Geberit Bambini -tuotteet tukevat lasten hygieniakasvatusta leikin ja itsenäisyyttä tukevien toiminnallisuuksien kautta. Tulpattava käsienpesuallas soveltuu myös vesileikkeihin.

GEBERIT BAMBINI – Kylpyhuoneita, joiden suunnittelussa lapset on otettu huomioon

Parhaimmillaan kylpyhuone on lapsille paikka leikkiä ja oppia. Geberitin Bambini-mallisto mahdollistaa hauskojen, turvallisten ja hygieenisten pesutilojen toteuttamisen.

Päiväkotien, koulujen ja lapsille suunnattujen tilojen kylpyhuoneiden suunnittelussa on olennaista ottaa huomioon hygienia, turvallisuus sekä siivouksen helppous.

Hauskuuttakaan ei sovi unohtaa: parhaimmillaan lasten tarpeisiin sovitetut kylpyhuonetilat voivat edistää leikkisää lähestymistapaa henkilökohtaiseen terveyteen ja puhtauteen.

– Kylpyhuoneesta lapsille sopivan tekevät paitsi oikeat mitoitukset myös inspiroivat värit. Niillä luodaan leikkisä mutta ajaton ilmapiiri, kertoo Geberitin aluemyyntipäällikkö Carl-Johan Sandblom.

Bambini-sarjan pesualtaat sopivat monenkokoiselle käsien pesijälle. Kolme tasoa muodostavat kuin aallon, joka kutsuu vesileikkeihin. Myös värikkäät hanat ovat hauskoja ja helppokäyttöisiä.

Geberit Bambini -kylpyhuonesarja sisältää wc-istuimia, pesualtaita ja muita pesupaikkatuotteita, jotka on räätälöity erityisesti taaperoiden ja lasten tarpeisiin aina 14 ikävuoteen asti.

Kylpyhuoneessa koolla on väliä

Kun opetellaan itsenäistä vessassa käyntiä, on tärkeää tarjoa harjoitteluun juuri sopivan korkuiset wc-istuimet ja käsienpesualtaat.

– Lasten on turvallista käyttää saniteettitiloja silloin, kun hanaan ei tarvitse kurkotella tai wc-istuin ei ole liian korkealla. Bambini-sarjan lattia- ja seinä-wc-istuimet voidaan asentaa lapselle soveltuvalle 24, 30 tai 35 cm:n korkeudelle, Sandblom kertoo.

Myös pesualtaat voidaan asentaa lapsille sopivalle korkeudelle – 45 ja 60 senttimetrin välille.

Wc-istuimiin on saatavilla istuinkansi ja istuinrengas kätevillä kädensijoilla. Huuhtelukauluksettomia Rimfree®-back-to-wall-wc-istuimia on saatavana kolmessa eri korkeudessa: 24, 30 ja 35 cm.

– Altaisiin on saatavana myös hauskan näköisiä hanoja, jotka varmasti saavat lasten mielikuvituksen liikkeelle. Mallistosta löytyy sekä kirkkaita että neutraaleja värejä, joista on helppo valita erilaisiin saniteettitiloihin sopivimmat, Sandblom kertoo.

Mallistoon valitut värit korostavat eri toimintoja. Kontrastit auttavat erottamaan esimerkiksi suuren ja pienen huuhtelumäärän toisistaan.

Kun sotkut on siivottava

Kun leikit on leikitty, pesuympäristö on saatava taas siistiksi. Helposti puhdistettavien tuotteidensa ansiosta Bambini-sarja täyttää myös hoito- ja siivoushenkilöstön vaatimukset.

– Wc-istuimet, -pesualtaat, -hanat ja muut Geberit Bambini -tuotteet on suunniteltu sellaisiksi, että ne on helppo puhdistaa ja ylläpitää mahdollisimman pienellä vaivalla, kertoo aluemyyntipäällikkö Sandblom.

Helppoa on myös Bambini-sarjan tuotteiden asennus, joka sujuu Geberit Duofix -asennusjärjestelmän avulla kuin leikiten.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Vuonna 2024 150-vuotisjuhlavuottaan viettävällä Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,1 miljardin liikevaihtoa (2023) on tekemässä yli 11 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).

Geberitin palveluksessa Suomessa on noin 200 henkilöä. Suomen myynti, markkinointi ja hallinto toimii Vantaalla. Geberit Oy:n toimitusjohtaja on Kim Lövkvist, ja Geberit Production Oy:n Tammisaaren keramiikkatehtaan toimitusjohtajana toimii Volodymyr Romanenko.