Ultra High-Definition-anturit tarjoavat erittäin selkeän luotainkuvan, paremman suorituskyvyn  ja 20 % suuremman kantaman
Ultra High-Definition-anturit tarjoavat erittäin selkeän luotainkuvan, paremman suorituskyvyn ja 20 % suuremman kantaman

Uusilla Garmin GT56/36-kaikuantureilla kulutat vähemmän aikaa etsimiseen ja enemmän kalastamiseen

Maailman johtava veneilyelektroniikkavalmistaja Garmin® International, Inc.1 on tänään esitellyt uudet GT56- ja GT36-kaikuanturinsa, jotka tuottavat Ultra High-Definition (UHD) ClearVü- ja SideVü-luotainkuvaa 20% suuremmalla kantamalla ja kolmella taajuusalueella. Kaikuantureiden suorituskyky on huipputasoa kaikissa syvyyksissä.

“Olemme lisänneet GT56- ja GT36-kaikuanturit laajaan anturivalikoimaamme tarjotaksemme selkeintä ja tarkinta Garmin-kaikuluotaintietoa kalastustarkoituksiin”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttaja­myynnin varatoimi­tusjohtaja Dan Bartel. “Optimoidun SideVü-suorituskyvyn ja useiden taajuus­alueiden ansiosta uudet anturit mukautuvat kaikkiin kalastustapoihin ja vesistötyyppeihin. Kalamiehet voivat laajentaa kalastusrepertuaariaan entisestään.”

Uudet GT56- ja GT36-kaikuanturit ovat erittäin monipuolisia. Ne tuottavat UHD ClearVü- ja SideVü-luotainkuvaa, jossa vedenalaiset rakenteet ja kalat veneen alla ja sivuilla näkyvät hämmästyttävällä tarkkuudella. Garmin UHD SideVü-luotaimen kantama on 20% suurempi 1.000 kHz:ssä. UHD ClearVü- ja SideVü-luotainkuvan lisäksi GT56-kaikuanturi tuottaa myös perinteistä high wide CHIRP-luotain­kuvaa, jossa kohteet on eroteltu erittäin tarkasti jopa n. 240 metrin syvyyteen saakka veneen alle.

Useiden taajuusalueiden ansiosta luotainsäätöjen tekeminen kalavesien mukaan on yksinkertaista. Sekä GT56 että GT36 toimivat 455 kHz:ssä, 800 kHz:ssä ja 1.000 kHz:ssä parantaen luotaimen suori­tuskykyä eri syvyyksissä. Ne tukevat myös Garmin-laitteiden luotainkuvan uusia, kirkkaita väriyhdistel­miä, joiden suuret kontrastit helpottavat kalojen erottamista rakenteista käyttäjän mielty­mysten ja kalas­tusolosuh­tei­den mukaan. Uudet seitsemän kirkasta väriyhdistelmää nostavat Garmin-värivalikoi­mien kokonaismäärän kuuteentoista.

Garmin tuo nyt markkinoille myös ECHOMAP UHD “sv”- tai ECHOMAP Ultra-karttaplotterin paketissa GT56-kaikuanturin kanssa. Pakettien suositushinta on laitteesta riippuen 1.349,00 - 3.249,00 euroa. Kaikuanturit ovat myynnissä myös erikseen: GT56-kaikuanturin suositushinta on 449,00 euroa ja GT36-kaikuanturin 399,00 euroa. Hintaan sisältyvät peräpeili- ja sähköperämoottori­kiinni­tys­tarvikkeet. Kaiku­anturit ovat yhteensopivia GPSMAP® 8400xsv-, uusien GPSMAP 723-, 923- ja 1223 “xsv”-karttaplotte­rei­den sekä ECHOMAP Ultra- ja ECHOMAP UHD “sv”-karttaplottereiden kanssa. Kaikkien laitteiden odotetaan tulevan myyntiin Q4/2020 aikana.

Lisätietoja: garmin.com/marine.

1 Vuoden 2019 myyntitietojen mukaan