Keittiörungon kokoaminen onnistuu nyt ilman yhtäkään ruuvia tai työkalua

Moni haluaa keittiöremontin yhteydessä säästää asennuskuluissa kokoamalla rungot itse. Mahdolliset asennusvirheet voivat kuitenkin aiheuttaa ongelmia myöhemmin. Gigantti tuo Suomeen uudet keittiöiden rungot, joiden asennusmenetelmä mahdollistaa keittiörungon kokoamisen helposti itse ilman työkaluja, ruuveja tai liimaa. Parketti- ja laminaattilattioiden asennuksesta tuttu paikalleen napsauttaminen tekee keittiöiden kokoamisesta helppoa ja vähentää virheiden riskiä.

- Useimmat keittiön remontoijat haluavat koota ja asentaa keittiönsä itse, mutta asennustyö voi osoittautua joillekin yllättävän vaikeaksi. Yleisin virhe on, että remontoija ei ole huomioinut vesiliitäntöjen paikkaa, sähkötöitä ja muita tärkeitä yksityiskohtia. Toinen virhe on se, että kaappien runkoja ei ole koottu tai asennettu suoraan, mikä aiheuttaa ongelmia keittiöasennuksen viimeistelyssä, kertoo Gigantin keittiömyynnistä vastaava myyntipäällikkö Antti Pakarinen.

Keittiöremontti kannattaakin suunnitella huolellisesti ja hyödyntää ammattilaisen apua esimerkiksi uuden keittiön tarkoin mitoitetun pohjapiirrustuksen suunnittelussa. Lisäksi onnistuneen asennuksen takaamiseksi asennusoppaat ja keittiöön tulevien varusteiden käyttöohjeet tulee lukea tarkasti.

Napsauttaminen tekee kokoamisesta helppoa

Gigantti tuo Suomeen uudet keittiöiden rungot, joiden asennusmenetelmä mahdollistaa keittiörungon kokoamisen ilman työkaluja, ruuveja tai liimaa. Uusi, patentoitu Click-menetelmä tekee keittiörungon kokoamisesta huomattavasti perinteisiä menetelmiä helpompaa ja nopeampaa.

- Rungon eri osat yksinkertaisesti napsautetaan yhteen. Lukitustoiminto on osiin sisäänrakennettuna, joten ne vain painetaan yhteen. Kun osa on kiinni, siitä kuuluu ”klik”. Systeemin nimi, Click, tuleekin tästä äänestä, Pakarinen sanoo.

Monille tämä kiinnitysmenetelmä on tuttu parketti- ja laminaattilattioista, jotka napsautetaan yhteen asennettaessa. Sen on kehittänyt ruotsalainen yritys Välinge Innovation ja menetelmää käyttää tänä päivänä 170 lattiavalmistajaa.

Gigantti on ensimmäinen keittiötoimittaja, joka on ottanut käyttöön tämän Threespine-tekniikan.

- Yksi menetelmän eduista on, että asennus käy paljon nopeammin. Olemme tehneet testejä, ja siinä ajassa, jossa rakennetaan tavallinen keittiön runko, voidaan rakentaa peräti kymmenen napsautettavaa Click-runkoa, Pakarinen sanoo.

Nopeuden lisäksi etuna on se, että keittiörunko tulee asennettua täysin suoraan.

- Keittiörungon saaminen kohtisuoraan vaatii, että takaosa menee oikeaan asentoon. Tämä tekee rungosta vakaan ja suuntaa kulmat oikein. Click-tekniikalla takaosa lukittuu kiinni oikeaan asentoon ja kulmaan kerralla. Kun kuulet napsahduksen, tiedät, että asennus on mennyt oikein.

Testit osoittavat, että Click-rungot ovat myös vakaampia kuin tavalliset rungot, sillä Click-rungoissa osat lukitaan koko kosketuspinnalta. Kun rungot on koottu, ne ruuvataan kiinni seinään tavalliseen tapaan.

- Jos haluaa säästää asennuksen hinnasta kokoamalla rungot itse, on uusi Click-runko erinomainen vaihtoehto, sillä sen kokoaminen on helpompaa kuin tavallisen keittiörungon. Helpointa ja varminta on tietysti edelleenkin antaa hyvän ammattilaisen hoitaa asennus. Asennusliikkeen tekemästä työstä saa verotuksessa kotitalousvähennyksiä, muistuttaa Pakarinen.

Click-keittiörungot saatavilla Gigantti-myymälöistä, joissa on Epoq-myyntipiste. Lisätietoa: www.gigantti.fi/click

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on Suomessa 39 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli tuhat henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 523 miljoonaa euroa.