Huawein kiertovuorossa oleva puheenjohtaja Ken Hu

Huawei: Jatkuvia innovaatioita älykkään ja ympäristöystävällisen maailman puolesta

Huawein vuotuinen Global Analyst –huippukokous käynnistyi tänään Kiinan Shenzhenissä. Paikalle ja etäyhteyden päähän kokoontuu teknologia-alan analyytikoita, rahoitusanalyytikoita, mielipidejohtajia sekä median edustajia eri puolilta maailmaa kuulemaan lisää teollisuuden tulevista suuntauksista ja Huawein kehitysstrategiasta.

Tapahtumassa Huawein kiertovuorossa oleva puheenjohtaja Ken Hu keskittyi Huawein ympäristöystävällisemmän älykkään maailman rakentamista edistäviin innovaatioihin.

- Vahvistamme innovointiamme, varustamme kaikki teollisuudenalat digiaikaan ja älykkääseen maailmaan sekä autamme rakentamaan vähähiilisen maailman, Hu sanoi.

- Nämä ovat avaimet yhtiön tulevaan kasvuun.

Seuraavassa on yhteenveto näistä kolmesta aloitteesta [koneellinen käännös].

Innovoidaan ja edistetään alan toimintaa.

• Yhteyksien osalta Huawei jatkaa alan eteenpäin viemistä. Yhtiö ilmoitti visiostaan mahdollistaa 10 Gbit/s:n yhteydet kaikkialla langattoman ja kiinteän verkon seuraavien kehityssuuntien 5.5G:n ja F5.5G:n avulla. Yhdessä ne tukevat laajempaa valikoimaa niche-verkkojen vaatimuksia, joihin kuuluu myös entistä syvempi kokemus kodeissa sekä teollisuuden valvontaskenaarioiden edellyttämät hidas latenssi ja suuri luotettavuus.
  • Huawei määrittelee uudelleen ohjelmistojen ja datakeskusten yksittäisten solmukohtien järjestelmäarkkitehtuurit parantaakseen merkittävästi järjestelmien suorituskykyä ja energiatehokkuutta.
  • Pilvipalveluissa Huawei rakentaa MetaStudiota, joka on pilvipohjainen, end-to-end digitaalinen sisältökokonaisuus, joka nopeuttaa huomattavasti digitaalisen sisällön tuotantoa.
  • Laitteiden osalta Huawei pyrkii tarjoamaan kuluttajille käyttäjäkeskeisen älykkään kokemuksen kaikilla elämän osa-alueilla – yritys kutsuu sitä "Seamless Al Life -kokemukseksi" – nopeuttamaan tehokkaasti fyysisen ja digitaalisen maailman lähentymistä.

Siirtyminen digitaaliseen muutokseen uuden arvon luomiseksi asiakkaille:

• Huawei mukauttaa tuotteitaan ja tuotevalikoimaansa erilaisiin teollisiin skenaarioihin. Samalla se aloittaa tuotteiden esi-integroinnin ja ennakkovarmennuksen ja tekee etukäteen kaiken monimutkaisen työn helpottaakseen asiakkaidensa ja kumppaniensa digitaalista muutosta. Huawei Cloudiin perustuen Huawei pyrkii tarjoamaan "Kaikkea palveluna – Everything as a Service", muuttamaan infrastruktuurin, teknologian ja asiantuntemuksen pilvipalveluiksi ja helpottamaan pilvipalveluihin siirtymistä eri teollisuudenaloilla.
  • Huawei rakentaa myös integroituja tiimejä, jotka keskittyvät tiettyihin teollisuudenaloihin ja tuovat erikoistuneen asiantuntijaryhmän lähemmäksi asiakkaiden liiketoimintahaasteita sekä käyttävät entistä paremmin horisontaalisia resursseja, toisin sanoen kumppaneiden tuotteita ja valmiuksia. Tavoitteena on tarjota kohdennettuja digitaalisia muutosratkaisuja kullekin teollisuudenalalle ja vastata nopeammin asiakkaiden tarpeisiin.

