Esittelyssä CleanLine50 lattiakaivo – Muotoilupalkinnon voittanutta estetiikkaa kylpyhuoneeseen

Geberitin CleanLine-linjalattiakaivot eivät ainoastaan miellytä silmää vaan ovat myös helposti puhdistettavia ja esteettömyyden huomioivia.

Geberit tarjoaa toimivaa ja ajatonta estetiikkaa suomalaisten kylpyhuoneisiin. Yksi uusimmista ja aikaa kestävistä trendeistä on minimalismi, mikä on tuonut linjakkaat lattiakaivoratkaisut myös kylpyhuoneisiin.

– Avoimet suihkutilat ja seinän viereen sijoitettavat linjalattiakaivot yleistyvät, koska ne mahdollistavat isojen lattialaattojen käytön. Samalla ne ovat hillittyjä eivätkä häiritse tilan yhtenäistä ilmettä, Geberitin avainasiakaspäällikkö Kristina Närevuori kertoo.

Seinän viereen integroidut lattiakaivot luovat linjakkuutta ja nostavat kylpyhuoneen ilmeen ja käyttökokemuksen uudelle tasolle.

Geberit täydensi tänä vuonna valikoimaansa vain kolmen senttimetrin levyisellä CleanLine50-linjalattiakaivolla, joka hyödyntää muiden sarjan tuotteiden tapaan hydraulisesti optimoitua viemäröintitekniikkaa. Sen kätevin ominaisuus on kuitenkin kaltevuus, joka ohjaa suihkuveden optimaalisesti viemäriin ja tekee asentamisesta entistäkin helpompaa.

– Helppoutta se tarjoaa myös käyttäjälle: likaa ei kerry avoimeen kourun pintaan perinteisten suihkukaivojen tavoin. Myös puhdistaminen on helppoa irrotettavan kannen ja hiussihdin ansiosta, Närevuori kertoo.

Kaivon kampamainen hiussihti kerää suihkussa irronneet hiukset tehokkaasti. Kapea kansi ja kampaosa on helppo irrottaa ja puhdistaa. Muita puhdistettavia osia CleanLine-kaivossa ei ole.

Palkittua designia

Innovatiivinen CleanLine50-tuoteuutuus voitti tänä vuonna arvostetun Red Dot Design Award -muotoilupalkinnon kylpyhuonetuotteiden kategoriassa. Vuodesta 1955 lähtien ammattiraati on palkinnut tuotteita ja palveluita niiden innovatiivisuuden, käytännöllisyyden, laadun, ergonomian ja kestävyyden perusteella.

Linjalattiakaivo on yksinkertaisen tyylikäs ratkaisu kylpyhuoneeseen ja saunaan.

– Red Dot on yksi maailman arvostetuimmista muotoilualan kilpailuista. Olemme äärimmäisen ylpeitä, että tyyliä ja toiminnallisuutta yhdistävä tuotteemme saavutti tämän palkinnon, Närevuori kertoo.

Tuomaristo kehui CleanLinen vähäeleisyyttä: vain kolmen sentin levyisenä se ei vie huomiota kylpyhuoneessa. Lisäksi käytännöllinen muotoilu takaa helpon puhdistuksen ja suihkuveden optimaalisen poistumisen integroidun kaltevuuden ansiosta.

Muita tänä vuonna palkittuja tuotteita ovat Geberitin Sigma70-huuhtelupainike. Aiempina vuosina myös pesu-wc-istuimet AquaClean Sela ja AquaClean Mera sekä ONE-sarjan kylpyhuonekalusteet ovat saaneet arvostetun palkinnon.

Saumaton kokonaisuus! CleanLine50-suihkukourun ansiosta kylpyhuoneeseen voidaan valita kookkaat lattialaatat.

Geberit Cleanline50 -suihkukourun edut asentajille ja asukkaille:

• Joustava suunnittelu: CleanLine50 tekee suihkutilan suunnittelusta joustavaa. Tilaan voidaan valita suuret lattialaatat eikä kompromisseja viemäröinnin suhteen tarvitse tehdä.
  • Tyylikäs ulkonäkö: Suihkukouru on muotoilultaan tyylikäs ja ajaton, mikä sopii kaikkiin sisustustyyleihin.
  • Helppo puhdistettavuus: Avoimella pinnalla minimoidaan lian ja bakteerien kertyminen. Kampamainen hiussihti kerää irtohiukset ja on helppo puhdistaa.
  • Optimaalinen vedenpoisto: Suihkukourun kaltevuus ohjaa veden optimaalisesti viemäriin. Tämä helpottaa asennusta ja varmistaa tehokkaan vedenpoiston.
  • Soveltuvuus kaikkiin kohteisiin: CleanLine50 sopii niin uudisrakennus- kuin remonttikohteisiin.

CleanLine50-suihkukouru on valmistettu laadukkaista materiaaleista ja sitä voidaan lyhentää suihkutilan leveyden mukaan. Pintaväreinä saatavana on harjattu ruostumaton teräs ja musta kromi.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,4 miljardin liikevaihtoa (2022) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).