Nettimyynti murskasi ennätyksiä, yritysmyynti kasvoi 20 % - Harkitut hankinnat siivittivät Gigantin Black Friday -kampanjan kaikkien aikojen tulokseen

• Elektroniikan ja kodinkoneiden markkinajohtaja Gigantti valmistautui Black Friday -kampanjaansa globaalisti ailahtelevan vuoden keskellä, ja onnistui yli odotusten sekä verkkokaupassa, myymälöissä että yritysmyynnissä.
• Isot kodinkoneet, kuten pesukoneet ja kuivausrummut, kasvoivat myynnin suurimmiksi vetureiksi, ja kuvastavat harkittujen hankintojen merkitystä kampanjatuloksessa.
• Yksittäiseksi hittituotteeksi nousivat robotti-imurit, joiden myynti lähes kolminkertaistui viime vuoteen nähden.
• Yritysmyynnin ennätyskasvu 20 % on B2B-myyntijohtajan mukaan sekä kovan työn tulos, että luottamuksenosoitus asiakkailta.

19.–29.11.2021 järjestetty Gigantin Black Friday -kampanja jatkoi kasvuaan myös globaalien pandemiarasitteiden ja tavarasaatavuushaasteiden keskellä. Viime vuonna 11-päiväiseksi laajentunut kampanja kasvatti 2020 myyntiään lähes 40 %. Tänä vuonna tuloksen päälle päästiin lisäämään kasvua vielä useita prosentteja. Myynti vahvistui etenkin verkossa, mutta myös myymälöissä.

”Verkkokaupan uskomattoman ennätysvuoden 2020 luvut saavutettiin nopeasti ja ylitettiin miljoonilla kampanjan aikana. Tämä oli Gigantin kaikkien aikojen suurin Black Friday -kampanjatulos, ja vielä vaikean saatavuustilanteen keskellä. Isojen kodinkoneiden, kuten pesukoneiden ja kuivausrumpujen, suosio kertoo siitä, että harkitut hankinnat olivat tänä vuonna tuloksemme kivijalka. Yksittäiseksi hittituotteeksi nousi robotti-imuri, mikä kuvastaa arjen helppouden arvostamista. Saimme myös ennakoitua suuremman määrän tavaraa, ja sen vuoksi pystymme jatkamaan vielä montaa tarjousta muutaman päivän pidempään”, kuvailee Gigantin myyntijohtaja Niko Sandström.

Onnistunut Black Friday -tulos on otettu henkilökunnassa vastaan ilolla, mutta myös sopivalla määrällä realismia.

”Myymälöiden asiakastyytyväisyys kampanjan aikana kasvoi viime vuoteen verrattuna useilla prosenteilla. Se otetaan kiitollisena vastaan tänä aikana, jolloin mitään ei voi pitää itsestäänselvyytenä. Henkilökunta oli valmistautunut kampanjaan huolella pitkin syksyä, ja kaikki halusivat onnistua. Keskityimme pitämään huolta erityisesti henkilöstön jaksamisesta panostamalla sisäisiin tukitiimeihin ja koko talon hengennostatukseen”, kuvailee Gigantin toimitusjohtaja Laura Tarkka.

Suurimman tulospommin räjäytti tänä vuonna yritysmyynti, joka lähtee haastamaan ensi vuonna kilpailijoitaan annetuilla näytöillä ja tosi paikassa testatuilla kyvyillä.

”Kasvoimme viime vuoteen verrattuna lähes 20 %. Se on kovan työn tulos, mutta myös luottamuksenosoitus asiakkailta. Teimme alkusyksyn myötä historian suurimman järjestelmäuudistuksen, jonka käyttöönotto ehti hidastaa toimintaamme harmillisesti, mutta jokainen kivi käännettiin, jotta kaikki saatiin kuntoon vuoden suurinta kampanjaa varten. Nettimyyntimme paisui viime vuoteen nähden 2,5-kertaiseksi, mikä antoi aihetta riemuun ja varmuutta tulevaan”, iloitsee Gigantin yritysmyynnin johtaja Jarno Sainio.

Lisätiedot / Gigantti Oy:

Myyntijohtaja Niko Sandström

• tavarasaatavuus
  • työntekijäkokemus
  • ennätys

Meillä on Suomessa 42 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 henkilöä - myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa, sekä jakelu- että asiakaspalvelukeskuksessa. Liikevaihtomme tilikaudella 2020/21 oli 687 miljoonaa euroa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.

Gigantti on osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Curry plc:n, omistukseen.

Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa: gigantti.fi.