Robotti-imurit, kahvikoneet ja Applen Airpodsit nousemassa Black Fridayn hiteiksi Gigantin myymälöissä – ”Moni on säästellyt hankintoja odotettuun kampanjaan”

Gigantin myymälöissä Black Friday -kampanjan hiteiksi ovat nousemassa laadukkaat arjen helpottajat, kuten robotti-imurit, kahvikoneet ja kuulokkeet. Myös suuria kodinkoneita on hankittu runsaasti, painavimpina ostokriteerinä ovat olleet laitteiden käyttöikä ja energiatehokkuus. Moni on lisäksi herännyt keittiönsä uudistamiseen isojen alennusten myötä. Myös outlet-tuotteiden myynti on kasvussa, mikä kuvastanee osaltaan tarkan euron aikaa. Gigantti on lisännyt runsaasti tarjouksia Black Fridayn finaaliin, ja kaikki tarjoukset on nyt julkaistu.

Gigantin 12-päiväinen Black Friday -kampanja on täydessä vauhdissa. Kampanjan puolivälissä myymälöiden myyntihiteiksi ovat erottautuneet esimerkiksi iRobotin Roomba i7 ja J7 -robotti-imurit, Nespresso-kahvikoneet ja Applen Airpods Pro -kuulokkeet.

Myymälöissä on huomattu, että asiakkaat osaavat jo odottaa vuoden suurinta tarjouskampanjaa. Niin kodin elektroniikkahankinnat kuin joululahjaostoksetkin ajoitetaan mielellään ajankohtaan, jolloin hinnassa voi säästää laadusta tinkimättä.

”Innokkaimmat kävivät jo kampanjaa edeltävänä keskiviikkona tsekkaamassa tulevat tarjoukset myymälässä”, kertoo Gigantti Oulun tavaratalopäällikkö Harri Luttinen.

Samaa toteaa Gigantti Jyväskylän tavaratalopäällikkö Toni Heikkinen.

”Ensimmäisenä myyntipäivänä oven takana oli ainakin 60 ihmistä jonossa ja parkkipaikka täynnä autoja. Tervehdimme jokaista henkilökohtaisesti ovella, se on meille tärkeä juttu.”

Tavanomaisempien kampanjatuotteiden lisäksi ihmisiä on vetänyt Gigantin myymälöihin myyntiin 23.11. tullut erä PlayStation 5 -konsoleita.

Gigantin oma takuu pidentää laitteen käyttöikää

Etenkin suuremmissa kodinkoneissa Gigantin asiakkaita kiinnostavat myös Black Fridayn aikana energiatehokkuus ja kestävyys.

”Sekä laitteiden käyttöiästä että sähkönkulutuksesta tulee paljon kysymyksiä. Asiakkaat ovat valveutuneita ja valmiita maksamaan enemmän laatulaitteesta, jonka avulla säästää pitkässä juoksussa selvää rahaa. Tähän liittyen olemme myyneet paljon Gigantin ElCare-takuuta kodinkoneille, mikä pidentää tuotteen takuuta jopa kymmeneen vuoteen”, kertoo Gigantti Lappeenrannan tavaratalopäällikkö Jaana Tuominen.

”Myös outlet-tuotteiden, eli esittely- ja palautuslaitteiden, myynti on kasvussa, mikä kuvastaa varmasti osaltaan tarkan euron aikaa. Myyntiä on vauhdittanut myös Gigantin uusi Ship from store -verkkokauppatoiminto, jossa asiakas pääsee tilaamaan haluamansa tuotteen sieltä, mistä se parhaiten löytyy. Outlet-tilauksia tuleekin meille Lappeenrantaan joka päivä ympäri Suomea.”

Mustaa suositaan niin kodinkoneissa kuin keittiöissäkin

Yksi mittavista Black Friday -alennuksista koskee Gigantin Epoq-keittiöitä. Tilatessaan kokonaisen keittiön 11. joulukuuta mennessä saa asiakas sen puoleen hintaan.

