pitkään pystyt säilyttämään saman tahdin2.
  • Power guide: Hallitse rasitusta asettamalla tehotavoitteita reitin varrella2.
  • ClimbPro-noususuunnittelu: Toiminto näyttää jokaisen nousun pituuden ja jyrkkyyden, kun ajat ilman reittinavigointia tai etsit nousuja Edge-laitteesta ja Garmin Connect™ -sovelluksesta ennen liikkeelle lähtöä.
  • Useita maailmanlaajuisia satelliittinavigointijärjestelmiä: Laite hyödyntää useita sijaintitarkkuutta parantavia maailmanlaajuisia satelliittinavigointijärjestelmiä. Edge 540/840 toimii hyvin haastavissakin ympäristöissä, kuten puiden katveessa tai tiheään rakennetussa kaupunkiympäristössä.
  • Aurinkolataus: Solar-mallien Power Glass™ -aurinkolatauslinssi pidentää akun kestoa jopa 60 tuntiin virransäästötilassa, jolloin pyöräilijä voi saada jopa 25 lisäminuuttia per tunti päiväajossa1.

Kestävästi muotoiltu

Niin gravel-päällysteisille teille kuin raskaisiin nousuihinkin suunnitteluissa Edge 540- ja 840-malleissa on 2.6 tuuman värinäyttö ja kaikissa ajoympäristöissä toimivat painikkeet. Edge 840 -malleissa on lisäksi responsiivinen kosketusnäyttö. Edge 540- ja 840-pyörätietokoneiden akunkesto on erinomainen. Mallien, joissa ei ole aurinkolatausta, akku kestää jopa 26 tuntia vaativassa käytössä ja jopa 42 tuntia virransäästötilassa. Aurinkolatauksella varustetut mallit tarjoavat vielä paremman akunkeston.

Parhaisiin tuloksiin

Lukuisilla edistyksellisillä harjoitteluominaisuuksilla ja navigointiapuvälineillä varustetut Edge 540- ja 840-pyörätietokoneet auttavat pyöräilijöitä yltämään parhaisiin suorituksiinsa. Firstbeat Analytics-ominaisuudet, mm. VO2 max, harjoittelun tila ja harjoitusrasitus, palautumisavustin, auttavat ymmärtämään, miten keho vastaa harjoittelun rasitukseen2. Kun käytössä on lisäksi Garmin-älykello, jossa on mm. Pulse Ox3, Body Battery -energiatason seuranta, edistyksellinen unen seuranta ja unenlaadun pisteytys, pyöräilijä saa vielä kokonaisvaltaisemman kuvan kehonsa hyvinvoinnista. Ajon aikana Edge 540- ja 840-pyörätietokoneiden kuumuuteen ja korkeaan ilmanalaan sopeutuminen näyttää, miten pyöräilijän keho jaksaa erilaisissa ympäristöissä ja ilmoittaa, kun on aika tankata tai nesteyttää. Edistykselliset pyöräilytiedot antavat tietoa ajosuorituksista, kun taas maastopyöräily­dynamiikka, joka sisältää hyppyjen määrän, pituuden, grit and flow -tiedot, auttaa pitämään kirjaa jokaisen eeppisen reissun yksityiskohdista.

Edistyksellisten navigointiominaisuuksien ansiosta pyöräilijä pysyy aina kartalla. Päivitetyissä kartoissa on enemmän yhteisöllisyyttä, paremmat ajotyyppikohtaiset kartat, joiden Trendline-suosituimmuus­reititys nostaa esiin suosittuja teitä ja polkuja, sekä etsittävät POI-pisteet. Lisäksi Edge 540- ja 840-pyörätietokoneissa on maailmanlaajuinen Trailforks-sisältö, joka näyttää yksityiskohtaista tietoa eri puolilla maailmaa sijaitsevista teistä ja poluista. Lisäksi reittiopastus ja reitiltä poikkeamista koskevat ilmoitukset voidaan laittaa tauolle, kun halutaan tutkia lähiympäristöä, ja ottaa taas nopeasti käyttöön, kun halutaan palata reitille tai lähtöpisteeseen.

Yhteysominaisuudet

Laitteessa on paljon turvallisuus- ja seurantaominaisuuksia, kuten LiveTrack, ryhmäviestit ja kaikissa aktiviteeteissa, myös maastopyöräilyssä, toimiva tapahtumien rekisteröinti, joiden ansiosta pyöräilijät voivat aina ajaa turvallisin mielin. Edge 540- ja 840-mallit ovat lisäksi yhteensopivia Varia -takatutkien ja -ajovalojen, sekä matkapuhelinverkon ulkopuolella toimivilla hätä- ja viestintäominaisuuksilla varustettujen inReach®-laitteiden kanssa.

Edge 540- ja 840-mallit on myös helppo pariliittää Tacx®-älyharjoitusvastuksiin sisäharjoittelua varten. Garmin Connect -sovelluksella voi luoda reittejä ja lähettää ne Edge-laitteeseen, tarkastella ajoreissun teknisiä yksityiskohtia, kirjata henkilökohtaisia saavutuksia, mitata harjoittelun edistymistä ja paljon muuta. Pyörätietokoneen voi mukauttaa omiin tarpeisiin lataamalla siihen Connect IQStore -sovelluksen avulla tietokenttiä, sovelluksia ja widgetejä.

Pakkauksesta ottamisen jälkeen laiteasetusten tekeminen on helppoa ja nopeaa. Tietokenttiä voi mukauttaa suoraan Edge-laitteessa tai pariliitetyssä älypuhelimessa.

Kaikki uudet Edge 540/840 -pyörätietokoneet tulevat myyntiin Q2/2023 aikana seuraavin suositushinnoin.

Edge 540: 419 €

Edge 540 Sensor Bundle: 519 €

Edge 540: Solar: 519 €

Edge 840: 519 €

Edge 840 Sensor Bundle: 629 €

Edge 840 Solar: 629 €

Lisätietoa uutuuksista sekä muista Garmin pyöräilytuotteista ja -lisävarusteista tästä linkistä.

1 Oletuksena jatkuva 75000 luksin valo päiväajossa.

2 Pariliitettynä yhteensopiviin antureihin (lisävaruste).

3 Tämä ei ole lääkinnällinen laite eikä sitä ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaa; lisätietoja: Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole käytettävissä kaikissa maissa.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä noin 19.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 250 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Vantaalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/