Geberit ONE -wc-istuimessa seinä-wc:n ominaisuudet on hiottu huippuunsa.

Uusi Geberit ONE -wc-istuin tekee wc:n pesusta lastenleikkiä

Kannen ja istuinrenkaan saa irti pikalukitussaranalla

Moni on huomannut, että wc-istuinta pestessä istuinrenkaan ja kannen kiinnityskohtaa on vaikeaa saada puhtaaksi. Toinen haastava kohta on huuhtelukauluksen alus. Sen puhdistukseen tarvitaan tietyn mallinen harja, eikä lopputuloksesta voi silti olla varma. Geberit on kehittänyt täysin uudenlaisen seinä-wc-istuimen, jossa monet siivoukseen liittyvät ongelmat on vihdoin ratkaistu. Huuhtelukauluksettomasta istuimesta voi irrottaa kannen ja istuimen siivouksen ajaksi. Kun wc:n vetää, TurboFlush-huuhtelutekniikka laittaa veden virtaamaan pyörteenä posliinin laitoja pitkin. Tämä tekee huuhtelusta aiempaa hiljaisemman ja perusteellisemman. Likaahylkivän KeraTect®-erikoislasitteen ansiosta vahvoja puhdistusaineita tarvitaan vähemmän kuin aikaisemmin.

Geberitillä on lähes 150 vuoden kokemus kylpyhuoneen saniteettitekniikasta. Nyt tuota tietotaitoa on käytetty seinä-wc-istuimen muodonmuutokseen: yksityiskohdat ja asennustekniikka on hiottu huippuunsa. Huhtikuussa markkinoille tuotava uusi Geberit ONE -wc-istuin helpottaa niin siivousta kuin asennusta. Sen viimeistelty ulkonäkö sopii vaativampaankin makuun.

– Geberit ONE -wc:n kehityksessä on ratkaistu monta puhtaanapitoon liittyvää haastetta. Istuinkansi ja -rengas on kiinnitetty pikalukitussaranalla, joten osan voi helposti irrottaa siivouksen ajaksi. Näin kiinnityskohdan saa pestyä kunnolla. Wc-istuimessa on KeraTect®-erikoislasite, joka on erittäin sileä , huokoseton ja likaahylkivä, kertoo Geberitin markkinointikoordinaattori Kati Laakso.

Virtaviivaista muotoilua

Mittasuhteiltaan Geberit ONE -wc-istuin sopii pienempäänkin tilaan. Seinään asennettu istuin tulee 54 senttimetrin verran ulos seinästä. Istuimen design-kanteen voi valita väriksi joko valkoisen tai kromin. Kannessa on Soft Close -mekanismi, joka varmistaa hiljaisen sulkeutumisen. Istuin kiinnitetään seinään piilokiinnityksellä, eli kiinnityskohdat eivät jää näkyviin.

Kun kannen avaa, wc:n sisäosa tarjoaa ahaa-elämyksen. Se on muodoltaan epäsymmetrinen ja täysin huuhtelukaulukseton. Huuhtelukauluksen puuttuminen nopeuttaa ja helpottaa puhtaanapitoa.

– Geberit ONE -wc käyttää uudenlaista TurboFlush-huuhtelutekniikkaa. Se laittaa veden virtaamaan sivusuunnassa niin, että vesi kiertää pyörteenä posliinin laitoja pitkin. Tämä tekee huuhteluäänestä hiljaisemman ja auttaa puhdistamaan pinnat perusteellisemmin pienemmällä vesimäärällä. Erikoislasitteen ja tehohuuhtelun ansiosta siivoukseen tarvitaan vähemmän vahvoja pesuaineita, kuvailee Geberitin tuotepäällikkö Marko Polvi.

Joustavaa korkeussäätöä vaikka jälkikäteen

Asennukseen on tuotu uutena ominaisuutena integroitu korkeussäätö. Wc-istuimen korkeutta voi joustavasti säätää neljän senttimetrin verran, välillä +3 cm / –1 cm tehdasasetuksesta. Korkeussäädön voi tehdä joko asennusvaiheessa tai myöhemmin, ilman että asennusseinää tarvitsee avata. Näin istuimen saa varmasti asukkaita miellyttävälle korkeudelle.

Geberit ONE -wc-istuimen asennuksessa voi käyttää kaikkia Geberitin piilohuuhtelusäiliöitä. Geberit ONE -wc-istuin ei tarvitse toimiakseen sähköliitäntää, mutta sellainen kannattaa kuitenkin asentaa valmiiksi. Sähköliitäntä mahdollistaa esimerkiksi DuoFresh-hajunpoistomoduulin asentamisen, joka poistaa ikävät hajut suoraan wc-istuimesta liesituulettimen tavoin. Huuhtelupainikkeen taakse asennettavan DuoFresh-hajunpoistomoduulin voi lisätä joko asennusvaiheessa tai vasta myöhemmin. Sen keraaminen suodatin puhdistaa ilman ja johtaa sen raikkaana takaisin kylpyhuoneeseen.

Tuotetiedot:
Geberit ONE -wc-istuin, suositushinta 773 €

Jälleenmyynti: hyvin varustellut kylpyhuone- ja LVI-liikkeet ja rautakaupat
Kuluttajatiedustelut: Geberit Oy, asiakaspalvelu@geberit.com tai puh. 010 662 303

Kategoriat

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 29 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3,1 miljardin liikevaihtoa (2019) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).

Geberitin palveluksessa Suomessa on noin 200 henkilöä. Suomen myynti, markkinointi ja hallinto toimii Vantaalla. Geberit Oy:n toimitusjohtaja on Kim Lövkvist, ja Geberit Production Oy:n Tammisaaren keramiikkatehtaan johtajana toimii Matts Lundström.

Sonja Nurminen

Lehdistön yhteyshenkilö markkinointipäällikkö +358 50 3514941
Eveliina Miettunen

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Consultant, Drama Queen Communications +358 407 784 866

Innovatiivisia, nykyaikaisia kylpyhuoneratkaisuja

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Vuonna 2024 150-vuotisjuhlavuottaan viettävällä Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa.

Geberit Oy
Lumijälki 2