Nuuka Solutions Oy:lle uusi toimitusjohtaja ja strategia.

Nuukan hallitus on päättänyt käynnistää muutosprosessin yhtiössä, jonka aikana yhtiö karsii kustannuksia ja tähtää jatkossa kannattavaan kasvuun.

Yhtiön hallitus on nimittänyt yhtiön perustajan ja teknologiajohtajan Mikko Majan yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi ja muutosprosessin toteuttajaksi.

Nuuka on viime vuosina satsannut voimakkaasti tuotekehitykseen ja onnistunut kehittämään uniikin AI- pohjaisen optimointipalvelun talotekniikan alueelle, jonka avulla voidaan täysin automaattisesti vähentää ilmanvaihdon ja lämmityksen energiankulutusta julkisissa ja kaupallisissa rakennuksissa. Samalla kuitenkin huolehtien käyttäjien tuottavuutta ja hyvinvointia tukevista sisäilmaolosuhteista.

Nämä uudet palvelut ovat otettu useilla asiakkailla käyttöön vuoden 2022 aikana ja kaikista on saatu todennetusti erinomaisia tuloksia. Kiinteistön energiakuluissa säästöt ovat luokkaa 10–30 % hyvin matalilla alkuinvestoinnilla.

Yhtiön strategiaa ja liiketoimintasuunnitelmaa on päivitetty ja tavoitteena on kannattava operatiivinen liiketoiminta kesällä 2023 sekä positiivinen liiketulos Q4/2023 aikana. Muutosprosessin ja kasvustrategian toteuttamiseksi yhtiö on käynnistänyt toimenpiteet tarvitsemaansa lisärahoituksen hankkimiseksi.

Uusi strategia perustuu nopeasti toteutuvien energiansäästöjen tuottamiseen yhtiön kehittämien AI-optimointisovellusten avulla, julkisten ja kaupallisten kiinteistöjen omistajille, yhteistyössä kumppaniverkoston kanssa, jotka saavat yhteistyöstä Nuukan kanssa uutta ja kannattavaa liiketoimintaa. Kumppanitoiminta on lähtenyt käyntiin vuoden 2022 loppupuolella.

Lisätietoja:

Mikko Maja