Puunsävyiset kalusteet tekevät kylpyhuoneesta kodikkaan ja kutsuvan. Kotoisuutta lisäävät pintojen lämmin ilme ja tekstuuri. Geberit iCon -kalusteiden materiaali mukailee tammen sävyä ja kuvioita.

Puusävyt luovat kodikkaan ja lämpimän tunnelman kylpyhuoneeseen

Puu on aikaisemmin koettu hankalaksi materiaaliksi kylpyhuoneessa, koska se on herkkä kosteudelle. Ongelmaan on onneksi ratkaisu: puun ilmettä mukailevat kylpyhuonekalusteet. Uudet lakat, kalvot ja muut pinnoitteet kestävät aiempaa enemmän kosteutta ja antavat kylpyhuonekalusteille lämpimän vaikutelman. Ei siis ihme, että puukuviot kasvattavat suosiotaan kylpyhuoneissa. Geberitin kylpyhuonesarjojen valikoimassa on useita laadukkaita ja kosteudenkestäviä kalusteita, jotka luovat kylpyhuoneeseen yhtä aikaa elegantin ja kotoisan tunnelman.

Viime vuosiin asti puuta käytettiin kylpyhuoneessa vain harvakseltaan, koska riski kalusteiden ja pintojen kosteusvaurioille oli liian suuri. Materiaalien kehitystyön ansiosta puusta valmistetut ja puun ilmettä mukailevat tuotteet ovat nykyään vedenkestäviä ja hygieenisiä, joten ne sopivat hyvin kylpyhuoneeseen.

“Puu on ollut trendi kylpyhuoneessa jo muutaman vuoden ajan ja sen suosio tuntuu vain kasvavan. Olipa kaluste puuta tai puun ilmettä ja kuvioita jäljittelevää materiaalia, edelleen on olennaista kiinnittää huomiota laatuun ja kestävyyteen. Geberit käyttää kylpyhuonesarjoissaan vain korkealaatuisia materiaaleja, jotka ovat helppohoitoisia ja kosteudenkestäviä”, korostaa Geberit Oy:n avainasiakaspäällikkö Kristina Närevuori.

Geberit-sarjoissa runsaasti vaihtoehtoja

Useissa Geberitin kylpyhuonesarjoissa on kalusteita, joiden puinen ilme lisää lämmintä tunnelmaa kylpyhuoneeseen. Geberit iCon -kylpyhuonesarjassa on minimalistiseen tyyliin muotoiltuja alakaappeja ja erikokoisia sivukaappeja, joita voidaan yhdistellä monin eri tavoin. Sävyt hikkoripuu ja tammi luovat kylpyhuoneeseen kodikkaan tyylin. Myös Geberit VariForm -sarjan kalusteita on saatavilla hikkoripuun ja tammen sävyissä.

“Jos kylpyhuoneen haluaa suunnitella persoonallisesti, voi kalusteita yhdistää myös eri sarjoista. Geberit iCon -kalusteet ja Geberit VariForm -sarjan allaskaapit sopivat todella harmonisesti yhteen”, Närevuori vinkkaa.

Geberit Smyle -sarjan pesuallas sekä sivu- ja keskikorkeat kaapit ovat niin ikään saatavilla puun sävyissä.

“Smyle-kalusteet tekevät vaikutuksen hienovaraisilla linjoillaan ja hillityn harmonisilla muodoillaan. Ne tuovat tilaan keveyttä.”

Yksityiskohdat viimeistelevät tyylin

Geberit Renova Plan -sarja edustaa erityisen klassista ja selkeää tyyliä. Renova Plan -alakaappeja on saatavilla hikkoripuun ja vaalean hikkoripuun sävyissä.

“Vaikka Geberit Renova Plan -sarjan alakaapit ovat ilmeeltään keveitä, niissä on todella runsaasti säilytystilaa. Integroidut vetimet korostavat sarjan selkeitä linjoja. Onpa kaluste puuta muistuttavaa melamiinia tai kalvopäällysteinen, erilaiset pinnat tuovat kylpyhuoneeseen luonnollista ja eleganttia tyyliä ”, Närevuori kuvailee.

Puun sävyjä ja kuvioita voi valita kalusteiden lisäksi myös kylpyhuoneen pienempiin yksityiskohtiin, kuten wc-istuimen huuhtelupainikkeeseen.

“Esimerkiksi Geberitin huuhtelupainikkeet Sigma21 ja Sigma50 ovat saatavilla puupinnalla. Ne ovat katseenvangitsijoita, jotka viimeistelevät kylpyhuoneen tyylin”, Närevuori toteaa.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,5 miljardin liikevaihtoa (2021) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).