Ohita
Kohti kestävämpää liikkumista – pitkäaikainen yhteistyö ensiasennusrenkaiden parissa jatkuu

Tiedote -

Citroën on valinnut Goodyearin EfficientGrip Performance 2 -renkaan uuteen ë-C3-täyssähköautoonsa. Hyväksytty ensiasennusrengas osoittaa Goodyearin sitoutumisen suorituskykyyn, hyötysuhteeseen ja sähköisen autoilun tulevaisuuteen.

Uusi Citroën ë-C3 on ensimmäinen kokonaan Euroopassa suunniteltu ja valmistettu edullinen pieni henkilöauto, jossa ei ole tingitty laadusta, ajoelämyksestä eikä mukavuudesta.

Goodyear toimittaa ensiasennusrenkaaksi EfficientGrip Performance 2 -kesärenkaan, joka tarjoaa äärimmäisen matalan vierintävastuksen. Se parantaa hyötysuhdetta ja siten sähköauton toimintamatkaa. Siinä on myös joustava pintakuvio, joka auttaa vähentämään karkeiden tienpintojen aiheuttamia murtumia, mikä takaa renkaalle erinomaisen kestävyyden.

Tämä yhteistyö sopii myös täydellisesti yhteen Goodyearin vastikään julkaistun Ready for EV -strategian kanssa. Goodyear on ottanut käyttöön kaksi uutta merkintää, jotka näkyvät kaikkien EV- ja PHEV-ensiasennusrenkaiden sivupinnassa, myös ë-C3:ssa. Nämä merkinnät ovat nimeltään Electric Drive Technology (EDT) ja Electric Drive Ready (EDR). Merkinnät osoittavat, että renkaaseen on lisätty teknologiaa, jotka soveltuvat erityisesti sähköauton ainutlaatuisille ominaisuuksille sekä vaatimuksille, kuten korkeampi kantavuus, käsiteltävyys ja melun vähentäminen.

Yhteistyötä kestävän kehityksen hengessä

Goodyear ja Citroën tekevät menestyksekästä yhteistyötä kestävän kehityksen parissa. Vuonna 2022 Goodyear kehitti Eagle GO -renkaan Citroënin Oli-autoon. Sen pintaseos valmistettiin lähes kokonaan kestävistä ja kierrätetyistä materiaaleista.

Nyt uusin ensiasennusrengas ë-C3:een on osoitus yritysten yhteisestä sitoutumisesta autoalan kestävän kehityksen edistämiseksi.

Johannes Moll, Managing Director Consumer OE Goodyear EMEA kommentoi: ”Goodyearilla olemme iloisia siitä, että Citroën valitsi meidät varustelemaan uuden ë-C3:n. EfficientGrip Performance 2 on kesärengas, joka täydentää täydellisesti ë-C3:n moderneja sähköauton ominaisuuksia. Se myös osoittaa, kuinka sitoutuneita olemme innovatiivisten ratkaisujen toimittamiseen sähköautoille ja sähköisen liikenteen tulevaisuudelle.”

Tietoja Goodyearista
Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa