Tiedote -

Palkittu design mullistaa ruoanlaittorutiinit − Gorenje esittelee uutuusteknologiaansa

Kuvia lehdistön käyttöön: http://www.gorenje.fi/company/lehdistotiedotteet/silent_revolutions_pressroom

Helsinki Design Week -tapahtuman aikana Gorenje esitteli Silent Revolutions -näyttelyssä valikoiman huipputuotteitaan. Gorenjen innovatiivisiin ja älykkäisiin huippuratkaisuihin kuuluvat uuden sukupolven SensoCARE-pesukoneet, laadukkaalla anturiteknologialla varustettu IQcook-induktioliesi ja suurella värinäytöllä ja tietotekniikalla varustettu HomeCHEF-uuni. IQCook-induktioliesi mahdollistaa IQsteam-tilan ansiosta entistä terveellisemmän ruoanlaiton. HomeCHEF-uunissa on puolestaan käytetty edistynyttä ja helppokäyttöistä tietotekniikkaa. Kaikille laitteille on lisäksi myönnetty Red Dot Design -palkinto.

IQcook – ylivoimaista höyrytysteknologiaa

IQcook-induktioliesi on varustettu ainutlaatuisella IQsteam-teknologialla, joka mullistaa tavan tehdä ruokaa. Ruoanlaitto on helpompaa, ja IQsteam mahdollistaa terveellisemmän ruoan valmistamisen.

Gorenjen IQcook on maailman ensimmäinen induktioliesi, joka huomaa ripeästi pienimmätkin muutokset: IQCook estää ruoan ylikiehumisen, palamisen ja ylikypsentämisen säätelemällä itse omia toimintojaan. Käyttäjäystävälliset, esiasetetut kypsennystilat IQsteam, IQboil, IQpro, IQfry ja IQgrill helpottavat monien ruokalajien valmistusta entisestään. Kotikokit voivat hyödyntää aikansa sillä välin, kun ateria kypsyy. Ruoka ei enää koskaan pala pohjaan tai kiehu yli. Vallankumouksellinen IQcook-teknologia on saanut myös arvostetun kansainvälisen Red Dot Design Award 2012 -palkinnon.

Gorenje HomeMAID  –  SensoCARE-teknologian avulla räätälöity pesuohjelma

Gorenje-pesukoneissa on neljä uutta pesumahdollisuutta: NormalCARE, EcoCARE, TimeCARE ja AllergyCARE. Nämä pesutavat tuottavat joka kerta erinomaisen pesutuloksen pitäen samalla huolta pyykeistä. NormalCARE on esiasetus säännölliseen päivittäiseen käyttöön ja se optimoi ajan- ja tehonkäytön. EcoCARE-pesuohjelma keskittyy pyykinpesuun, jossa käytetään ajasta riippumatta mahdollisimman vähän vettä ja sähköä. TimeCARE-tila nostaa pesutehoa niin, että pyykki tulee puhtaaksi mahdollisimman nopeasti. AllergyCARE-ohjelma sopii  herkästi allergisoituville, sillä se käyttää enemmän vettä huuhdellen pyykin huolellisesti.

HomeCHEF-uuni:  tablettitietokone, keittokirja ja uuni yhdessä laitteessa

HomeChef-uunissa asetusten valitseminen on helppoa, se onnistuu kuljettamalla sormea näytöllä. Näytöltä voi valita reseptit, suositellut ruoanlaittotilat sekä lisätoiminnot. Ruoanlaiton kaikki vaiheet voidaan helposti asettaa ennen aloittamista, jolloin aikaa jää muiden ruokalajien valmistamiselle tai vieraiden kanssa seurusteluun samalla kun uuni jää tekemään työnsä. Tämä harvinaislaatuinen innovaatio herätti myös asiantuntevan Red Dot Design Award 2011 -palkintoraadin huomion ja sai heiltä tunnustusta.

Päävalikko on portti perusvalikkoon, joka tarjoaa neljä erilaista valikoimaa oikealle kypsennysohjelmalle: SIMPLEbake, AUTObake, PRObake, STEPbake, MYbake ja EXTRA muiden uunin toimintojen säätämiseksi. Alkuperäinen STEPbake-ruoanlaittotila mahdollistaa perinteisen uunin käytön uudella tavalla. Uuniin voi ohjelmoida kypsennys-, leivonta-, paahto- tai grillausvaiheet etukäteen. Jokaisella kypsennysohjelmalla on omat asetukset lämpötilalle, lämmittimille ja tuulettimille.

Silent Revolutions: Nykyaikaista designia Sloveniassa

Helsinki Design Week 2012 -viikon aikana Helsingissä oli esillä kiertävä näyttely Slovenian nykydesignista. Gorenjen innovatiivinen design oli osana näyttelyä. The Silent Revolutions -näyttely koostuu design-valikoimista, jotka kokoavat yhteen tämän nuoren maan kaksi ensimmäistä vuosikymmentä. Näyttelyn nimi, Silent Revolutions eli hiljaiset vallankumoukset, kuvaa Sloveniaa maana, jossa on poikkeuksellinen design-historia, mutta joka ei vielä ole tuonut itseään esille tärkeänä design-kohteena verrattuna muihin eurooppalaisiin design-maihin.

Lisätiedot Linda Granberg, linda.granberg@akvamariini.fi, puh. +358 9 241 0072

Julie Steiner, Project Manager Gorenje Group Nordic A/S, jst@gorenjegroup.com, +45 36 36 04 25

www.gorenje.fi

• silent revolutions
  • design

Gorenjen perustehtävä on korkealaatuisten, ihmiselle ja ympäristölle ystävällisten kodinkoneiden valmistus ja markkinointi.