Tiedote -

IBM ja EVRY yhteistyöhön nopeuttamaan asiakkaiden pilviratkaisuiden hyödyntämistä ja liiketoiminnan muutosta

Helsinki, Suomi - 1.10.2015: IBM (NYSE: IBM) ja pohjoismainen johtava IT-palvelujen tarjoaja EVRY (OSE: EVRY) allekirjoittivat ja julkistivat tänään yhden miljardin dollarin sopimuksen ja pitkäaikaisen kumppanuuden, jossa EVRY valitsi IBM:n ensisijaiseksi pilvi-infrastruktuuripalveluidensa toimittajaksi. Osana sopimusta IBM muuttaa EVRYn olemassa olevia infrastruktuuripalveluita hyödyntäen IBM:n hyväksi todettuja menetelmiä ja globaalia asiantuntemusta sekä takaamalla yritykselle pääsyn IBM:n globaaleihin pilviresursseihin ja -kyvykkyyksiin.

Kumppanuus kattaa IBM:n SoftLayer pilvi-infrastruktuuripalveluiden tarjoamisen Oslon Fetissä sijaitsevasta konesalista myöhemmin ensi vuonna. Tuottamalla palveluita IBM-pilvestä EVRYn asiakkaat lukuisilla toimialoilla, kuten pankki- ja finanssialalla, julkisella sektorilla, energiateollisuudessa, terveydenhuollossa ja kaupan toimialalla, saavat pääsyn joustavaan ja skaalautuvaan hybridipilvi-infrastruktuuriin.

EVRY jatkaa edelleen lisäarvoa tuottavien ratkaisujen ja palvelujen kehittämistyötä ja yhdistää vahvan lokaalin tietotaidon IBM:n globaalin mittakaavan innovatiivisten pilviteknologioiden käyttöön. EVRYn asiakkaat hyötyvät nopeammasta markkinoilletuloajasta IBM:n edelläkävijäinfrastruktuuriratkaisuiden avulla. EVRY vastaa jatkossakin asiakassuhteiden hallinnasta ja palveluiden toimittamisesta asiakkaille.

"EVRYn johtava asema Pohjoismaissa edellyttää sitä, että infrastruktuuriliiketoimintamme on alansa huippua. Tältä perustalta rakennamme ratkaisuja, jotka luovat asiakkaidemme liiketoimintaan lisäarvoa ja tuloksia. EVRY on käynnistänyt tämän muutosprosessin, mutta markkinoiden parhaiden infrastruktuuriratkaisujen tarjoaminen edellyttää sitä, että meidän täytyy nopeuttaa infrastruktuuriliiketoimintamme nykyistä muutosta", kommentoi EVRYn toimitusjohtaja Björn Ivroth.

Infrastruktuuripalvelut ovat liiketoimintaa tukevien järjestelmien selkäranka sekä perusta uusille ja innovatiivisille digitaalisille ratkaisuille, jotka edistävät liiketoimintaa. Loppukäyttäjät odottavat ympärivuorokautista pääsyä palveluihin useiden kanavien ja laitteiden kautta. Tämän takia on tärkeää, että yritykset varmistavat infrastruktuurinsa valmiudet uuteen digitaaliseen aikakauteen. EVRYn tavoitteena on tukea asiakkaitaan teknologisilla innovaatioilla ja samalla vähentää monimutkaisuutta sekä lisätä alan standardien mukaisten komponenttien käyttöä asiakkaidensa infrastruktuurijärjestelmissä. Tämä mahdollistaa EVRYn asiakkaille kilpailukykyisemmän ja ketterän lähestymistavan muuttuviin markkinaolosuhteisiin.

"Olemme valinneet IBM:n maailmanlaajuiseksi palveluntarjoajaksi ja palvelumalliksi perusinfrastruktuuriliiketoimintaamme. Asiakkaat hyötyvät huippuluokan infrastruktuurin, myös uusien pilviratkaisujen, aiempaa nopeammasta saatavuudesta. Tämän strategisen päätöksen ansiosta EVRY pystyy toimimaan asiakaslähtöisenä organisaationa, joka keskittyy johtavaan teknologiaan perustuviin lisäarvopalveluihin ja ratkaisuihin", toteaa EVRYn toimitusjohtaja Björn Ivroth.

"Kumppanuutemme osoittaa, miten IBM:n asiantuntemus, teknologia ja palvelut voivat auttaa EVRYä sopeutumaan uusiin markkinaolosuhteisiin ja -mahdollisuuksiin samalla, kun sen käytössä on joustavia ja skaalautuvia infrastruktuuripalveluja, jotka tukevat sen nykyisiä toimintoja", sanoo IBM:n Global Technology Services -yksikön johtaja Martin Jetter. ”Pohjoismaat ovat aina olleet etujoukoissa uusien teknologioiden käyttöönotossa ja olemme iloisia saadessamme työskennellä EVRYn kanssa heidän vauhdittaessaan asiakkaidensa johtajuutta digitaalisella aikakaudella. IBM:n ainutlaatuinen tietotekniikkainfrastruktuuri ja pilvivalmiudet luovat erinomaiset edellytykset EVRYlle kehittää ja myydä edistyksellisiä pilviratkaisuja erilaisille asiakkaille ja eri toimialoille."

Nyt tehty 10 vuoden sopimus edellyttää Norjan kilpailuviranomaisten hyväksyntää.

Lisätietoja: EVRY: www.EVRY.com
IBM:n pilvipalvelut: http://www.ibm.com/cloud
IBM Global Technology Services www.ibm.com/services

Tiedotteen kuvassa Arne Norheim, Country General Manager, IBM Norway, Björn Ivroth, CEO, EVRY ASA ja Guido Bartels, General Manager, IBM Nordic