Gigantti jatkaa kasvuaan – uudella kanta-asiakasklubilla hurja suosio

Gigantin kolmas kvartaali toi yhtiön liikevaihtoon lähes puolentoista prosentin kasvun ja tulos kasvoi 45 prosenttia. Myynti kasvoi erityisesti puhelimissa, pienissä kodinkoneissa ja keittiöissä. Yksittäisistä tuotteista eniten suosiotaan kasvattivat varsi- ja robotti-imurit ja perinteiset joululahjahitit, kuten kuulokkeet sekä äly- ja urheilukellot. Myös loppuvuonna 2019 lanseerattuun kanta-asiakasohjelmaan on liittynyt muutamassa kuukaudessa satoja tuhansia suomalaisia.

Gigantin liikevaihto kasvoi tilikauden kolmannella kvartaalilla (27.10.2019–25.1.2020) 1,4 prosenttia edellisen tilikauden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Liikevaihdon kasvu oli hieman aiempia kvartaaleja maltillisempaa johtuen muun muassa puuttuvista veronpalautuksista sekä Gigantin nettikaupan teknisistä ongelmista Black Fridayna.

- Kasvatimme tiukasti kilpaillussa markkinassa tulostamme kolmannella kvartaalilla 45 prosenttia, Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hillesland kertoo.

Marras-, joulu- ja tammikuulle ajoittuvalla kolmannella kvartaalilla Gigantissa tekivät kauppansa erityisesti pienet kodinkoneet, keittiöt ja puhelimet. Yksittäisistä tuotteista eniten suosiotaan kasvattivat varsi- ja robotti-imurit, kuulokkeet sekä äly- ja urheilukellot.

- Selvä trendi on, että ihmiset päivittävät nyt esimerkiksi vanhoja varsi-imureitaan uusiin. Viime vuosina hurjin harppauksin toiminnoiltaan ja imuteholtaan kehittyneet varsi-imurit ovat syrjäyttämässä perinteisiä imureita, Hillesland kertoo.

Nettikaupan haasteista huolimatta joulukauppa sai erinomaisen startin marraskuun lopun Black Friday-kampanjasta, joka ylsi jälleen ennätystulokseen: suomalaiset ostivat Gigantista reilulla 32 miljoonalla eurolla.

- Viihde- ja kodinelektroniikka on monelle joulun toivelahja. Joulun 2019 joululahjahittejä olivat viime vuosien tapaan puhelimet, kuulokkeet sekä äly- ja urheilukellot, Hillesland listaa.

Gigantin myymät Epoq-keittiöt kasvattavat suosiotaan jatkuvasti: niiden myynti kasvoi kolmannella kvartaalilla jopa yli 55 prosenttia. Gigantissa on huomattu, että kuluttajat haluavat sekä keittiön että kodinkoneet samasta paikasta.

Gigantti lanseerasi loppuvuodesta 2019 täysin uuden kanta-asiakasohjelmaan, Gigantti-klubin,johon liittyisaman tien yli 300 000 suomalaista.

- Gigantti-klubi selvästi kiinnostaa suomalaisia, ja tarjouksemme koetaan hyödyllisiksi. Hieno nähdä, että olemme onnistuneet luomaannäin houkuttelevan kanta-asiakasohjelman, Hillesland iloitsee.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: press@gigantti.fi

• tulos
  • gigantti-klubi

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.