Yhteysominaisuuksilla varustetut Garmin-autokamerat  auttavat pysymään valppaana

Yhteysominaisuuksilla varustetut Garmin-autokamerat auttavat pysymään valppaana

Garmin® esitteli tänään vuoden 2021 uuden autokameramalliston. Laitteiden automaattisen videoiden tallennuksen ja Live View- seu­ran­nan1 avulla kuljettajat saavat talteen autoon liittyvät tapahtumat liikenteessä tai pysäköinti­alueilla. Garmin Dash Camä Mini 2, 47, 57 ja 67W ovat pienikokoisia autokameroita, joita ei käytän­nös­sä edes huomaa auton tuulilasissa. Ne kuitenkin kuvaavat ja tallentavat automaattisesti videomateriaalia tapah­tumista tien päällä. Videot tallentuvat uuteen Garmin Vault-pilvipalveluun, missä videoita on helppo katsoa ja jakaa. Malliston autokameroissa on Pysäköintivahti- ja Live-toiminnot, jotka seuraavat toimin­taa pysäköidyn ajoneuvon ympärillä ja tekevät tapahtuman havaitessaan etähälytyk­sen käyttäjän yhteen­sopivaan älypuhelimeen ladattuun Garmin Driveä-sovellukseen.

“Autokameramme auttavat, jos joudut todistamaan mitä liikenteessä tapahtui. Tallennettujen video­klippien tarkastelu ja jako onnistuu helposti ja nopeasti uudessa Vault-pilvipalvelussamme”, kertoo Garmin-yhtiön maailmanlaajuisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Kameran uudet yhteysominaisuudet tarjoavat myös mielenrauhaa valvoessaan pysäköityä autoa silloin, kun et ole itse paikalla.”

Pieni kamera, suurta teknologiaa

• · Dash Cam Mini 2: Erittäin pienikokoinen malli HD 1080p-tallennuksella
  • · Dash Cam 47: HD 1080p ja GPS
  • · Dash Cam 57: HD 1440p ja GPS
  • · Dash Cam 67W: HD 1440p, GPS ja laaja 180 asteen linssi, joka tallentaa risteävän liikenteen yksityiskohtia

Valittavana on auton avaimen kokoinen Dash Cam Mini 2 tai hieman suuremmat Dash Cam 47-, 57- tai 67W-mallit, joissa on lisäksi tapahtumapaikan ja -ajan näyttävä GPS-yhteys2 , hälytykset kuljettajalle3ja terävä 2 tuuman LCD-näyttö kameran takapuolella. Kaikki mallit kuvaavat terävää HD-laatuista videota ja niissä on Garmin Clarityä HDR (High Dynamic Range), jolla kuvanlaatu on yhtä tarkka päivä- ja yöaikaan. Äänikomennoilla voi tallentaa videon, käynnistää tai pysäyttää äänitallennuksen, ottaa still-kuvia, jne.

Älä hukkaa hetkeäkään

• Tallennetut videot siirretään automaattisesti suojattuun Vault-pilvipalveluun, missä ne ovat tallessa vähintään 24 tuntia. Maksullisilla tilauksilla saa lisäaikaa 30 päivään asti.4
  • Live View-seuranta ja Pysäköintivahti ilmoittavat tapahtumista pysäköidyn auton välittömässä läheisyydessä.1
  • Äänihallinta ja valinnainen äänitallennus ovat käytettävissä englannniksi, espanjaksi, saksaksi, ranskaksi, italiaksi ja ruotsiksi.
  • Varoitukset kuljettajalle3, kuten etutörmäysvaroitin ja kaistavahti, kannustavat turvallisempaan ajamiseen.
  • Autokameran kaksois-USB-laturissa on lisäportti muiden elektronisten laitteiden lataukseen.

Uudet Garmin Dash Cam-autokameramallit ovat saatavissa nyt suositushintaan 139–269 euroa. Lisätietoja: www.garmin.com.

Tarkoituksenmukaisesti suunnitellut Garmin-tuotteet ovat mullistaneet koko autoalan ja niistä on tullut tärkeitä apuvälineitä autoilijoille ja motoristeille. Garmin on sitoutunut kehittämään laitteita, jotka autta­vat ihmisiä elämään aktiivista elämää, ja uskoo, että jokainen päivä tarjoaa uuden mahdollisuuden inno­vointiin ja tulosten parantamiseen. Lisätietoa virtuaalisesta lehdistöhuoneesta garmin.com/newsroom tai seuraamalla meitä seuraavilla alustoilla: facebook.com/garmin, twitter.com/garminnews, instagram.com/garmin or youtube.com/garmin.

1Toiminnon käyttämiseen tarvitaan jatkuvaa virtaa ja aktiivinen Wi-Fi-yhteys; joihinkin ajoneuvoihin tarvitaan myös jatkuvan virran kaapeli (lisävaruste). Live View ja Pysäköintivahti ovat käytettävissä yhteensopivaan älypuhelimeen ladatulla Garmin Drive-sovelluksella.

2Koska Dash Cam Mini 2:ssa ei ole GPS-yhteyttä, laite näyttää vain päivämäärän ja kellonajan.

3 Tietyt olosuhteet saattavat vaikuttaa varoitusten toimintaan; lisätietoja: Garmin.com/warnings . Liikennevalo- ja nopeusvalvontakamera­varoitukset eivät ole käytettävissä Dash Cam Mini 2-mallissa.

4Videoiden tallentamiseksi Vault-pilvipalveluun asiakkaan on luotava Garmin-tili tai käytettävä jo olemassa olevaa tiliä. Lisää tallennusaikaa on mahdollista hankkia maksullisilla tilauksilla. Aktiivinen Wi-Fi-yhteys tarvitaan.

HUOM: Laitteiden käyttö on kiellettyä tai rajoitettua joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea sovellettavat lait ja oikeudet yksityisyyden suojaan sekä noudattaa niitä alueilla, joilla laitetta aiotaan käyttää.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 13.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/