Tiedote -

IBM julkaisi uudet flash-pohjaiset tallennusjärjestelmät nopeuttamaan suurien datamassojen tallentamista pilviympäristöihin

Helsinki, Suomi - 27.4.2016: IBM laajentaa flash-tallennustarjoomaansa kolmella uudella täysin flash-teknologiaa hyödyntävällä IBM FlashSystem A9000, A9000R ja IBM DS8888 -järjestelmällä. Niiden käyttämä IBM MicroLatency -teknologia mahdollistaa paitsi nopean datamassojen siirron pilviympäristöön myös sen nopean hyödyntämisen eri käyttötarkoituksissa, kuten nopeutta vaativien ja älyominaisuuksia sisältävien sovellusten taustalla.

Kuluttajat haluavat pilvipalveluna tarjottavien sovellustensa toimivan vaivattomasti ja nopeasti. Jotta palveluntarjoajat voisivat tarjota asiakkailleen miellyttävän asiakaskokemuksen, ja saada tuntemaan palvelun juuri hänelle räätälöidyltä, on tärkeää että tarvittava data saadaan haettua pilvestä mahdollisimman nopeasti. IBM MicroLatency -teknologia mahdollistaa datan siirron rautapohjaisesti flashiä hyödyntäen ilman erillistä ohjelmistokerrosta. Latenssiaika voidaan puristaa parhaimmillaan jopa 250 mikrosekuntiin.

Nyt julkaistujen järjestelmien sisäänrakennetut ominaisuudet on suunniteltu vastaamaan ja ratkomaan pilviympäristöjen asettamia haasteita, kuten esimerkiksi tietoliikenteen luokittelua ja priorisointia (QoS - Quality of Service) sekä estämään siinä ilmenevän "noisy neighbor" -efektin vaikutuksia. Efektillä on vaikutusta muun muassa sovellusten suorituskykyyn.

IBM FlashSystem A9000, A9000R ja IBM DS8888 -järjestelmät tarjoavat:

• Helpon siirtymisen palveluntarjoajille flash-tallennukseen. IBM FlashSystem A9000 tulee täysin konfiguroituna, joka vähentää flash-ympäristön käyttöönottokustannuksia.
  • Skaalautuvan tallennusympäristön pilvipalvelun tarjoajille. IBM FlashSystem A9000R -järjestelmän grid-arkkitehtuuri mahdollistaa helpon skaalautuvuuden tarpeen mukaan.

A9000 ja A9000R -järjestelmät sisältävät data reduction -ominaisuuksia ja IBM FlashCore -teknologian, jotka parantavat tallennusjärjestelmän tehokkuutta ja vähentävät kustannuksia.

• Optimoidut ja täysin flash-teknologiaa hyödyntävät tallennusjärjestelmät. Täysin flashiä hyödyntävä IBM DS8888 nopeuttaa tietokantojen ja dataa paljon hyödyntävien sovellusten toimintaa parantaen asiakastyytyväisyyttä sekä liiketoiminnan tehokkuutta.

IBM FlashSystem -tarjooman ratkaisut sisältävät yli 380 patentoitua innovaatiota, jotka liittyvät suorituskykyyn, flash-teknologian kestävyyteen, luotettavuuteen, saatavuuteen ja helppokäyttöisyyteen. Lisäksi pilvipohjaiset ominaisuudet tuovat helpotusta datan hallintaan liittyvissä haasteissa, joita pilvipalveluiden tarjoajat kohtaavat. IBM Design Thinking -tiimin kanssa yhteistyössä suunniteltu Hyper-Scale Manager -käyttöliittymä esimerkiksi helpottaa datan siirtoa ja hallintaa. Käyttöliittymä sallii jopa yli sadan järjestelmän hallinnan yhdestä näkymästä. Sen Hyper-Scale Mobility -ominaisuus mahdollistaa häiriöttömän datan siirron taulukoiden välillä. Käyttöliittymä vähentää myös ajanhukkaa, joka kuluu vaihdettaessa näkymää käyttöliittymän ja tiedostonäkymien välillä. Samoin klikkausten määrää eniten suoritettavissa tehtävissä vähenee jopa yli 50 prosenttia.

Julkistetut tallennusjärjestelmät täydentävät IBM:n jo olemassa olevaa all flash -tarjoomaa mukaan lukien FlashSystem 900 ja V9000 -järjestelmät, jotka myös hyödyntävät IBM:n FlashCore -teknologiaa. Myös keskisuurille yrityksille suunnattu Storwize-tallennusjärjestelmäperhe on saatavana täysin flashiä hyödyntävänä.

Laajempi englanninkielinen tiedote osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/pressrelease/49603.wss

Kuvamateriaalit osoitteessa:
www.ibm.com/press/us/en/photo/49608.wss

Videot osoitteessa:

Lisätietoja IBM Flash Storage -tarjoomasta osoitteessa:
www.ibm.com/storage/flash

Osallistu ja seuraa keskustelua Twitterissä @ibmstorage

• big data
  • pilvipalvelut
  • kognitiivinen tietojenkäsittely
  • ibm flashsystem