Voimalähteiden tarjonnan ja kulutuksen optimointi digiteknologian avulla vähähiilisen kehityksen mahdollistamiseksi:

• Huawei määrittelee aurinkosähkösektorin uudelleen AI:n, pilvipalvelujen ja muiden valmiuksien kautta. Niiden avulla voidaan vauhdittaa uusiutuvan energian tuotantoa.
  • Huawei kehittää myös vähähiilisiä järjestelmäratkaisuja vihreää tieto- ja viestintätekniikan infrastruktuuria varten keskittymällä langattomiin tukiasemiin ja datakeskuksiin.

Tulevaisuudessa Huawei pyrkii aktiivisesti parantamaan liiketoiminnan sietokykyä ja varmistamaan vakaan kehityksen.

- Meidän on jatkettava jatkuvaa innovointia ja luotava lisäarvoa asiakkaille ja yhteiskunnalle, Ken Hu sanoi.

- Odotamme innolla tiiviimpää yhteistyötä asiakkaidemme ja kumppaneidemme kanssa ympäristöystävällisemmän älykkään maailman rakentamiseksi.

Innovaatiostrategiansa lisäksi Huawei esitteli pitkän aikavälin tulevaisuudenvisionsa sekä osan niistä toimenpiteistä, joilla visio saavutetaan.

- Kaikki, mitä kuvittelemme tänään, on todennäköisesti liian konservatiivista – liian vähän – huomista varten. Meidän on kohdattava tulevaisuus rohkeasti ja rohkealla visiolla ja varottava tuulta, kun yritämme ratkaista teorian ja teknologian pullonkaulat. Tämä on ainoa tie eteenpäin, sanoi Huawein strategisen tutkimuslaitoksen johtaja Zhou Hong key note –puheessaan.

Tohtori Zhou hahmotteli puheessaan kymmenen haastetta, joihin Huawei haluaa vastata.

Kaksi tieteellistä kysymystä:

• Miten koneet näkevät maailman, ja voimmeko rakentaa malleja, jotka opettavat koneita ymmärtämään maailmaa?
  • Miten voimme paremmin ymmärtää ihmiskehon fysiologisia mekanismeja, - mukaan lukien sen, miten kehon kahdeksan järjestelmää toimivat, - sekä ihmisen aikeita ja älykkyyttä?

Kahdeksan teknistä haastetta:

• Uudet aistimis- ja hallintaominaisuudet, esim. aivo-tietokoneliitännät, lihas-tietokoneliitännät, 3D-näytöt, virtuaalinen kosketus, virtuaalinen haju ja virtuaalinen maku
  • Reaaliaikainen, huomaamaton verenpaineen, verensokerin ja pulssin seuranta, sekä vahvat tekoälyllä tuetut löydökset kemiallisissa lääkkeissä, biofarmaseuttisissa valmisteissa ja rokotteissa
  • Sovelluskeskeiset, tehokkaat, automatisoidut ja älykkäät ohjelmistot, jotka tuovat lisäarvoa ja paremman kokemuksen
  • Shannonin raja-arvojen saavuttaminen ja kiertäminen tehokkaiden, suorituskykyisten yhteyksien mahdollistamiseksi sekä alueellisesti että maailmanlaajuisesti
  • Sopeutuvat ja tehokkaat laskentamallit, non-Von Neumann -arkkitehtuurit, epätavanomaiset komponentit sekä selittävät ja vikoja korjaavat tekoälyt
  • Uusien molekyylien, katalyyttien ja komponenttien kehittäminen älykkäällä tietojenkäsittelyllä
  • Kehittää uusia prosesseja, jotka ylittävät YMOS-järjestelmän, maksavat vähemmän ja ovat tehokkaampia
  • Energian turvallinen ja tehokas muuntaminen ja varastointi sekä tilauspalvelut

Huawei Global Analyst –huippukokous järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2004, ja sitä on jatkettu vuosittain 19 vuoden ajan. Tämän vuoden tapahtuma järjestetään 26.-27. huhtikuuta.

Lisätietoja Huaweista osoitteesta www.huawei.com tai seuraavasta osoitteesta: