Hansgrohe SE:n pääjohtaja Thorsten Klapproth esitteli yrityksen tuloksen lehdistötilaisuudessa Frankfurtissa 13.3.2017

Laatu, innovaatiot ja muotoilu siivittivät Hansgrohe Groupin yli miljardin euron myyntiin vuonna 2016

Hansgrohe Group saavutti jälleen vuonna 2016 ennätysmyynnin ja -ansiot. Thorsten Klapproth, Hansgrohe SE:n pääjohtaja ja talousjohtaja Udo Kraus julkistivat tulokset yrityksen vuotuisessa lehdistötilaisuudessa Frankfurtissa 13.3.2017.

Ennätystulokset myynnissä ja tuloksessa

Globaalisti toimiva Hansgrohe Group teki vuonna 2016 historiaa ja ylitti myynnissä miljardin euron rajan. Kaikkiaan liikevaihto viime vuonna oli 1.029 miljoonaa euroa, jossa on kasvua 8,5 prosenttia viime vuoteen (2016 liikevaihto 964 miljoonaa euroa). Tulos ennen korkoja, veroja, poistoja ja kuoletuksia kasvoi 10,3 prosenttia 206,1 miljoonaan (186,8 miljoonaa vuonna 2015), mikä on yrityksen kaikkien aikojen paras tulos. “Yrityksen lähes 4.800 erittäin motivoitunutta ja äärettömän omistautunutta työntekijää ympäri maailman osoittivat jälleen kerran, että Hansgrohe Group on alan johtavia toimijoita. Vuonna 2016 onnistuimme taloudellisesti kasvaen kannattavasti ja nopeammin kuin markkinat kaikilla myyntialueilla. Tämä kuvastaa sitä luottamusta, joka asiakkaillamme on laatuamme, innovaatioitamme ja designiamme kohtaan”, Thorsten Klapproth kiteytti.

Investointi tulevaisuuteen

“Tulevaisuus tarvitsee menneen”, Thorsten Klapproth korostaa. “Tarvitsemme vahvat perustukset onnistuaksemme kansainvälisesti. Pitkässä juoksussa strategiset, 42,9 miljoonan euron investoinnit Saksassa turvaavat kilpailuasemamme globaaleilla markkinoilla.” Klapproth jatkaa. Kaikkiaan vuonna 2016 tehdyt 48,7 miljoonan euron investoinnit rahoitettiin täysin kassavirralla. 30 miljoonaa euroa investoitiin Offenburgissa sijaitsevaan, globaalisti palvelevaan logistiikkakeskukseen. Korkeamman kapasiteetin ja viimeisimmän digitaalisen teknologian ansiosta yritys pystyy nyt vastaamaan nopeammin ja paremmin maailmanlaajuisiin asiakastarpeisiin ja vahvistamaan kansainvälistä myyntiä pitkällä aikavälillä. Lisäksi Offenburgin tehtaiden valmistusteknologiaan investoitiin 1,7 miljoonaa ja 4,6 miljoonaa Schiltachin uuteen tutkimus- ja kehityslaboratorioon, jolla varmistetaan tukeva perusta tulevaisuuden innovaatioiden tuottamiselle.

Lisätietoja liitteenä olevasta englanninkielisestä lehdistötiedotteesta.

hansgrohe

on saksalaisen Hansgrohe Groupin kylpyhuone- ja keittiöhanojen sekä suihkujen premiumbrändi.

hansgrohe-tuotteet ovat tunnettuja moderneista teknologioista, innovatiivisesta muotoilusta ja erittäin hyvästä toiminnallisesta laadusta ja ne ovat voittaneet lukuisia muotoilupalkintoja ympäri maailman. Yritys on tunnettu ajan saatossa syntyneistä keksinnöistään kuten suihkutanko, erilaiset säädettävät suihkumuodot, QuickClean-puhdistustoiminto ja vettä säästävä EcoSmart-teknologia, joilla tuodaan mukavuutta ja helppoutta arkeen. hansgrohe tekee näistä arjen hetkistä elämyksiä:

AXOR

on saksalaisen hana- ja suihkuvalmistaja Hansgrohe Groupin luksusbrändi.

Olemme globaaleja tiennäyttäjiä avantgardististen, huipputeknologialla varustettujen designhanojen ja suihkujen luomisessa. Upeiden mallistojen muotoilu on viimeistelty huippuunsa yhteistyössä kansainvälisesti tunnettujen designereiden kanssa. Vaativille ja estetiikkaa arvostaville asiakkaille, jotka etsivät inspiraatiota kylpyhuoneisiin ja keittiöihin ilman kompromisseja.

Form follows perfection. AXOR.