Icelandairin matkustajamäärä heinäkuussa ylitti Islannin asukasluvun

Icelandair kuljetti 16 % enemmän matkustajia heinäkuussa 2014 viime vuoden heinäkuuhun verrattuna. Tammi-heinäkuussa 2014 matkustajia oli 15 % enemmän kuin samana ajanjaksona viime vuonna.

355 000 henkilöä matkusti Icelandairilla heinäkuussa ja se on yhtiön historian ennätys: Icelandair ei ole koskaan ennen kuljettanut näin paljon matkustajia yhden kuukauden aikana. Tämä tarkoittaa myös sitä, että Icelandair kuljetti yhdessä kuukaudessa enemmän matkustajia kuin koko maassa on asukkaita (asukasluku 320 000).

Matkustajamäärä heinäkuussa 2014 oli 355 000, vastaavaan aikaan viime vuonna 306 000.

Matkustajamäärä tammi-heinäkuussa 2014 oli 1 458 000 (v. 2013 vastaavaan aikaan 1 273 000).

Kapasiteetin lisäys vuodesta 2013 vuoteen 2014 on jopa 19%. Tänä vuonna Icelandairilla on historiansa laajin reittiverkosto: 38 kohdetta, joista 9 on Skandinaviassa ja Suomessa ja 12 on Pohjois-Amerikassa. Uusimmat kohteet Pohjois-Amerikassa ovat Edmonton ja Vancouver Kanadassa.

Icelandair tarjoaa Pohjois-Amerikkaan lentäville asiakkailleen ainutlaatuisen mahdollisuuden, nopean koneenvaihdon lisäksi, pysähtyä Islannissa jopa 7 vuorokaudeksi meno- tai paluumatkalla ilman lisämaksua. Samalla lentohinnalla voi siis kokea sekä Pohjois-Amerikan kohteen että Islannin elämykset.