Goodyear ilmoittaa laajentavansa Eagle F1 Asymmetric 6 -mallistoa

Goodyear ilmoittaa laajentavansa Eagle F1 Asymmetric 6 -mallistoa

Laajentuvan malliston taustalla on SUV- ja sähköautojen kasvava suosio Euroopassa.

Goodyear on ilmoittanut tuovansa markkinoille 95 uutta tuotetta premium-luokan Eagle F1 Asymmetric 6 kesärenkaastaan. Goodyear vahvistaa tarjontaansa erityisesti 19 tuuman ja sitä suurempien renkaiden kokovalikoimissa.

Euroopan automarkkinat kehittyvät edelleen kohti SUV-tyyppisiä autoja ja siirtyminen sähkö- sekä hybridiautoihin kiihdyttää kasvua. Goodyear on ennustanut SUV-markkinoille 5,5 prosentin yhdistettyä vuosittaista kasvua1 vuosien 2022 ja 2027 välillä. SUV-autoluokan osuus oli jo yli puolet uusien autojen myynnistä Euroopassa vuoden 2022 jälkipuoliskolla.2 Uudet koot painotetaan 19 tuumaisiin ja sitä suurempiin vannekokoihin, jotta tämän markkinasegmentin kasvuun voidaan vastata.

Tarkasteltaessa vain Pohjoismaiden automarkkinaa on nähtävissä, että SUV-tyyppisten autojen keskimääräinen markkinaosuus on jo suuri – noin 60 % markkinasta.3Tämä vahvistaa laajentuvan malliston merkityksen, jotta voidaan vastata pohjoismaiden markkinan nykyisiin ja tuleviin tarpeisiin. Uusien kokojen myynti alkaa tammikuussa 2024, jolloin myyntiin tulee yli 30 % uusista tuotteista, joissa on mukana myös uusinta teknologiaa, kuten Goodyear SoundComfort ja SealTech.

Goodyear SoundComfort -teknologia tuottaa hiljaisemman ajoelämyksen ja optimoi renkaan sähköautoja varten. Kaikki malliston uudet koot on suunniteltu niin, että kuljettajat voivat olla täysin varmoja siitä, että valinta on autolle optimaalinen auton voimansiirtoon katsomatta.

Useassa uudessa koossa käytetään Goodyearin SealTech-teknologiaa. Tämä huipputeknologia tukkii automaattisesti halkaisijaltaan enintään 5 mm:n kokoiset reiät renkaan pinnasta.

Vuonna 2023 arvostettu saksalainen lehti Auto Bild nimitti Goodyearin ”vuoden parhaaksi kesärenkaiden valmistajaksi” erityisesti Eagle F1 Asymmetric 6:n erinomaisen suorituskyvyn ansiosta.4 Lehden testaajat kehuivat sen ”erinomaista kulutuskestävyyttä ja laadukasta pintakuviota, jonka suorituskyky on esimerkillinen kuivissa ja märissä mäissä”.5 Myös ruotsalainen Vi Bilägare kruunasi Eagle F1 Asymmetric 6:n testivoittajaksi vuonna 2023 ja kehui sen turvallisia ajo-ominaisuuksia, pitoa märällä kelillä sekä vierintävastusta.6

Goodyearin Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe, sanoo: ”Markkinan monipuolisuus ja SUV-tyyppisille autoille soveltuvien mallien kysyntä lisääntyvät edelleen. Siksi meille on tärkeää voida tarjota palkittua Eagle F1 Asymmetric 6 -malliamme kaikkien aikojen laajimpana valikoimanaan.”

Malliston uudet tuotteet vuonna 2024

Tuumakoko

18”

19”

20”

21”

22”

23”

Yhteensä

Eagle F1 Asymmetric 6

SoundComfort

SealTech

_____________

1. Goodyearin dataan pohjautuva ennuste toukokuulta 2023
  2. ACEA Uudet henkilöautot segmenteittäin EU:ssa https://www.acea.auto/figure/new-passenger-cars-by-segment-in-eu/
  3. S&P Global, tiedoissa mukana Ruotsi, Suomi, Tanska ja Norja. Tiedot haettu 29.1.2024
  4. Auto Bild -lehden numero 14/23
  5. Auto Bild -lehden numero 10/23: Testissä mukana 50 kesärengasta, rengaskoko 225/45R18. Testiauto: BMW 3 Series, testivoittaja Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
  6. Testivoittaja, Vi Bilägare (nro 5/2023), Ruotsi, testissä mukana 8 rengasta, rengaskoko 245/40R18.

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa