Tiedote -

CenterPoint Energy luottaa IBM:n analytiikka- ja asiakkuudenhallintaratkaisuihin kehittäessään asiakaspalveluaan

CenterPoint Energy valitsi IBM:n kehittämään Customer Vision Platform -ratkaisua, jolla yhtiö kykenisi muuttamaan palvelumalliaan ja vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin aiempaa ketterämmin.

Customer Vision Platform tulee tarjoamaan laaja-alaisen näkymän energiayhtiön yli viiden miljoonan asiakkaan toimintaan kaikilla palvelualueilla aina kaasun ja sähkön jakelusta yritys- ja yksityisasiakkaisiin. Sen tarkoituksena on myös tehostaa viestintää asiakkaan ja palveluntarjoajan välillä.

Yhdistämällä ja analysoimalla älymittareista, jakeluverkon- ja toiminnanohjausjärjestelmästä saatuja tietoja CenterPoint Energy pystyy tarjoamaan asiakkailleen aiempaa monipuolisempaa ja ajantasaisempaa kulutustietoa. Järjestelmä on suunniteltu kattamaan myös tulevaisuuden tarpeet noudattamalla nykyaikaista palvelukeskeistä arkkitehtuuria.

Customer Vision Platform -ratkaisun toteutuksessa hyödynnetään IBM:n asiakkuudenhallinta-, analytiikka- ja teknologiaratkaisuja.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/40621.wss

Lue lisää IBM:n älykkäämmistä energiaratkaisuista osoitteessa:www.ibm.com/press/us/en/presskit/27725.wss

Lisätiedot:

puh. (09) 459 5900
ibmficom@fi.ibm.com

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM):
www.ibm.com/fi
IBM Finland Twitterissä:
IBM Finland Facebookissa:
www.facebook.com/ibmfinland

Yhteyshenkilö/-t

Tervetuloa IBM Finland !

IBM on globaali innovaatioyritys, joka on ratkonut asiakkaidensa liiketoimintatarpeita teknologian avulla jo yli sadan vuoden ajan ja Suomessakin yli 80 vuotta. Maailman suurin teknologia- ja konsultointiyritys toimii 170 maassa ja työllistää noin 380 000 henkilöä.

IBM tarjoaa asiantuntijapalveluita liikkeenjohdon konsultoinnista teknologiapalveluihin sekä laajan ohjelmisto- ja palvelintarjooman, joiden avulla yhdessä kumppaniverkostomme kanssa toteutamme älykkäämmän maailman ratkaisuita kaikenkokoisille asiakkaille sekä yksityisellä että julkisella sektorilla.

Toiminta on aina perustunut tutkimukseen ja kehitykseen, mistä osoituksena vuosittainen 6 miljardin R&D-investointi. Yritys on johtanut jo 22 peräkkäistä vuotta patenttitilastoja ja sen 13 tutkimuslaitoksessa on työskennellyt mm. 5 Nobelistia. Keksinnöt kuten PC, viivakoodi ja magneettijuova ovat lähtöisin IBM:ltä, samoin ihmisen Jeopardy! -tietovisassa voittanut Watson.

IBM Finland
Laajalahdentie 23