Ohita
Linjakkaat Geberit CleanLine -suihkukourut ovat tyylikkäitä ja käytännöllisiä. Seinän viereen sijoitettava suihkukouru mahdollistaa tyylikkäät kaadot ja tasalattiasuihkun.

Geberit CleanLine -sarjan uutuus yhdistää suihkun ja saunan lattiakaivot

Geberit CleanLine -suihkukourut ovat yhtä aikaa tyylikkäitä ja toiminnallisia. Sarjan nerokas uutuus on sivuliitäntä, jonka avulla saunan ja suihkun viemäröinnit voidaan yhdistää. Linjakas kaivoelementti on helppo asentaa ja pitää puhtaana.

Geberit CleanLine -suihkukourut ovat saavuttaneet kylpyhuoneissa suuren suosion, sillä kourut ovat huomaamattomia, kauniita ja käytännöllisiä. Uutuutena Geberit-valikoimassa on CleanLine-sarjan kaivoelementti sivuliitännällä.

“Uusi sivuliitäntä palvelee etenkin suomalaisten kylpyhuoneiden tarpeita, koska sen avulla on mahdollista yhdistää esimerkiksi saunan kuivakaivo samaan viemäröintiin suihkun kanssa. Yhden kaivoelementin kapasiteetti on suunniteltu yhden suihkun viemäröintiin”, selvittää Geberit Oy:n avainasiakaspäällikkö Kristina Närevuori.

Geberit CleanLine -suihkukouru on tyylikäs vaihtoehto suihkun viemäröintiin, koska lattiaan jää näkyviin vain kapea kouru, joka ohjaa veden ja lian viemäriin. Kourun alla keskellä on lattiaan upotettava kaivoelementti, joka sisältää vesilukon.

“Erityisesti uudisrakentajat suosivat kapealinjaisia lattiakaivoja, mutta ne sopivat myös remonttikohteisiin”, Närevuori tietää.

“Linjalattiakaivojen suosio on kasvanut samalla, kun laattakoot kylpyhuoneissa ovat kasvaneet. Kapea suihkukouru on helppo sijoittaa isojen laattojen väliin. Yleensä seinän viereen sijoitettava suihkukouru mahdollistaa tyylikkäät kaadot ja tasalattiasuihkun.”

Tasalattiaiset suihkut luovat kylpyhuoneeseen yhtenäisen ilmeen. Ne ovat myös käytännöllisiä, koska suihkualuetta ei ole reunustettu kynnyksellä eikä suihkussa käydessä tarvitse seistä lattiakaivon päällä.

“Tasalattiaiset suihkut yksinkertaisesti tuntuvat ja näyttävät paremmilta.”

Helppoutta ja hygieniaa arkeen

Geberit CleanLine -kaivojärjestelmä on kaksiosainen. Ainoa puhdistettava osa koko suihkukourussa on kampamainen hiussihti, joka sijaitsee suihkukourun keskellä olevan kannen alla. Se estää hiuksia pääsemästä kaivo-osaan. Hiussihdin saa puhdistettua nopeasti vaikka jokaisen suihkun jälkeen. Kannen saa auki käsin ilman apuvälineitä.

“CleanLine-suihkukourun matala ja avoin pinta edistävät puhtautta ja hygieniaa. Vesi ei jää seisomaan, eikä kouruun kerry likaa, jota tarvitsisi jynssätä sieltä pois. Suihkukourun rakenne on suunniteltu niin, että lika huuhtoutuu pois suihkuveden mukana”, Närevuori kertoo.

Haluttuun mittaan asennuksessa

Geberit CleanLine -suihkukourun pituuden voi itse päättää kohteeseen sopivaksi, sillä kourun voi asennuksen yhteydessä sahata rautasahalla haluttuun mittaan. CleanLine-suihkukourua on saatavilla 90, 130 ja 160 cm mittaisena. Minimimitta lyhennettäessä on 30 cm.

“Kaikki suihkukourut voidaan katkaista asennettaessa toivottuun pituuteen, jolloin kouru sopii eri kokoisiin kylpyhuoneisiin ja se täyttää monet käyttötarpeet. Asennus on helppoa ja turvallista.”

Värivaihtoehtoja ovat ruostumaton teräs, samppanja ja musta kromi. Suihkukourun materiaali on harjattua terästä. Se ei ruostu tai vaihda ajan saatossa väriä, kuten vaikka valkoinen muovi. Saatavana on myös malli, jossa suihkukourun pinnan voi laatoittaa samalla materiaalilla kuin muun lattian. Tämä mahdollistaa yksilölliset ratkaisut.

“Jos vesi on kovin kalkkipitoista ja kouruun kertyisi valkoisia kalkkisaostumia, niiden puhdistukseen kannattaa käyttää hapanta puhdistusainetta”, Närevuori neuvoo.

Geberit-lattiakaivolla on EU:n mukaiset hyväksynnät. Viimeisimpänä lattiakaivolle on myönnetty myös suomalainen STF-tyyppihyväksyntä.

Kategoriat

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,5 miljardin liikevaihtoa (2021) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).

Geberitin palveluksessa Suomessa on noin 200 henkilöä. Suomen myynti, markkinointi ja hallinto toimii Vantaalla. Geberit Oy:n toimitusjohtaja on Kim Lövkvist, ja Geberit Production Oy:n Tammisaaren keramiikkatehtaan johtajana toimii Matts Lundström.

Sonja Nurminen

Lehdistön yhteyshenkilö markkinointipäällikkö +358 50 3514941
Eveliina Miettunen

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Consultant, Drama Queen Communications +358 407 784 866

Innovatiivisia, nykyaikaisia kylpyhuoneratkaisuja

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Vuonna 2024 150-vuotisjuhlavuottaan viettävällä Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa.

Geberit Oy
Lumijälki 2