Harri Luttinen kertoo tarjouksen täyttäneen keittiösuunnittelijoiden kalenterit vauhdilla.

”Epoq-keittiöt ovat olleet meillä Oulussa nouseva trendi jo jonkin aikaa. Ehdottomasti suosituin väri nykykeittiössä vaikuttaa olevan musta, jota usein tehostetaan esimerkiksi messingin, kuparin tai kullan värisillä vetimillä ja hanoilla.”

Myös Lappeenrannan Jaana Tuominen nostaa esiin mustan suosion – tosin kodinkoneissa.

”Myyjämme mainitsivat aivan erikseen, että Black Fridayn aikana mustia kodinkoneita on mennyt vielä tavallistakin enemmän.”

Paras asiakastyytyväisyys tehdään huolehtimalla henkilökunnasta

Jo heti Black Fridayn alussa ennätyslukemiin kohonnut asiakastyytyväisyys on huomattu monessa myymälässä, ja samaa kertoo Helsingin Gigantti Forumin tavaratalopäällikkö Henri Sjölund.

”Asiakastyytyväisyys on kampanjoiden aikana aina meillä tavallista korkeampi. Myyjiemme keskittyminen näkyy hienosti vuoden vilkkaimmassa ostoviikossa. Moni asiakas odottaa Black Fridayn pääpäivään, 25.11., jolloin meidän on oltava yhtä valmiina kuin ensimmäisenä päivänäkin.”

Kiireisestä sesongista huolimatta Black Friday on vuoden kohokohta myös Gigantin henkilökunnalle. Oulun Harri Luttinen kertoo, että kampanjoissa yhteistyön merkitys korostuu entisestään.

”Sesonkiaikana voi tulla tavallista pidempiä päiviä, joten panostamme jaksamiseen ja siihen, että kaikkien tunnelma pysyy hyvänä – toivomme, että henkilökunnan hyvä fiilis näkyy ja tarttuu myös asiakkaisiin”, kuvailee puolestaan Gigantti Jyväskylän Heikkinen.

Kaikki Gigantin tarjoukset nyt julkaistu, mukana runsaasti uusia

Black Friday etenee Gigantissa kohti perjantain finaalipäivää ja sen jälkeistä viikonloppua. Mukaan on lisätty paljon uusia tarjouksia, joista Forumin Henri Sjölund vinkkaa kiinnostavimmat.

”Etenkin laatutelevisioihin on ilmestynyt lisää mojovia alennuksia. Oma valintani olisi joko Samsungin Frame -sarjan TV, jota pääsee räätälöimään yli 40 vaihdettavalla kehyksen värillä, tai LG:n palkitun OLED C -sarjan laite. LG:llä on myös korkein mahdollinen EcoVadis-vastuullisuusluokitus.”

Lisätiedot:

Gigantti Oulu, tavaratalopäällikkö Harri Luttinen
S-posti: harri.luttinen[a]gigantti.fi
Gigantti Jyväskylä, tavaratalopäällikkö Toni Heikkinen
S-posti: toni.heikkinen[a]gigantti.fi
Gigantti Lappeenranta, tavaratalopäällikkö Jaana Tuominen
S-posti: jaana.tuominen[a]gigantti.fi
Gigantti Forum (Helsinki), tavaratalopäällikkö Henri Sjölund
S-posti: henri. sjolund[a]gigantti.fi

• Vapaa-aika

• kestävyys
  • tarjoukset
  • jyväskylä
  • myymälät
  • black friday
  • helsinki
  • oulu
  • lappeenranta

Alueet

• Uusimaa

Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 henkilöä - myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa, sekä jakelu- että asiakaspalvelukeskuksessa. Liikevaihtomme tilikaudella 2020/21 oli 687 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.

Lisätietoa yrityksestä, tuotteista ja ajankohtaisista tarjouksista osoitteessa: gigantti.fi.