Kylpyhuone on yhtä aikaa tyylikäs ja käytännöllinen, kun tilassa on riittävästi fiksuja säilytysratkaisuja. Uuden Geberit iCon -kalustesarjan laaja valikoima tuo vapautta kylpyhuoneen suunnitteluun.

7 tyylikästä ja käytännöllistä säilytysvinkkiä kylpyhuoneeseen

Unelmien kylpyhuoneessa tunnelma on kohdallaan ja kaikki siististi paikallaan. Toive harmoniasta jää arjen pyörityksessä vain haaveeksi, ellei tavaroille ole tarpeeksi säilytystilaa.

”Allaskaapit, laatikostot ja korkeat kaapit kätkevät kauniin käytännöllisesti hygieniatarvikkeet ja kauneudenhoitotuotteet. Säilytystilaa on oltava riittävästi, mutta kalusteet eivät saa silti vallata koko kylpyhuonetta”, muistuttaa Geberit Oy:n myyntiedustaja Kristina Närevuori.

”Yleisilme pysyy avarana, kun valitsee kalusteet, jotka asennetaan seinään. Vapaaksi jäävä lattia keventää paitsi vaikutelmaa myös kylpyhuoneen siivousta.”

Kylpyhuoneessa kannattaa suosia laadukkaita ja kestäviä säilytyskalusteita, jotka on helppo pitää puhtaina ja joita on mukava katsoa ja käyttää.

“Kun tyylikäs muotoilu ja älykäs toiminnallisuus ovat tasapainossa, kalusteet ja säilytysratkaisut helpottavat arkea ja luovat tilaan haluttua tunnelmaa.”

Närevuori muistuttaa, ettei muotoilu ole vain tyyliseikka. Se tukee myös käyttäjäystävällisyyttä, hygieniaa ja järkevää tilankäyttöä. Fiksut säilytysratkaisut hyödyntävät kylpyhuoneen neliöt tehokkaasti ja auttavat pitämään tavarat järjestyksessä.

“Kylpy- ja wc-tilojen säilytyskalusteita kannattaa valita huoneen mittojen sekä käyttäjien tarpeiden mukaan. Kalusteista voi luoda upean ja yhtenäisen kokonaisuuden lukuisin eri tavoin”, Närevuori kertoo ja kannustaa yksilöllisyyteen.

”Onpa pesutila suuri tai pieni, Geberitin kalustesarjat tarjoavat lähes loputtomasti mahdollisuuksia toteuttaa unelmien kylpyhuone. Esimerkiksi uuden iCon-sarjan modulaarisuus tuo valtavasti joustavuutta suunnitteluun. Tilaan saa tyylikästä rytmiä vaikkapa yhdistelemällä avohyllyjä ja ovellisia kaappeja.”

Geberitin säilytysvinkit kylpyhuoneeseen:

1. Altaan alla tilaihme

Pesualtaan alla oleva laatikko on kokonaan käytettävissä tavaroiden säilytykseen, kun kalusteessa ei ole häiritsevää syvennystä vesilukolle. Laatikko ilman vesilukon syvennystä on saatavilla esimerkiksi Geberit iCon ja Geberit Variform -kalustesarjoissa. Kevyesti liikkuvat laatikot sulkeutuvat pehmeästi Soft Close -mekanismin ansiosta.

2. Vetovoimainen apteekkikaappi

Geberit Acanto -sarjan korkea kaappi vedettävällä apteekkihyllyllä tuo säilytettävät tavarat helposti saataville. Kaapissa on riittävästi tilaa myös pulloille ja muille tavaroille, jotka vaativat korkeutta.

3. Peilikaappi kuin tasopeili

Geberit ONE -peilikaappi upotetaan lähes kokonaan seinän sisään, jolloin ulkonevat peiliovet muistuttavat ilmeeltään kevyttä tasopeiliä. Peilikaapin sisällä on siirrettävät lasihyllyt. Peilin reunus on valmistettu huurretusta lasista, jonka ansiosta ovia voi avata ja sulkea ilman, että sormenjäljet sotkevat peilipinnan. Kaapissa on integroituna suora ja epäsuora valaistus.

4. Suihkuputelit liukuoven takana

Seinään upotettu Geberit ONE -hylly on käytännöllinen ja tilaa säästävä ratkaisu suihkutilaan. Shampoo- ja saippuapullot pysyvät kauniisti piilossa, kun syvennyslaatikkoon valitsee peilipintaisen liukuoven.

5. Arki kiinni magneettitauluun

Geberit Acanto -magneettitaulu on tyylikäs ja persoonallinen ratkaisu. Erikokoiset laatikot voidaan asetella halutulla tavalla ja niissä voi säilyttää esimerkiksi usein käytettäviä hygieniatarvikkeita. Magneettitaulun voi yhdistää myös muihin Geberit-kalustesarjoihin.

6. Meikkaajan unelma

Geberit Acanto -peilikaapissa peili on fiksusti näkyvillä, vaikka ovet ovat auki. Meikit, hajuvedet ja purnukat ovat sopivalla korkeudella ovien sisäpuolella olevilla avohyllyillä.

7. Kaiken kätkevä korkea kaappi

Korkea kaappi on tehokas tapa lisätä säilytystilaa esimerkiksi pyyhkeille, wc-paperille ja muille tarvikkeille. Kaappi on helppo ratkaisu yhdistää perheenjäsenten erilaisia säilytystarpeita. Sisätilat vaihtelevat sarjoittain. Esimerkiksi Geberit iCon -sarjassa kaapinoven sisäpuolella on suuri peili ja Geberit Acanto -kaapin ovessa hyllyjä.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 29 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3 miljardin liikevaihtoa (2020) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).