Kylpyhuonetrendit 2020: Koti kuin keidas

Kylpyhuonetrendit 2020: Koti kuin keidas

Tänä vuonna kodista luodaan keidas, johon luonto tuo oman mausteensa. Ei vain värien, vaan myös materiaalien suhteen. Vuoden väri on ajaton, rauhallisen sinisen sävy, joka tuo mieleen pilvettömän yötaivaan tai syvän meren. Luonnollinen vihreys puolestaan on noussut esiin Pinterestissä, jossa toistuvat tiheään hakusanat kuten "Conscious Consumption", "Finding Balance" ja "Home Hub". Ympäristön suhteen aiempaa valveutuneempi ja ekologisempi tapa kuluttaa näyttää olevan voimissaan myös vuonna 2020.

Tahdomme lähemmäs luontoa

Asuminen yleensä ja jatkuva väestönkasvu ovat isoja haasteita pyrkimyksessä elää harmoniassa ympäristön kanssa. Kaupunkiväestön on asuttava entistä tiiviimmin, jolloin suurten viheralueiden merkitys kaupungissa vähenee, koska asuntoja tarvitaan enemmän. Tällainen kehitys lisää luonnosta ja rauhasta nauttimisen tarvetta. Onneksi luontoa voi tuoda sisätiloihinkin. Kylpyhuone tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden luoda rauhallinen keidas, joka henkii luonnonläheisyyttä.

Kuvateksti: Theano-kylpyamme pirteässä vihreän sävyssä.

Fifty shades of green

Vihreä on optimaalinen luonnollinen väri. Se on myös siitä harvinainen väri, että sillä voi luoda niin monia erilaisia kontrasteja. Syvä kuusenvihreä, rehevä sammalvihreä tai Neo Mint - vihreät vaihtelevat lämpimästä kylmään, rentouttavasta virkistävään ja luonnollisesta futuristiseen. Siksi juuri vihreä sopii täydellisesti tuomaan persoonallisuutta kylpyhuoneeseen. Ripaus vihreän suosikkisävyä muuttaa kylpyhuoneen todelliseksi hyvinvoinnin keitaaksi.

Kuvateksti: Luo kylpyhuoneeseen hyvinvointia henkivä tunnelma maalaamalla yksi seinistä syvän kuusimetsän vihreällä värillä.

Artis-allas trendikkäässä Neo Mint -sävyssä rakentaa sillan luonnon ja yhteiskunnan välille. Mikään muu vihreän sävy ei yhdistä luontoa ja teknologiaa kuten juuri tämä mintunvihreä.

Kuvateksti: Vuoden 2020 trendiväri on Neo Mint.

Luonnolliset materiaalit luovat lämpöä ja kodikkuutta

Luonnollisuus määrittää trendejä vuodelle 2020, mutta tämä ei koske vain värejä, vaan suurelta osin myös materiaaleja. Kalusteissa ajankohtainen trendi on aitoa puuta muistuttavat materiaalit. Villeroy & Bochin Legato-, Avento- ja Collaro- kalustesarjat täydentyvät uusilla pinnoitevaihtoehdoilla, jotka saavat inspiraationsa tammesta, pähkinäpuusta ja jalavasta. Valikoimamme ulottuu autenttisista vaaleista ja tummista puusävyistä aina trendikkään valkoisiin ja harmaisiin puujäljitelmiin. Elegantin vaikutelman voi maksimoida aidosta puuviilusta valmistetuilla Finion-kalusteilla tai pähkinäpuun tai saarnin sävyisellä Antheus-kylpyhuonepeilillä.

Kuvateksti: Legato-kylpyhuonekalusteet jalavan sävyssä.

Kuvateksti: Villeroy & Bochin Finion-kalustesarja aidosta puuviilusta.

