Gigantti avaa ensimmäisen uuden ketjumyymälänsä seitsemään vuoteen – Kaaren myymälä Luoteis-Helsingissä vie ostamisen uuteen aikaan

Gigantin torstaina 10. kesäkuuta avautuva uusi Kauppakeskus Kaaren myymälä palvelee koko Itä-Helsinkiä. Myymälän suunnittelussa näkyvät asiakkaiden nykyään arvostamat asiantunteva asiakaspalvelu, viihtyisä ostokokemus ja sujuva yhden tiskin taktiikka.

Gigantti avaa Helsingin Kannelmäessä sijaitsevaan Kauppakeskus Kaareen ensimmäisen täysin uuden oman myymälänsä seitsemään vuoteen. Prismaa vastapäätä sijaitseva myymälä toteuttaa kodinelektroniikkaketjun tuoreinta myymäläkonseptia, jossa asiakaskokemus on tehty mahdollisimman helpoksi ja sujuvaksi.

”Asiakas voi hoitaa koko asiansa alusta loppuun saman myyjän kanssa. Lisäksi kaikki myymälän toiminnot – niin myynti, nouto kuin tukitoiminnot – sijaitsevat fyysisesti saman palvelukeskuksen yhteydessä. Asiakkaan ei siis tarvitse maksaa tuotetta yhteen paikkaan ja noutaa sitä jostain muualta”, Gigantti Kaaren myymäläpäällikkö Ilkka Vilska kertoo.

Myöhemmin tänä vuonna Kaaressa ja muissa Gigantin myymälöissä otetaan käyttöön koko Elkjøp-konsernin kattava NGR- eli Next Generation Retail -it-järjestelmä.

Sen myötä Gigantin kaikilla myyjillä on muun muassa pieni kämmentietokone, jonka kautta he voivat tarkastaa esimerkiksi tuotteen varastosaldon ja tarkemmat tiedot ja myös hoitaa asiakkaan tuotteen maksun kuittia myöten. Tämä tekee asiakaskokemuksen entistä mutkattomammaksi, ja siirtää ostamisen uuteen, monikanavaisuutta hyödyntävään aikaan.

Myymälän vetonauloina keittiö-, gaming- ja älykotiosasto

Gigantti Kaaren myymäläpinta-ala on noin 1 300 neliömetriä. Se ei siis ole jättimäisen suuri, eikä tämä ole tarkoituskaan. Myymälän valikoima on iso, mutta ei läkähdyttävä.

”Kuluttajien ostokäyttäytymisessä näkyvä käytännöllisyys ja mukavuudenhalu tarjoaa myös kompaktimmille myymälöille mahdollisuuksia. Kaari on optimaalisen kokoinen. Sen sisustuksessa on panostettu viihtyisyyteen ja elämyksellisyyteen”, Vilska kertoo.

Myymälästä löytyvät kaikki tavanomaiset osastot ja lisäksi nykyisin Gigantin merkittäviksi tuoteryhmiksi kohonneet Epoq-keittiöt, gaming ja älykoti.

”Nämä tuoteryhmät ovat kasvaneet vauhdilla ja kasvavat myös tulevaisuudessa. Kehityksestä kertoo se, että vielä viisi vuotta sitten myymälään tuskin olisi rakennettu pelialuetta, mutta nyt sellainen löytyy Gigantin kaikista myymälöistä.”

Gigantti Kaaren henkilökunta valmiina vastaanottamaan asiakkaat. Kuva: Petri Saarelainen/Gigantti

Henkilökunnan kattava koulutus takaa asiantuntemuksen

Kaaren myyntihenkilökunta ei, keittiösuunnittelijoita lukuun ottamatta, jakaudu eri osastoille, vaan he palvelevat kaikkien osastojen asiakkaita. Tämä on huomioitu luonnollisesti myös henkilöstön koulutuksessa. Kaikki Kaaren 40 giganttilaista ovat aloittaneet työt jo kuukausi sitten koulutus- ja perehdytysjaksolla.

”Tästä olemme saaneet henkilöstöltämme paljon positiivista palautetta. On ollut myös hienoa huomata, miten henkilöstömme on omaksunut Gigantin arvot, kuten vastuullisuuden ja omistautumisen. He ovat olleet koko ajan aktiivisia ja motivoituneita oppimaan”, Vilska kehuu.

Perehdytysmallia ei sovelleta pelkästään Kaaren myymälässä, vaan se on jatkossa käytössä koko Gigantissa.

Gigantti Kaari avaa ovensa asiakkaille torstaina 10.6. klo 9 aamulla. Kaaressa, kuten kaikissa Gigantin myymälöissä, voi asioida koronaturvallisesti. Myymälässä on saatavilla käsidesiä ja asiakkaita muistutetaan turvaväleistä. Gigantin henkilökunta käyttää kasvomaskeja ja niitä on tarjolla myös kaikille tarvitseville asiakkaille. Myymälään päästetään vain tietty määrä ihmisiä kerrallaan. Jos paikalle syntyy jonoja, henkilökunta huolehtii asiakkaiden turvallisuudesta.

Lisätietoja:

Ilkka Vilska
myymäläpäällikkö, Gigantti Kaari
email. ilkka.vilska@gigantti.fi

• Vähittäiskauppa

• helsinki
  • myymälät
  • gaming
  • suuri valikoima
  • epoq-keittiöt
  • älykoti

Gigantilla on Suomessa 42 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1350 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 596 miljoonaa euroa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkajätin Dixons Carphone plc:n, omistukseen.