Gigantin Black Fridaysta ostetaan elektroniikkaa kotiin ja vapaa-aikaan – Tämän vuoden hiteiksi ennustetaan kuulokkeita, televisioita ja robotti-imureita

Black Friday on kaupan superpäivä, jota vietetään perjantaina 29.11. Yhdysvalloista lähtöisin oleva juhlapäivä on saavuttanut suuren suosion myös Suomessa. Gigantissa tämän vuoden myyntihiteiksi ennustetaan esimerkiksi kuulokkeita, televisioita ja robotti-imureita.

29. marraskuuta vietettävä Black Friday tarjoaa Gigantin asiakkaille mahdollisuuden säästää joulunalushankinnoissa. Päivän myyntihittejä ovat olleet jo usean vuoden ajan joka kodin elektroniikka kuten imurit ja sähköhammasharjat. Lisäksi monet käyttävät päivän hyväkseen hankkiessaan joululahjoja. Tämän takia myyntitilastoissa näkyvät vuosittain myös kuulokkeet, läppärit ja pelikonsolit.

-Black Fridayn hittituotteet ovat pysyneet kutakuinkin samankaltaisina viime vuosina. Asiakkaat, jotka suunnittelevat hankintansa etukäteen, pääsevät yleensä käsiksi parhaisiin diileihin. Tässä auttaa myös myymälähenkilökuntamme tarjoama asiantuntemus, sanoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.

Nimestään huolimatta Black Friday ei Gigantissa tarkoita pelkkää perjantaita. Ensimmäiset päivään liittyvät ennakkotarjoukset julkaistiin jo sunnuntai-iltana. Varsinaiset Black Friday -tarjoukset julkaistaan myöhemmin. Gigantti-klubilaisille ne ovat ostettavissa torstaista lähtien.

Gigantin valtti myös Black Fridayna on asiantunteva palvelu

Black Friday ei ole suuri tapahtuma pelkästään Gigantin asiakkaille, vaan se testaa myös myymälöiden asiantuntevan henkilökunnan taitoja. Olennainen osa Gigantin palvelukulttuuria onkin asiakkaiden opastaminen siten, että he saavat ostamistaan tuotteista irti parhaan mahdollisen hyödyn ja huvin.

-Vaikka Black Friday tuo myymälöihimme tavallista enemmän ihmisiä, voivat asiakkaamme olla varmoja, että palvelemme heitä täydellä ammattitaidollamme, Särkelä sanoo.

Gigantin tavoitteena on tehdä Black Fridaysta ainutlaatuinen kokemus niin asiakkailleen kuin henkilökunnalleen.

Gigantti tukee kestävyyttä ja tuotteidensa kierrätystä myös Black Fridayna

Black Fridayta on viime vuosina kritisoitu turhan tavaran kaupittelusta, mutta Gigantin myyntitilastoissa tämä ei näy. Gigantin asiakkaille Black Friday on perinteisesti ollut mahdollisuus, jonka tarjouksia he ovat voineet hyödyntää pidemmän ajan hankintoja tehdessään.

-Nykyajan kuluttajat ovat tiedostavia ja suunnittelevat ostoksensa tarkkaan. Tällä tavalla he saavat parhaan hyödyn irti myös Black Fridaysta, Särkelä sanoo.

Vaikka Black Friday on hyvä ajankohta tehdä isompiakin hankintoja, kannustaa Gigantti asiakkaitaan myös kierrättämään ja korjauttamaan vanhat ja rikkinäiset laitteensa. Jokaisessa Gigantin myymälässä on sähkö- ja elektroniikkajätteelle tarkoitettu keräyspiste.

-Kannamme huolta ympäristöstämme, ja siksi toivommekin, että asiakkaamme käyttävät ja kierrättävät tuotteemme asianmukaisesti, Särkelä sanoo.

Lisätiedot:

Sami Särkelä
markkinointijohtaja, Gigantti
sami.sarkela@gigantti.fi

• black friday

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.