Tiedote -

EFG voitti vuoden parhaan näytteilleasettajan palkinnon, Tukholman huonekalumessut 2015

EFG European Furniture Group on pitkään toiminut kalustetoimittajien kärkikastissa, mutta nyt voitimme myös parhaan näytteilleasettajan palkinnon. EFG:n osasto Tukholman huonekalumessuilla 2015 on voittanut vuoden Golden Squre -kilpailun. Kilpailu palkitsee vuosittain parhaat designratkaisut kaikkien ruotsalaisten messujen osalta.

- Olen todella onnellinen. Tämä on tunnustus, joka merkitsee paljon, sanoo suunnittelija Kristina Jonsson, joka ideoi ja suunnitteli voittaneen messuosaston.

Vuoden näytteilleasettaja -kilpailun järjestää ruotsalainen Expo-förbund, joka on toimialaliitto näyttely- ja esillepanotuotannon parissa työskenteleville yrityksille. Sillä on noin 110 jäsenyritystä koko maassa. Palkinnonjakotilaisuus järjestettiin Tukholmassa 20. tammikuuta ja palkinnon vastaanotti PEN Interior, joka vastasi EFG:n osaston rakentamisesta Tukholman huonekalumessuille 2015.

- PEN:n työryhmä ansaitsee suuret kiitokset. He ovat nopeita, ammattitaitoisia ja inspiroituneita ihmisiä, joiden kanssa on ilo työskennellä, kertoo Kristina Jonsson.

EFG:n osasto oli tarkkaan suunniteltu ja sen perusajatuksena oli pitkäkestoisuus. Periaatteena oli myös hyödyntää vain metallia ja puuta sekä käyttää mahdollisimman vähän rakenneosia, jotka olisivat helppo kierrättää ja käyttää uudelleen.

Messuilla huomiota herättäneet amfiportaat jatkavat nyt elämäänsä EFG:n myyntinäyttelyssä Tranåsissa. Niitä hyödynnetään mm. epävirallisissa ja sisäisissä neuvotteluissa sekä koulutuksissa.

Useat messuilla vierailleet arkkitehdit pitivät portaiden puhdaslinjaisesta ja pelkistetystä suunnittelusta. Se vahvisti Kristinan ajatusta siitä, että osaston tulee luoda tunteita EFG:n tavasta rakentaa moderneja työympäristöjä, joissa kohtaaminen ja läpinäkyvyys ovat avainsanoja.

Kristina Jonsson on valmistunut Luleå:n yliopistosta vuonna 2008 pääaineenaan ergonominen design. Vuodesta 2011 hän on työskennellyt EFG:llä. Hän on suunnitellut mm. arvostetun EFG Add -lisävarustesarjan, jossa on paljon luovia ratkaisuja moderniin toimistoon.

EFG:n osaston suunnittelusta Tukholman huonekalumessuille 2016 vastaa Kristinan kollega Charlotte Hoflund. Messut järjestetään 9.-13. helmikuuta.

Lisätietoja:

Kristina Jonsson, tuotesuunnittelija EFG

kristina.jonsson@efg.se, +46 14067613

Marianne Guriby Dahl, tuotekehitysjohtaja EFG

marianne.dahl@efg.se, +46 765367508

• Työympäristö

• monitilatoimistot
  • kalusteratkaisut

EFG (European Furniture Group) on Euroopan suurimpia toimisto- ja julkisten tilojen kalustetoimittajia. Tavoitteemme on luoda lisäarvoa yksilöllisillä työympäristöratkaisuilla, jotka tukevat asiakkaidemme toimintaa ja yrityskuvaa. EFG:n laaja mallisto tarjoaa joustavat, inspiroivat ja pitkäkestoiset kalusteratkaisut jokaiseen tilaan ja tarpeeseen. EFG Toimistokalusteet Oy palvelee asiakkaitamme Suomessa. Toteutamme myös asiakkaidemme toivomat sovellus- ja erikoistuoteratkaisut. Tämän kokonaisuuden hallinta antaa meille vankan kilpailuedun alalla.