Ohita
Greative Director Mari Tauler, konseptisuunnittelija/copywriter Laura Andersson ja luova johtaja Janne Hongell

Nitron luova johtaja palasi Grundlageen: “Miljoonatiimi on koossa jälleen”

Janne Hongell on nimitetty Grundlagen luovaksi johtajaksi tammikuusta alkaen. Vuonna 2019 Grundlagen ensimmäisenä työntekijänä aloittanut Hongell siirtyi takaisin toimistoon oltuaan kaksi vuotta Nitrossa ja edettyään siellä luovaksi johtajaksi.

“Grundlage jäi sydämeen kytemään ja leimahti taas, kun aika oli kypsä. Tähdet ovat nyt oikeassa asennossa niin asiakkuuksien, toimiston kuin ihmistenkin kehittämiseen. Luovan johtajan roolissa aion ennen kaikkea keskittyä suunnittelun suunnitteluun: luottamuksen rakentamiseen, luovuuden kehittämiseen ja näitä molempia tukevien prosessien löytämiseen ja vahvistamiseen. Huippuyksilöitä on siellä täällä, mutta huipputiimejä harvassa. Siksi tulin takaisin. Ensi vuoden kisoissa nähdään, tai sitten ei nähdä”, Hongell hymyilee.

Samoilla linjoilla on Grundlagen perustaja ja toimitusjohtaja Mari Tauler. “Olen ihan villinä Jannen paluusta. Kun Jannen ja copywriterimme Anderssonin Lauran kanssa aloitettiin tiiminä viisi vuotta sitten, tehtiin ensimmäinen miljoona, eikä edes tajuttu millaisen timantin äärellä oltiin. Mutta ympäriinsä mennään ja yhteen tullaan. Meillä on kaikilla g-tekijää ja osaamisemme kerrostuu ja linkittyy yhteen poikkeuksellisen hyvin, mikä on käynyt selväksi taas kuluneiden parin kuukauden aikana. Keskinäinen ajattelu on syvää ja eteenpäinvievää ja enemmän kuin osiensa summa”, Tauler kommentoi.

Grundlagen viiteen vuoteen on mahtunut paljon korona-ajan huipputuloksista kisamenestykseen ja toimiston avaamiseen Helsingin Katajanokalla. Ovi on käynyt sisään ja ulos ja portsarina toiminut Tauler sanoo että nyt riittää.

“Tässä on tullut oltua hiljaksilteen kun ei ole oikein ollut mitään hyvää sanottavaa. Ärsyttänyt koko ala. Ymmärrys omista vahvuuksista on harhaista ja viittaan nyt niin omaan toimistoon, suunnittelijoihin kuin yleensä koko luovaan alaan. Fokus ja syväosaaminen kadotetaan helposti. Tätä hahmottelumatkaa on myös Grundlagessa kuljettu ja oppirahoja maksettu. Kaikki alalla ovat strategisia, tekoälyä ja dataa hyödyntäviä konseptoivia tarinankertojia, joilta luonnistuu niin brändimuotoilu kuin kasvuhakkerointikin. Otankin ehkä seuraavaksi missiokseni perustaa alalle validointi- ja laatustandardointijärjestelmän, niin loppuu tämäkin villilänsi ja asiakkailla on turvallisempaa valita”, Tauler nauraa.

“Tärkeintä on nyt, että onnistumme viestimään muillekin, kuinka hyviä me ollaan tekemään strategiaa, muotoilemaan brändi sen mukaiseen positioon ja konseptoimaan aikaa ja kasvua kestävä alusta kaikelle markkinoinnille”, julistavat Tauler ja Hongell kuin yhdestä suusta.

Kategoriat

Mitä tekee sellainen, joka uskaltaa? Se tekee asiat oikein. Ongelmat pitää nimittäin kohdata, jotta ne voi korjata.

Grundlage tekee sen, vaikka muita pelottaisi. Kaivaa, ratkaisee, selvittää ja haastaa. Kirkastaa kun on sameaa, kasaa kun asiat ovat levällään ja näyttää suuntaa, kun on pimeää. Pitää kädestä, kun tarvitaan rohkeutta.

Koska meillä on yhteinen päämäärä. Eteenpäin. Ja sinne pääsee vain luovuudella.

grundlage.fi

Grundlage
Y-tunnus 2801242-5
Rautakatu 2
, 20520 Turku

Mari Tauler

Greative Director +358 50 590 7856

Grundlage – Et saa mitä tilaat. Saat sen mitä tarvitset.

Luova, rohkea ja erinomainen mainostoimisto.

Grundlage
Rautakatu 2