Haluttu palkinto esimerkillisestä kestävän kehityksen mukaisesta käyttäytymisestä: Hansgrohe SE:n toimitusjohtaja Hans Jürgen Kalmbach otti vastaan Saksan kestävän kehityksen palkinnon 2024.

Hansgrohe-konserni voitti himoitun kestävän kehityksen palkinnon

"Muutoksen edelläkävijät" on tunnustettu: Saksan kestävän kehityksen säätiö juhli viime viikolla yrityksiä, jotka ovat saaneet German Sustainability Award 2024 -palkinnon esimerkillisestä sitoutumisestaan. Kategoriassa "Energia-, vesi- ja saniteettitekniikka" Hansgrohen kestävä lähestymistapa vakuutti asiantuntijaraadin, joka myönsi yritykselle ensimmäisen sijan: "Hansgrohe-konserni edustaa alallaan kestävää innovointia tuotannossa ja prosesseissa", raati totesi. "Monenlaisia parannuksia toteutetaan järjestelmällisesti ja määrätietoisesti. Esimerkiksi tuotteet säästävät vettä tinkimättä suihkukokemuksesta. Veden säästäminen auttaa suojelemaan ilmastoa. Hansgrohe on sitoutunut muutokseen tuotteillaan, jotka ovat pitkäikäisiä, korjattavia, kierrätettäviä ja kestävästi pakattuja."

Vastuu ihmisistä ja ympäristöstä

Hansgrohe SE:n toimitusjohtaja Hans Jürgen Kalmbach otti vastaan halutun pokaalin. "Yrityksellemme ja minulle henkilökohtaisesti merkitsee paljon, että Hansgrohe-konserni on tunnustettu alan edelläkävijäksi kestävän ajattelun ja toiminnan ansiosta. Olen erittäin iloinen tästä kunniasta, ja niin ovat myös kaikki työntekijämme ympäri maailmaa", Kalmbach sanoo. "Se tekee selväksi, että vastuuntuntoinen käyttäytyminen on perustavanlaatuista yritysten taloudelliselle kehitykselle, ei ihmisten ja ympäristön kustannuksella, vaan niiden eduksi. Itse asiassa kestävä kehitys on ollut olennainen osa strategiaamme ja innovaatioidemme lähtökohta jo vuosikymmenien ajan."

Työskentelemme väsymättä kestävän tulevaisuuden puolesta

Jo kauan ennen kuin kestävä kehitys oli kaikkien huulilla, Schwarzwaldin suihkuspesialisti piti huolen kestävän liiketoiminnan harjoittamisesta. Yrityksen perustajan Hans Grohen poika Klaus Grohe loi perustan vihreälle siirtymiselle jo vuonna 1987. Tuolloin lanseerattiin Mistral Eco -käsisuihku, joka vähensi vedenkulutusta 50 prosenttia. Siitä lähtien yritys on saavuttanut merkkipaalun toisensa jälkeen vettä ja energiaa säästävillä tuotteilla, jotka myös vähentävät hiilidioksidipäästöjä.

"Kestävän kehityksen strategiamme tavoitteena on säästää resursseja, joita maapallolla on yhä vähemmän tai jotka vaikuttavat ilmaston lämpenemiseen", Hans Jürgen Kalmbach selittää. Hansgrohe-konsernin kestävä lähestymistapa konkretisoituu aloitteissa "Suojele veden kiertokulkua"," "Suojele ilmastoa" ja "Tule osaksi kiertotaloutta". Näiden otsikoiden alla on yhteensä kymmenen aloitetta, joissa määritellään konkreettisia tavoitteita ja hankkeita, jotka yhdessä tekevät yrityksestä ja sen tuotteista kestävämpiä. Lisätietoja tästä kestävän kehityksen strategiasta ja Hansgrohe-konsernin tämänhetkisestä kestävän kehityksen raportista löytyy osoitteesta www.hansgrohe-group.com.

Tietoa Saksan kestävän kehityksen palkinnosta

Saksan kestävän kehityksen palkinto on sen taustalla olevan säätiön mukaan Euroopan suurin kunnianosoitus ympäristöön ja yhteiskuntaan sitoutumisesta. "Voittajat ovat muutoksen edelläkävijöitä. Hyvinä esimerkkeinä ja roolimalleina he osoittavat, miten ympäristöllinen ja sosiaalinen edistys voidaan saavuttaa nopeammin", sanoo Stefan Schulze-Hausmann, German Sustainability Award -säätiön hallituksen puheenjohtaja. "Palkinnon tarkoituksena on antaa yrityksille tunnustusta niiden kestävistä toimista ja lisätä yleistä tietoisuutta kestävän kehityksen periaatteista."

Tänä vuonna arvostettu palkinto jaettiin ensimmäistä kertaa 100 toimialalla. 150 riippumatonta asiantuntijaa muodosti tuomariston, joka valitsi finalistit ja voittajat hakemusten ja laajan tutkimuksen perusteella. Voit lukea lisää palkinnosta osoitteessa www.nachhaltigkeitspreis.de/en.

Kategoriat

Hansgrohe Group on saksalainen hana- ja suihkuvalmistaja, joka on vuodesta 1901 valmistanut laadukkaita ja tyylikkäitä tuotteita kylpyhuoneisiin. Yritys on tunnettu ajan saatossa syntyneistä keksinnöistään kuten suihkutanko, ilmalla rikastettu sadesuihku, erilaiset säädettävät suihkumuodot, QuickClean-puhdistustoiminto ja vettä säästävä EcoSmart-teknologia, joilla tuodaan mukavuutta ja helppoutta arkeen.

hansgrohe

hansgrohe - innovatiivisia ratkaisuja kylpyhuoneeseen ja keittiöön, joissa yhdistyvät älykkäät toiminnot, erinomainen muotoilu ja laatu sekä pitkä käyttöikä. Perinteinen tuotemerkki muokkaa palkituilla tuotteillaan veden käyttöä keittiössä ja kylpyhuoneessa. Yhdessä pitkäaikaisen yhteistyökumppaninsa PHOENIX Designin kanssa se luo myös Smart Living -tuotteita, jotka rikastuttavat ihmisten jokapäiväistä elämää ja lisäävät kodin toimivuutta ja turvallisuutta. Etelä-Saksan Schwarzwaldista kotoisin olevassa kansainvälisessä Hansgrohe Groupissa hansgrohe-tuotemerkki edustaa ensiluokkaisia tuotteita suihkujen, suihkujärjestelmien, design-viemäreiden, kylpyamme- ja keittiökalusteiden sekä keittiön pesualtaiden tuoteryhmissä.

AXOR

on saksalaisen hana- ja suihkuvalmistaja Hansgrohe Groupin luksusbrändi.AXOR on jo yli 25 vuoden ajan ollut globaali tiennäyttäjä avantgardististen, huipputeknologialla varustettujen designhanojen ja suihkujen luomisessa. Upeiden mallistojen muotoilu on viimeistelty huippuunsa yhteistyössä kansainvälisesti tunnettujen designereiden kuten Philippe Starckin ja Antonio Citterion kanssa.Vaativille ja estetiikkaa arvostaville asiakkaille, jotka etsivät inspiraatiota kylpyhuoneisiin ja keittiöihin ilman kompromisseja.

Form follows perfection. AXOR.

Liittyvä sisältö