Uutinen -

Giganttilaiset tukevat Ukrainan kriisialueita Pelastakaa Lapset ry:n keräyksen kautta

Sotatila uhkaa Ukrainassa jopa 7,5 miljoonan lapsen elämää. Me Gigantissa annamme tukemme konfliktialueiden perheille Pelastakaa Lapsien valtakunnallisen keräyksen kautta, ja kannustamme myös muita työyhteisöjä auttamaan omien mahdollisuuksiensa mukaan. Lahjoitus mahdollistaa muun muassa vaatteiden, ruoan, suojan ja kriisituen toimittamisen hätää kärsiville.

Gigantti tekee hyvää -kumppani Pelastakaa Lapset on toiminut Ukrainan konfliktialueilla jo vuodesta 2014 lähtien ja laajentaa nyt hätäavun toimittamista ukrainalaisille lapsille ja heidän perheilleen.

Perheitä uhkaavat haavoittuminen, sodan traumat ja pakolaisuus. Iso osa lapsista on joutunut pakenemaan kotoaan mukanaan vain välttämättömät tarvikkeet. Perheet pyrkivät pakoon naapurimaihin, mutta olosuhteet voivat olla ankarat esimerkiksi kylmien säiden ja sateiden takia.

Pelastakaa Lapset -keräyksen avulla perheitä autetaan selviytymään viemällä heille:

• Talvivaatteita, peittoja ja muita tarvikkeita kylmästä selviytymiseen
  • Ruokaa ja puhdasta vettä
  • Suojaa pakeneville
  • Psykososiaalista tukea

Me 1 667 giganttilaista lahjoitamme keräykseen 10 euroa per työntekijä. Tulemme auttamaan myös Suomeen saapuvia pakolaisia suorilla tuotelahjoituksilla. Toivotamme lahjoituksen myötä voimia kaikille, joita sotatila koskettaa, sekä toivomme kriisin pikaista ja rauhanomaista ratkeamista.

Lahjoita Ukraina-keräykseen Pelastakaa Lapset -sivujen kautta: yksityiset ja yritykset. Lue lisää Ukrainan tilanteesta Pelastakaa Lapsien tiedotteesta.

• Vapaaehtoistyö

• lapset