Tiedote -

Goodyear DriverHub -sovellus auttaa Mercedes-Benz-kuorma-auton kuljettajia ja kuljetusliikkeitä parantamaan toimintansa tehokkuutta, kilpailukykyä ja vastuullisuutta

Goodyear ilmoittaa julkaisseensa vuoden 2023 katsauksen Vastuullinen todellisuus -tutkimuksestaan. Tutkimuksessa perehdytään laajasti tutkimukseen osallistuvien eurooppalaisten maantiekuljetusyritysten vastuullisuuteen liittyviin käsityksiin ja toimiin. Tutkimus tehtiin nyt kolmantena vuonna peräjälkeen. Se on edelleen arvokas tietolähde, jonka avulla voidaan seurata alan muutoksia ja edistää kuljetusliikkeiden vastuullisuustoimia.

Goodyear ilmoittaa Goodyear DriverHub -mobiilisovelluksen saumattomasta yhdistämisestä Mercedes-Benz Truck App Portal -sovellusportaaliin. Sovelluskumppanuus tukee kaupallisen kuorma-autoliikenteen ympäristöä tarjoamalla Mercedes-Benzin kuorma-autoja käyttäville kuljettajille ja kuljetusliikkeille reaaliaikaisia lisätietoja ajoneuvosta, ajamisen taloudellisuudesta, kilpailukyvystä ja vastuullisuudesta, kun renkaiden kuntoa koskevat tiedot ovat välittömästi saatavilla.

Goodyearin yhteistyötä Mercedes-Benz Truckin kanssa laajennetaan telematiikkapalveluihin. Mercedes-Benz Truck App Portal -sovellusportaali, joka on tunnettu sen digitaalisesta markkinapaikasta, jonka kautta sen ajoneuvot voidaan varustaa räätälöidyillä sovelluksilla, joilla voidaan parantaa mukavuutta ja toiminnan tehokkuutta. Nyt se toivottaa Goodyearin DriverHub-sovelluksen tervetulleeksi virallisena kumppanisovelluksena.

Goodyearin DriverHub on suunniteltu antamaan kuljettajille ja kuljetusliikkeille jatkuvan virran tarkkoja rengastietoja, joiden avulla renkaiden hallinta voidaan optimoida. Erityisesti kuljettajien tarpeisiin räätälöity sovellus antaa reaaliaikaisia tietoja Goodyearin renkaiden hallintaratkaisuista, kuten Goodyear TPMS, Goodyear CheckPoint ja Goodyear DrivePoint.

Yhdistämällä voimansa Mercedes-Benz Truck App Portal -sovellusportaalin kanssa, Goodyear pystyy antamaan kuljettajille lisätietoja renkaiden kunnosta. Sovellus antaa välittömiä hälytyksiä ja ilmoituksia, kun havaitaan poikkeamia ennalta määritetyistä rengaspaineista ja lämpötiloista. Saatuaan tarkat tiedot renkaasta ja ongelman kiireellisyydestä kuljettajat voivat ryhtyä ennakoivasti tarvittaviin toimiin. Näin voidaan vähentää toimintahäiriöitä sekä tukea liikenneturvallisuutta ja suorituskykyä.

”Me Goodyearilla olemme ylpeitä siitä, että saamme olla eturintamassa kehittämässä digitaalisia renkaiden seurantaratkaisuja

yhdistämällä Goodyear DriverHub -sovelluksen Mercedes-Benz Truck App Portal -sovellusportaaliin”, totesi Piotr Czyżyk, Managing Director Proactive Solutions and Fleets Europe Goodyearilta. ”Tämä yhdistäminen on esimerkki sitoutumisestamme tehokkuuden, kilpailukyvyn ja vastuullisuuden edistämiseen maantiekuljetusalalla. Kun rengastietomme yhdistetään saumattomasti Mercedes-Benz Truck -sovellukseen, annamme kuljettajille ja kuljetusliikkeille työkalut tietoon perustuvien päätösten tekemiseen. Näin tuemme kuljetusliikkeiden kalustojen toimintojen optimointia ja edistämme osaltamme vastuullisempaa tulevaisuutta.”

Goodyear DriverHubin parhaimpia ominaisuuksia on sen ennustava teknologia, joka antaa kuljettajille ja kuljetusliikkeille hälytyksiä paineen alentumisista. Se pystyy myös havaitsemaan ja erottamaan nopean ja hitaan vuodon[1]. Ennakoivan ilmoituksen ansiosta kuljettajat voivat ryhtyä välittömästi tarvittaviin toimiin ja pyytää huolitsijalta lisäohjeita. Samat tiedot voidaan jakaa reaaliaikaisesti kuljetusliikkeille mobiilisovelluksen kautta. Tämä auttaa vähentämään renkaisiin liittyvien ongelmien todennäköisyyttä ja parantamaan yleistä liikenneturvallisuutta.

”Olemme todella iloisia siitä, että voimme ilmoittaa yhteistyöstämme Goodyearin kanssa, jolla kehitämme Goodyear DriverHub -sovellusta Mercedes-Benz Truck App Portal -sovellusportaalissa. Yhdessä mullistamme kuljettajien ajokokemuksen yhdistämällä huipputeknologiaa ja innovaatioita ja varmistamme näin, että ajomatkat ovat turvallisempia ja taloudellisempia kaikille. Se osoittaa sitoutumistamme kuorma-autokuljetusalan uudistamiseen – yksi sovellus kerrallaan.” – Antonio Argentieri, Connectivity Product Manager, Mercedes-Benz Trucks UK.

Goodyear DriverHub -mobiilisovelluksen yhdistäminen Mercedes-Benz Truck App Portal -sovellusportaaliin on askel kohti älykkäämpiä ja yhteyksiä enemmän hyödyntäviä kuljetuskalustoja. Mercedes-Benz-kuorma-autoilla ajavat kuljettajat voivat nyt hyödyntää reaaliaikaisia tietoja renkaan kunnosta ennakoivassa renkaan kunnon hallinnassa, tehokkuuden ja kilpailukyvyn parantamisessa sekä vastuullisuusperiaatteiden soveltamisessa.

[1] Saatavilla vain Goodyear TPMS:n kanssa

• Moottori

• goodyear

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 74 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 57 tuotantolaitoksessa 23 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23