Huawei Enterprise Growth Partner of the Year on 6G Nordic

Huawei Horizonissa juhlistettiin yhteistyötä – vuoden 2022 Growth Partner on 6G Nordic

Huawei Enterprise Nordicin järjestämässä Huawei Horizon Nordic Partner Summit 2023 -tapahtumassa juhlistettiin Huawein kumppaneita ja yhteistyötä digitalisaation edistämiseksi kaikissa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yli 120 Huawein yhteistyökumppania kokoontui keskiviikkoiltana Tukholman Vasateaterniin. Tapahtumassa puhuttiin innovaatioista, uusista tuoteratkaisuista ja ennen kaikkea digitalisaation roolista vihreässä siirtymässä. Illan päätteeksi suomalainen 6G Nordic palkittiin Huawei Enterprise Growth Partner 2022 palkinnolla.

Huawei on toiminut Pohjoismaissa yli 20 vuoden ajan. Liiketoiminnan keskiössä on alusta alkaen ollut hyvät suhteet kumppaneihin. Yritysliiketoimintaan keskittyvä Huawei Enterprise on puolestaan ollut aina tärkeä osa digitalisaation kehiystä yhdessä kumppaneidensa kanssa.

- Tavoitteenamme on yhdistää digitaalisaatiota ja energiantuotantoa, kehittää puhtaita energiamuotoja ja edistää vihreää siirtymää. Olemme sitoutuneet luomaan uusiutuvaan energiaan pohjautuvia energiajärjestelmiä, virtaviivaistamaan energiantuotantoa ja -käyttöä sekä rakentamaan vihreitä, vähähiilisiä ja älykkäitä tietokeskuksia ja viestintäverkkoja, sanoi Huawei Europen VP Kenneth Fredriksen tervetuliaissanoissaan.

- Tämä ei kuitenkaan onnistu yksin, ja siksi olemme mylös sitoutuneet kolmeen perusarvoon: avoimuus, yhteistyö ja jaettu menestys. Kaikki rakentamamme tehdään yhteistyössä partnereiden, asiakkaiden ja yhteiskunnan kanssa.

Huawei Horizonissa kuultiin myös norjalaisen T&K-yritys Simula Consultingin puheenvuoro. Simula Consulting vastaa Huawein lohiensuojeluhankkeen tekoälymallin kehittämisestä. Yhtiön teknologiajohtaja Omar Richardson kertoi puheenvuorossaan teknologian käytöstä luonnon monimuotoisuuden suojelussa.

- Suurinta osaa tämän päivän hehkutetuista tekoälyratkaisuista ei ole luotu ratkaisemaan ongelmia - ne vain tekevät tosi siistejä juttuja. Nyt tulisi keskittyä sellaisten innovaatioiden luomiseen, joilla ratkaistaan teknisiä, yhteiskunnallisia ja ympäristöongelmia. Sellaisia, joilla rakennetaan mahdotonta, Richardson totesi keynote-puheenvuorossaan.

- We need imagination more than ever, sanoi puolestaan Futuristi Paulina Modlitba omassa puheenvuorossaan, jossa hän käsitteli haasteiden merkitystä innovaatioiden ja uusien ratkaisujen luomisessa.

Modlitban mukaan parhaat innovaatiot syntyvät haasteiden ratkaisemiseksi, ja käänteisesti kaavoihin kangistuminen vähentää yrityksen tarvetta ja intoa innnovoida.

- Tarvitsemme uusia tapoja tutkia tulevaisuutta. Olemassa olevien alustojen – kuten tarinankerronnan ja tekoälyn – hyödyntäminen antaa meille parhaat mahdollisuudet tehdä niin, vaikka tulevaisuus on entistä kompleksisempi, Modlitba sanoi.

Aiempien vuosien tavoin Huawei Horizonissa myönnettin kumppaneille useita palkintoja. Vuoden 2022 Growth Partner Award myönnettiin suomalaiselle 6G Nordicille.

- Olemme erittäin tyytyväisiä Huawein kanssa tehtävään yhteistyöhön, ja olemme ylpeitä saadessamme tämän palkinnon. Meillä ja Huaweilla on yhteinen tavoite tarjota asiakkaille parhaat ratkaisut, sanoi 6G Nordicin perustaja Janne Sirén.