Valopeilejä, mattapintaa ja väripilkkuja – Geberit esittelee vuoden 2023 tuotetulokkaat

Geberit on kartuttanut aikaa ja katseita kestävää kylpyhuonekaluste- ja -varustevalikoimaansa. Vuoden 2023 uutuustuotteissa näkyvät niin trendivärit kuin käyttömukavuutta lisäävät ratkaisut.

Entisestään laajentuneesta Geberit Option -peilien valikoimasta löytyy nyt yli 40 erilaista malli- ja kokovaihtoehtoa. Useat erilaiset muoto- ja valaistusvaihtoehdot pitävät huolen, että kaikkiin kylpyhuoneisiin ja käyttötarkoituksiin löytyy sopiva ratkaisu.

– Valaistu peili luo kodikkuutta kylpyhuoneeseen. Samalla se on myös käytännöllinen valinta tilaan, jossa kaivataan tyypillisesti sekä kohde- että tunnelmavalaistusta, kertoo Geberitin avainasiakaspäällikkö Kristina Närevuori.

Tasopeilien lisäksi Option-sarjasta löytyy peilikaappeja, joiden käytännöllisiin ominaisuuksiin kuuluu hipaisukytkimellä toimiva valaistus. Option Plus -kaappien sivut ovat peilipintaiset, mikä luo kevyen vaikutelman. Kaapin sisälle kätkeytyvät myös suurentava peili, korkeussäädettävät hyllyt sekä pistorasiat USB-latausportti.

Option-peilien laajasta koko- ja muotovalikoimasta löytyy sopiva vaihtoehto jokaiseen kylpyhuoneeseen.

Mustaa ja mattavalkeaa

Pesuallas on paljon enemmän kuin pelkkä päivittäisten rutiinien hoitamiseen tarkoitettu työpiste. Parhaimmillaan se on hyvinvoinnin keskipiste, jossa on otettu huomioon säilytystila, hygienia ja mukavuus.

Tänä keväänä Geberit toi markkinoille mattavalkoiset katseenvangitsijat kiiltävän kylpyhuonekeramiikan rinnalle. iCon-sarjaan kuuluu sekä pesualtaita että seinä-wc-istuimia, jotka soveltuvat myös kompakteihin kylpyhuoneisiin.

– Pieni ero pinnoitteessa tekee yllättävän suuren vaikutuksen. Mattavalkoinen keramiikka tuo kylpyhuoneeseen ylellisen tunnelman ja viimeistelee tyylin, kertoo Närevuori.

iCon-pesualtaan mattapinta tuntuu miellyttävältä, mutta on myös muiden Geberit-tuotteiden tavoin helppo pitää puhtaana.

Syksyllä uudistuvasta ONE-mallistosta löytyy mattavalkoisia versioita tutuista pesualtaista ja istuimista. Puhtautta arvostaville löytyy AquaClean Sela -pesu-wc, joka on paitsi mattapintainen myös tyylikkäästi muotoiltu.

Kokovalkoista vältteleville ja kontrastia kaipaaville löytyy runsaasti mustia vaihtoehtoja aina säilytyskalusteista lisävarusteisiin.

– Musta sopii väripaletin kaikkien sävyjen kanssa, mikä tekee siitä äärimmäisen monikäyttöisen. Kontrastia kannattaa hakea pienillä yksityiskohdilla, kuten Geberitin mustilla huuhtelupainikkeilla, peileillä, vetimillä, pyyhetangoilla ja muilla lisävarusteilla, kertoo Närevuori.

Musta pyyheteline ja peilin kehykset tuovat ryhdikkyyttä vaaleiden pintojen rinnalle.

Käytännöllistä kauneutta kylpyhuoneeseen

Geberitin filosofia ja tuotekehitys tiivistyvät lauseeseen Design meets function. Se tarkoittaa, että yritys takaa tuotteilleen tyylikkään muotoilun lisäksi myös erinomaisen toiminnallisuuden, helpon puhdistettavuuden ja pitkän käyttöiän.

Sigma-huuhtelupainikkeiden uudet upeat värit tarjoavat entistä enemmän vaihtoehtoja sekä rohkean räiskyvään että hillityn harmoniseen kylpyhuonesuunnitteluun. Vuoden 2023 uutuuksiin kuuluvat sirot Sigma70-painikkeet ja Sigma50-painikkeiden trendikkäät metallivärit messinki, punakulta ja musta kromi.

Oivallinen esimerkki on Geberitin uusi Sigma70-huuhtelupainike, joka toimii kevyellä kosketuksella. Tyylikäs huuhtelupainike on saatavissa sekä klassisissa sävyissä että trendiväreissä kuten mattamusta ja punakulta sekä materiaaliltaan ruostumattomana teräksenä ja lasina.

– Geberit Sigma70 täyttää korkeimmatkin esteettiset ja toiminnalliset vaatimukset. Kehyksetön muotoilu, kaareva pinta ja ohut rakenne luovat ilmavan ja leijuvan illuusion, kertoo Närevuori.

Geberitin uusi CleanLine50-suihkukouru tekee vaikutuksen linjakkaalla ja lattiapintaan saumattomasti istuvalla profiilillaan. Vain kolmen senttimetrin leveys ja integroitu kaato mahdollistavat huomaamattoman asennuksen seinän suuntaisesti.

– Tyylikkään ja ajattoman muotoilun ansiosta CleanLine50 voidaan yhdistää useisiin kylpyhuoneratkaisuihin. CleanLine-asennussarjan ja sivuliitännän ansiosta se on asennettavissa suihkun lisäksi myös saunaan, kertoo Närevuori.

CleanLine50-suihkukouru on saatavana harjatun teräksen ja trendikkään mustan kromin värisenä.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus useimmissa Euroopan maissa. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 26 tuotantolaitosta, joista 4 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä. Konsernin CHF 3,4 miljardin liikevaihtoa (2022) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).