IDOn kotimaiset allaskaappipaketit ovat valmiiksi koottuja ja helppoja asentaa.

​Kotimaiset kalusteet ennustavat kylppärille pitkää ikää

Makuuhuoneen tyynyvuori, verhot tai olohuoneen nojatuoli vaihtuvat vauhdilla uuteen jopa mielialan mukaan, mutta kylpyhuoneen kalusteet pysyvät paikallaan pitkään. Laadukkaat ja huolella mietityt valinnat ovat pitkäikäisiä – ne miellyttävät silmää ja säilyvät hyvässä kunnossa vuodesta toiseen.

”Huoli ympäristöstä on herättänyt kuluttajia pohtimaan yhä enemmän tuotteiden elinkaarta. Tämä näkyy kiitettävästi myös kylpyhuoneen posliini- ja kalustevalinnoissa”, toteaa Laura Olin-Loock Geberit Oy:n markkinoinnista.

Elinkaariajattelu on ympäristölle ystävällistä ja tuntuu myönteisesti myös kuluttajan kukkarossa. Olitpa remontoimassa vanhaa kylppäriä tai rakentamassa uutta, tuotteita ei kannata valita vain hintalappua hypistellen vaan kustannuksia on ajateltava ostohetken lisäksi koko elinkaaren ajalta.

”Kylpyhuonetuotteet ovat parhaimmillaan käytössä yli 25 vuotta, joten on tärkeää, että niihin on saatavilla varaosia. Esimerkiksi wc-istuimen hajotessa ei tarvitse ostaa uutta, kun vanhan voi korjata kustannustehokkaasti.”

Huollon helppous palkitsee

Kotitalouksien lisäksi myös taloyhtiöiden kannattaa kylpyhuoneremonteissaan suosia elinkaariajattelua, koska halvat ratkaisut tuovat mukanaan yllättäviä piilokustannuksia. Jos otetaan huomioon tuotteen koko elinkaari, kotimaiset kylpyhuonekalusteet tulevat usein halvemmaksi kuin ulkomaiset.

”Kotimaisen tuotteen etuna on tekninen tuki ja huollon helppous. Huoltoyhtiöiltä löytyy yleensä kotimaisten kylpyhuonekalusteiden varaosia valmiina, joten korjaukset ja remontit onnistuvat vaivattomasti”, Olin-Loock sanoo.

”IDOn keramiikkatuotteilla on pitkä takuu. Varaosia on saatavilla peräti kymmenen vuoden ajan sen jälkeen, kun tuotesarjan valmistus on lopetettu ja usein vielä pitempäänkin.”

Kotimaisuus IDOn valttina

Tuotteiden kotimaisuus on usein painava peruste, kun suomalaiset kuluttajat ja alan ammattilaiset valitsevat kalusteita ja saniteettikeramiikkaa kylpyhuoneisiin. IDOn kylpyhuonekalusteet valmistetaan Pohjanmaalla ja posliinituotteet Uudellamaalla.

”Kuluva vuosi on juhlallinen Geberit Oy:n tehtaalla Tammisaaressa, jossa IDOn posliinituotteet yhä valmistetaan. Tehdas juhlii marraskuussa 50 vuoden taivaltaan, mutta toki IDOn juuret ulottuvat lähes 150 vuoden päähän eli Arabian posliinitehtaan historiaan”, Olin-Loock muistuttaa.

Kotimaiset kylpyhuonekalusteet ovat kuuluneet IDOn valikoimaan miltei 30 vuotta.

”Suomalaiset kalusteet on suunniteltu sopimaan suomalaisiin kylpyhuoneisiin. Ja koska tuotteet valmistetaan lähellä, niiden hiilijalanjälki pysyy luontoa ajatellen mahdollisimman pienenä.”

Kuusi syytä valita kotimaisia tuotteita kylppäriin:

1. Kalusteet ja keramiikka on suunniteltu suomalaisiin kylpyhuoneisiin.

2. Tuotteet on tehty kestämään.

3. Teknistä tukea on helpommin saatavilla.

4. Huoltovarmuus pitkän varaosatakuun ansiosta.

5. Suomalaisella tuotannolla on työllistävä vaikutus.

6. Hiilijalanjälki on pienempi kuin ulkomaisilla tuotteilla.