Uusi koko Goodyear OPTITRAC H+     -    puimurirengasmallistoon

Uusi koko Goodyear OPTITRAC H+ - puimurirengasmallistoon

Goodyear on ilmoittanut uuden koon lisäyksestä vastikään esiteltyyn OPTITRAC H+ rengasmaliiston  -yhdistelmätraktoreihin / puimureihin Agritechnica 2011 -näyttelyssä. Uusi rengas on OPTITRAC H+ IF680/85R32 CFO, joka on tarkoitettu puimureihin, joita käytetään tietyissä maissa ( esim. Saksa ) , joissa leveämpiprofiilisia renkaita ei voi käyttää ajoneuvojen leveysrajoitusten vuoksi. Renkaan kuormituskyky on suuri ja siinä on OPTITRAC-pintakuvio, joka antaa  erinomaisen vetopidon ja suorituskyvyn sekä maastossa että tiellä.

OPTITRAC H+ -renkaat on suunniteltu käytettäviksi suuremmilla paino indexillä, ja niissä on IF-merkintä koon etuliitteenä ja CFO jälkiliitteenä. Nämä renkaat on suunniteltu ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation) ‑standardin mukaan. Tämä standardi sallii jopa 55 prosentin kuormabonuksen jaksottaisessa peltokäytössä ilman rengaspaineen lisäämistarvetta.

OPTITRAC H+ -mallisto esiteltiin markkinoille vuoden 2011 alussa, jolloin mallisto koostui kahdesta ensimmäisestä koosta; IF80070R32 CFO ja IF800/75R32 CFO. Myöhemmin mallistoon lisättiin koko IF900/60R32 CFO.

Goodyear on korostanut erityisesti erinomaista vakautta ja kuormituskapasiteettia OPTITRAC H+ -renkaassa, joka on suunniteltu erityisesti huipputeknisiin yhdistelmäpuimureihin. Goodyearin rengasinsinöörit kehittivät H+ -rengasta menestyneen OPTITRAC-tuoteperheen hyviksi havaittujen rakenteellisten ominaisuuksien pohjalta, joita yhdistettiin innovatiivisiin materiaaleihin. Näissä uusissa renkaissa on epäsymmetrinen profiili ja syvä urasyvyys. Näiden ominaisuuksien ansiosta renkaan vetopito- ja itsepuhdistuvuusominaisuudet ovat erinomaiset. Tietokoneoptimoidun olakkeen kuvion ja erityisten ääriviivojen ansiosta H+ -renkaan paineenjakautumisominaisuudet ovat hyvä. Tämän ansiosta OPTITRAC H+ -renkaat pystyvät siirtämään käyttövoiman ja väännön äärimmäisen tehokkaasti ja tasaisesti maapohjaan.

Innovatiivinen pintaseos on erittäin kulumisenkestävä, minkä ansiosta H+ -renkaan käyttöikä on pitkä. Lentokoneiden renkaisiin kehitetty Aero-Tie-in-jalkaosakonsepti vahvistaa jalkaosaa ja takaa täydellisen istuvuuden vanteelle. Samalla tämä teknologia sallii suuremmat sivuvallit ja siten suuremman jouston, josta puolestaan seuraa erinomainen kestävyys ja entistä parempi kilometritulos.

Lisäksi OPTITRAC H+ toimii vakioilmanpaineella sekä pelolla että tiellä. Alhaisempi ilmanpaine ja suurempi hyötykuorma tuottavat suuremman kosketuspinnan. Tämä parantaa vetopitoa ja ehkäisee renkaan uppoamista maahan, mikä puolestaan tarkoittaa vähäisempää maan pakkautumista sekä pienempää vierintävastusta ja polttoaineen kulutusta.

OPTITRAC H+ IF680/85R32 CFO tulee saataville alkuvuodesta 2012.

Goodyearin harvesterirenkaiden mallistoon kuuluu neljä kokoa:

IF680/85R32 CFO      Uutuus

IF800/75R32 CFO

IF800/70R32 CFO

IF900/60R32 CFO

Aiheet

Goodyear Dunlop Nordic, jonka pääkonttori on Tukholmassa, on Baltian maissa ja Pohjoismaissa kahdeksaa maata edustava liiketoimintayksikkö. Goodyear Dunlop Nordicilla on noin 140 työntekijää, ja osa tuotetesteistä suoritetaan Suomen ja Ruotsin pohjoisosissa. Goodyear Dunlop Nordicin tuotemerkkeihin kuuluvat Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Kelly ja Debica. Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Yrityksen palveluksessa on noin 75 000 työntekijää, ja se valmistaa tuotteita yli 60 tuotantolaitoksessa 25 maassa ympäri maailmaa. Dunlop on yksi maailman johtavista korkean suorituskyvyn renkaiden valmistajista. Yrityksellä on menestyksekäs historia moottoriurheilussa ja se hyödyntääkin kilparenkaiden innovatiivisia teknologioita henkilöauton renkaiden kehittelyssä.

Lehdistön yhteyshenkilö Group Communications Manager Nordic +46 70 203 30 23

Johtaja rengasalan innovaatioissa

Goodyear on yksi maailman suurimmista rengasvalmistajista. Goodyearillä on noin 71 000 työntekijää ja se valmistaa tuotteita 55 tuotantolaitoksessa 22 maassa ympäri maailmaa. Yrityksen kahdessa innovaatiokeskuksessa Akronissa Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa ja Colmar-Bergissä Luxemburgissa pyritään kehittämään huippuluokan tuotteita ja palveluita, jotka määrittävät alan teknologia- ja suorituskykystandardeja. Lisätietoja Goodyearista ja sen tuotteista on osoitteessa www.goodyear.com/corporate.