Huawein ICT Roadshow saapuu Senaatintorille keskiviikkona – tilaisuudessa puhumassa futuristi Perttu Pölönen

Huawei Enterprisen ICT Roadshow vierailee tänä vuonna toukokuusta syyskuuhun 13 Euroopan maassa esittelemässä muun muassa älykaupunkeja varten kehitettyjä ratkaisuja. Keskivikkona 15.6. kiertue tulee Helsingin Senaatintorille ja tiistaina 21.6. roadshow pysähtyy Oulussa. Suomen lisäksi kiertue vierailee Puolassa, Norjassa, Ruotsissa, Bulgariassa, Kreikassa, Turkissa, Romaniassa, Serbiassa, Itävallassa, Tšekeissä, Slovakiassa ja Unkarissa.

ICT Roadshow-rekka aukeaa näyttelyalueeksi, jossa yleisöllä on mahdollisuus vaihtaa näkemyksiä Huawein asiantuntijatiimin kanssa sekä kokeilla Huawein tuotteita ja laitteita. Näyttelyn yhteydessä järjestetään Talent Summit –keskustelutilaisuus, jonka pääpuhuja futuristi Perttu Pölönen puhuu ihmisten ja koneiden välisestä erosta ja siitä, mitä osaamista tulevaisuudessa tarvitaan.

Teknologiaa luonnon ehdoilla

Huaweilla uskotaan, että teknologian ei pitäisi olla luonnon vastakohta, vaan sen avulla pitäisi voida auttaa luontoa kukoistamaan ja vähentää ihmisen toiminnan vaikutusta luontoon. ICT Roadshow’ssa esitellään myös useita ratkaisuja, joiden avulla Huawei digiteknologiaa hyödyntämällä auttaa suojelemaan ekosysteemejä. Näitä hankkeita toteutetaan kaikkialla Euroopassa Huawein vuonna 2019 käynnistyneen TEC4ALL-hankkeen puitteissa, ja niillä on jo ollut huomattavia myönteisiä vaikutuksia biodiversiteettiin.

- Näyttelyn tarkoituksena on esitellä keskeisiä tuotteita ja ratkaisuja, joilla edistetään yhteiskunnan digitalisaatiota ja parannetaan teknologian ja luonnon yhteiseloa. Tarkoituksenamme on kannustaa avoimiin keskusteluihin, jakaa tietoa ja antaa kaikille vierailijoille käsitys siitä, mitä kaikkea jännittävää tulevaisuus tuo tullessaan. Huawei tukee aktiivisesti paikallisyhteisöjen ja paikallisten yritysten kasvua, Huawei Suomen yritysliiketoiminnan johtaja Ira Keskitalo sanoo.

Digitaitojen kehitys osana tulevaisuuden yhteiskuntavastuuta

Huawei on toiminut Suomessa vuodesta 2008 ja on koko sen ajan pyrkinyt kehittämään paikallisia kykyjä ja lisäämään kiinnostusta tieto- ja viestintätekniikka-alaa kohtaan. Huawein ICT Academy on yliopistojen, ammattikorkeakoulujen sekä ammattikoulujen kanssa vuonna 2020 käynnistetty kumppanuushanke. Hankkeessa tieto- ja viestintätekniikan ammattilaiset ja opiskelijat saavat opintojensa tueksi työelämässä tarvittavia ICT-taitoja.

- Vuoteen 2021 mennessä ICT Academyyn on osallistunut yli 60 koulutuslaitosta ja yli 3000 opiskelijaa Euroopassa. Lisäksi Huawei on tänä aikana sertifioinut yli 11 000 asiantuntijaa, Keskitalo kertoo.

Huawei on sitoutunut kehittämään tieto- ja viestintäteknisiä taitoja useiden ohjelmien kautta, ja digitaalisten lahjakkuuksien kehittämistä koskevia aloitteita laajennetaan jatkossa entisestään.

Lisätietoa Roadshowsta: