Gustavsberg 190 vuotta – tavoitteena seuraavat 190 vuotta

Gustavsberg 190 vuotta – tavoitteena seuraavat 190 vuotta

Tänä vuonna Gustavsberg juhlii posliiniteollisuutensa 190-vuotista taivalta – ensimmäiset tuotteet valmistettiin Gustavsbergin tehtaassa vuonna 1825.Nykyään yrityksellä on toimintaa myös Suomessa ja muissa Pohjoismaissa sekä Baltiassa.Ajan kuluessa Gustavsberg on muuttunut tuotantoyrityksestä saniteettitilojen posliineihin keskittyväksi täyden palvelun yritykseksi.

– Posliini on aina ollut osa yritystämme, ja nyt olemme laajentaneet tarjontaamme kattamaan kylpyhuoneen koko sisustuksen. Asiakkaamme tunnistavat silti ne asiat, joita olemme aina edustaneet: korkean laadun, pohjoismaisen muotoilun ja kestävyyden, sanoo Villeroy & Boch Gustavsbergin PR- ja viestintäjohtaja Rebecca Duvemyr.

Tämän vuoden toukokuussa vihittiin käyttöön uusi varastointiin ja asennukseen keskittyvä tehdas Gustavsbergin Ekobackenilla Tukholman ulkopuolella. Tehdas toimii jakelun ja viennin keskuksena ja on lisännyt niiden sujuvuutta Pohjois-Euroopan markkinoilla.

Maailma toimialueena

Aikaisemmin vain Ruotsissa toiminut Gustavsberg on tätä nykyä kansainvälisillä markkinoilla toimiva ruotsalainen yritys. Yrityksellä on vahva jalansija etenkin Pohjolan ja Baltian maissa, mutta se vie tuotteita myös monille muille alueille.

– Venäjän ja Ukrainan markkinat ovat suuressa kasvussa. Ja viemme tuotteitamme kaikkialle mailmaan – Europpaan, Australiaan ja Kiinaan. Tyylikkäiden ja toimivien kylpyhuoneiden kysyntä on suurta.

Rebecca Duvemyr, PR & Communications Manager Villeroy & Boch Gustavsberg AB

Puhelin: +46 76-135 83 62. Sähköposti: rebecca.duvemyr@gustavsberg.com

Kategoriat

Lehdistön yhteyshenkilö Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness