Wallhung products Triomont

Tiedote -

Kylpyhuoneposliinien asennus on nopeaa ja helppoa Gustavsbergin uuden asennustelineen avulla

Seinälle asennettavien WC-istuinten kysyntä on edelleen erittäin suurta, vaikka kylpyhuoneiden remontointiin ja rakentamiseen on panostettu paljon jo vuosikymmenien ajan. Kylpyhuonekalustevalmistaja Gustavsbergin yhteistyössä tutkimusinstituutti YouGovin kanssa tekemä uusi tutkimus osoittaa, että jopa 95 prosentilla vastaajista on edelleen lattiaan asennettu WC-istuin, ja vain 3 prosenttia on valinnut helpommin puhdistettavan seinälle asennetun mallin. Tämä voi johtua muun muassa siitä, että perinteisen lattiaan asennetun WC-istuimen vaihtaminen seinälle asennettavaan malliin luullaan usein olevan kallista ja hankalaa. Näin ei kuitenkaan ole, kun käytetään Gustavsbergin uutta Triomont-asennustelinettä. Sen avulla haave seinälle asennettavista kylpyhuoneposliineista on helppo ja nopea toteuttaa.

14 cm riittää

Gustavsbergin Triomont-asennustelineen leveys on vain 380 mm, joten se sopii useimpiin kylpyhuoneisiin ja auttaa välttämään suuret ja kalliit muutostyöt.

"Asennustelinettä varten tarvitaan tilaa seinästä mitattuna vähimmillään vain 14 cm, joten seinäasennus ei välttämättä vaadi sen enempää tilaa kuin lattiaan asennettava WC-istuin. Asennustelineen avulla myös nurkat ja pikkusopet on helppo hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti", kertoo Villeroy & Boch Gustavsberg AB:n tuotepäällikkö  David Asmundsson.

Triomont-asennustelinettä voidaan käyttää kaikkien Gustavsbergin ja Villeroy & Bochin seinään asennettavien WC-istuinten kanssa, joiden pulttien välinen etäisyys on 180 tai 230 mm. Asennusteline täyttää tiukat 400 kg:n kuormitusvaatimukset.

Teknisesti hyvin varustettuja kylpyhuoneita

Merkittävä suuntaus kylpyhuoneiden sisustamisessa on, että teknisiä ratkaisuja arvostetaan yhtä paljon kuin tyylikästä muotoilua. Ilman kosketusta toimivat elementit, kuten seinään asennettujen WC-istuinten sensorilla toimivat huuhtelupainikkeet, ovat yhä yleisempiä kodeissa, vaikka tavallisesti niitä nähdään julkisissa tiloissa. Ilman kosketusta toimiva tekniikka on hygieenisempää ja lisäksi helppokäyttöistä esimerkiksi henkilöille, joilla on sormissa nivelreuma.

Gustavsbergin tuotepäällikön David Asmundssonin mukaan on selvästi nähtävissä, että teknologiaa hyödynnetään kylpyhuoneissa yhä enemmän.

"Oli vain ajan kysymys, että myös WC-istuimiin kehitettiin sovellus! Gustavsbergin Triomont-sovelluksella kosketusvapaan huuhtelupainikkeen asetuksia voidaan muuttaa älypuhelimella tai tabletilla niin, että esimerkiksi huuhtelupainikkeen valo syttyy WC-istuinta lähestyttäessä tai huuhtelu käynnistyy automaattisesti, kun WC-istuimen vierestä poistutaan. Tämä on erinomainen ratkaisu julkisiin tiloihin, mutta myös kotiin, jossa on huonomuistisia tai huolimattomia perheenjäseniä."

Huuhtelupainikkeen LED-valon väriä voi vaihdella vapaasti, mikä tuo kylpyhuoneeseen hauskaa tunnelmaa.

Suojaus vesivahinkoja vastaan

Asennustelineen mukana tulee neljä seinäkannaketta, joten lattiaan ei tarvitse porata reikiä, joiden kautta vesivahingot yleensä aiheutuvat. Jos Triomont asennetaan uuden seinän taakse vanhaan kylpyhuoneeseen, tilan tulee jo olla vesieristetty. Jos näin ei ole, kuten usein esimerkiksi vieras-WC-tiloissa, vesivahingot voidaan ehkäistä safebag-vuotosuojalla. WC-istuin voidaan liittää vesiliitäntään säiliön päältä tai sivulta, ja istuin voidaan asentaa putki putkessa -tekniikalla. Viemäriliitäntä on helppo asentaa, ja se voidaan sijoittaa asennustelineen oikealle tai vasemmalle puolelle. Kätevät yksityiskohdat helpottavat asennusta ja varmistavat tyylikkään, helppokäyttöisen ja vakaan lopputuloksen.

Tietoa tutkimuksesta

Tiedot perustuvat tutkimusinstituutti YouGovin tutkimukseen, joka tehtiin 31.1.–3.2.2018. Tutkimus koostuu 1017:sta CAWI-haastattelusta, joiden vastaajat olivat yli 18-vuotiaita suomalaisia.

Villeroy & Boch Gustavsberg AB kuuluu Pohjoismaiden johtaviin kylpyhuonetuotteiden valmistajiin. Konsernin kaksi tuotemerkkiä Gustavsberg ja Villeroy & Boch kattavat kaikki kylpyhuonetuotteet, kuten WC-istuimet, pesualtaat, hanat, kalusteet, kylpyammeet ja Wellness-ammeet. Gustavsberg-konsernin omistaa saksalainen Villeroy & Boch AG, joka on eräs Euroopan suurimmista kylpyhuonekalusteiden valmistajista. Lisätietoja on saatavana osoitteesta www.gustavsberg.com/fi/

Lehdistön yhteyshenkilö Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness

Villeroy & Boch Gustavsberg Oy