Black Friday leviää Suomeen

Gigantti ennustaa, että Black Fridaysta tulee yksi Gigantin parhaimmista myyntipäivistä. Jo yli 100 000 suomalaista on ilmoittanut Facebookissa osallistuvansa Gigantin Black Fridayhin. Yhdysvalloissa huippusuosittua ja esimerkiksi Norjassa ja Tanskassa vakiintunutta kaupan superpäivää, Black Fridayta vietetään tulevana perjantaina 27. marraskuuta.

Suomessa perinteisesti merkittäviä myyntisesonkeja ovat olleet joulun lisäksi joulun välipäivien, tammikuun ja keskikesän alennusmyynnit. Gigantin markkinointi- ja myyntijohtaja Niko Sandström uskoo, että nyt on Black Fridayn aika.

- Ainakin meidän tämänvuotisen Facebook-tapahtuman suosion perusteella näyttää vahvasti siltä, että Black Friday tulee näiden rinnalle. Odotamme Black Fridaystä ehdottomasti yhtä vuoden suurimmista myyntipäivistä, Sandström kertoo.

Gigantti satsaa Black Fridayhyn tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

- Kysyimme tänä vuonna ensimmäistä kertaa asiakkailtamme, ovatko he kiinnostuneita Black Fridaysta. Kiinnostus on ollut todella suurta. Tähän mennessä Black Fridayta koskevaan Facebook-tapahtumaamme on ilmoittautunut yli 100 000 ihmistä.

Yhdysvalloista maailmalle levinnyt kaupan superpäivä on ottanut jalansijaa viime vuosina muissa Pohjoismaissa, erityisesti Norjassa ja Tanskassa.

- Olemme seuranneet Black Fridayn kehitystä muualla ja esimerkiksi muissa Pohjoismaissa sisarketjujemme Black Friday -päivät on otettu todella suurella mielenkiinnolla vastaan. On jännittävää nähdä, mihin Black Friday kehittyy Suomessa ja tuleeko siitä suuri kaupallinen päivä täälläkin. Kaikki merkit viittaavat siihen, että tulee.

Vuoden isoin alennuspäivä Black Friday saapuu netin lisäksi kivijalkakauppoihin

Black Fridayn suosituin kategoria maailmalla on perinteisesti ollut elektroniikka, mutta nyt kaupan superpäivä on levinnyt muillekin toimialoille. Gigantissa tarjouksia tullaan näkemään kaikista tuotekategorioista.

- Olemme Facebook-tapahtumassamme kysyneet, minkä tuoteryhmien tarjouksista ihmiset ovat kiinnostuneita, ja suunnitelleet tarjouksia vastaamaan asiakkaidemme toiveita. Kiinnostusta ovat herättäneet muun muassa tietokoneet, tabletit ja älypuhelimet, Sandström kertoo.

Tänä vuonna Black Friday -tarjouksia on luvassa Gigantin verkkokaupan lisäksi myymälöissä ympäri Suomen.

- Black Friday on yksi meidän vuoden suurimmista alennuspäivistä. Myymälämme ympäri Suomen tulevat avaamaan ovensa poikkeuksellisesti jo kello 7:00 aamulla ja verkkokaupassa tarjoukset tulevat voimaan heti puolilta öin torstain ja perjantain välisenä yönä.

Mikä Black Friday?

• Black Friday eli musta perjantai on kiitospäivän jälkeinen päivä, marraskuun neljäs perjantai.
  • Black Fridayta pidetään Yhdysvalloissa kauppojen joulusesongin avauspäivänä, jolloin monet myymälät ja kaupat tarjoavat tuotteitaan alennuksin.
  • Black Friday on vuoden vilkkain ostospäivä Yhdysvalloissa.
  • Black Fridayna monet kaupat avaavat ovensa poikkeuksellisen aikaisin ja se on kerännyt vuosien saatossa pitkiä jonoja ja ostosriehaa alennuksien johdosta.
  • Black Fridayn suosituin kategoria maailmalla on perinteisesti ollut elektroniikka, mutta nyt kaupan superpäivä on levinnyt muillekin toimialoille.
  • Gigantissa tarjouksia tullaan näkemään kaikista tuotekategorioista.

Facebook-tapahtuma: https://www.facebook.com/events/1586371121583553/

Aukioloajat: Gigantin myymälät avaavat ovensa perjantaina 27. marraskuuta poikkeuksellisesti jo klo 07:00.

• black friday

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinelektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on 38 myymälää ympäri Suomea aina Tammisaaresta Rovaniemelle. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 000 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa.

Tavoitteemme on tarjota asiakkaillemme edullisimmat hinnat ja asiantuntevaa palvelua kautta maan. Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkajätin, Dixons Carphone plc:n, omistukseen.