Kuten puu, myös erilaiset himmeät pinnat henkivät luonnostaan mukavaa ja viihtyisää tunnelmaa, esimerkiksi Collar-kalustesarjan uusi sävy Truffle Grey tai Finion-sarjan Olive ja Sand Matt. Ne sopivat täydellisesti yhdistettynä puun, kiven, koripunoksen tai suositun uutuusmateriaalin juutin kanssa.

Kuvateksti: Maanläheisen Truffle Grey -sävyn odotetaan nousevan suosituksi Villeroy & Boch -väriksi.

Rauhallinen tunnelma

Klassinen sininen ja sen turvallinen, syvä tummuus on kaikessa yksinkertaisuudessaan hieno ratkaisu. Se muistuttaa luonnosta ja tuo mieleen rauhallisen, pilvettömän yötaivaan tai syvän sinisen meren. Pehmeä ja hienovarainen sininen luo makuuhuoneeseen rauhallista tunnelmaa toimii hyvin värikkäänä yksityiskohtana huonekalujen etuosissa ja yksityiskohdissa. Värillä voi olla samanaikaisesti sekä virkistävä että rauhoittava vaikutus kylpyhuoneessa, ja sitä korostavat parhaiten vaaleanharmaat tai liidunvalkoiset kontrastit.

Kuvateksti: Vuoden 2020 Pantone-väri: klassinen sininen

Kaupunkiviidakko

Urbaani viidakkotrendi osoittaa, että luonto ei edusta vain rauhaa ja harmoniaa. Tässä trendissä luonto pääsee näyttämään villin puolensa huomiota herättävillä tapeteilla ja suurilla, eksoottisilla kasveilla – molemmat toimivat hyvin myös kylpyhuoneessa!

Kuvateksti: Eksoottiset kasvit tekevät kodista luonnollisesti hieman villimmän.

Kalusteet puun tai maanläheisissä sävyissä sekä klassinen valkoinen keramiikka sopivat kasveihin täydellisesti. Myös rohkeat kontrastit ovat sallittuja, joko värien avulla tai viileän mustavalkoisella ilmeellä.

Kuvateksti: Luontotrendin voi tuoda näppärästi sisätiloihin tapetoimalla yksittäinen seinä huomiota herättävällä kuviotapetilla.

Luonnollisesti älykästä

Vuonna 2020 älykkäiden teknisten ominaisuuksien integroiminen kylpyhuoneeseen käy yhä yleisemmäksi. Teknologialla itsellään ei sinänsä ole arvoa – vaan sillä, mihin sitä voidaan käyttää.

Kuvateksti: Tunnelmavalaistus mukautuu jokaiseen kellonaikaan.

Esimerkiksi kylpyhuoneen valaistus voidaan säätää sopivaksi kellonajasta riippumatta. Kylmempi valaistus aamulla herättää ja valmistelee päivää varten, kun taas lämpimämpi ja pehmeämpi valo illalla auttaa rentoutumaan. Matkapuhelinta on mahdollista ladata Villeroy & Bochin ViSoundilla, joka toimii samanaikaisesti loistavana kaiuttimena kylpyhuoneessa.

Kuvateksti: Puhelin latautuu automaattisesti Villeroy & Bochin kaluste-elementtiin sisäänrakennetulla älykkäällä ominaisuudella.

Painokelpoisia kuvia median käyttöön:

Kategoriat

Villeroy & Boch Gustavsberg AB kuuluu Pohjoismaiden johtaviin kylpyhuonetuotteiden valmistajiin. Konsernin kaksi tuotemerkkiä Gustavsberg ja Villeroy & Boch kattavat kaikki kylpyhuonetuotteet, kuten WC-istuimet, pesualtaat, hanat, kalusteet, kylpyammeet ja Wellness-ammeet. Gustavsberg-konsernin omistaa saksalainen Villeroy & Boch AG, joka on eräs Euroopan suurimmista kylpyhuonekalusteiden valmistajista. Lisätietoja on saatavana osoitteesta www.gustavsberg.com/fi/

Lehdistön yhteyshenkilö Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness

Villeroy & Boch Gustavsberg Oy