Jättiaskelin kohti vihreämpää toimistoa

EFG:n tavoitteena on olla alan johtava ympäristökriteerit täyttävä toimistokalusteiden toimittaja. Suurin tavoitteemme on mallisto, joka täyttää kokonaisuudessaan alalle asetetut ympäristökriteerit.

”Jo nyt 60% tuotteistamme on ympäristösertifioituja. Siksi ei ole epäilystäkään, että emme onnistuisi”, sanoo Johan Björkman, EFG European Furniture Groupin tuotepäällikkö.

--

Pitkäkestoisuus on ollut yksi EFG:n keskeisistä arvoista jo pitkään. Tavoitteemme on olla johtava ympäristökriteerit täyttävä toimistokalusteiden toimittaja ja se vaatii kovaa työtä, sinnikkyyttä ja sitoutumista. Prosessi toteutetaan askel askeleelta ja tuote tuotteelta varmistaaksemme, että jokainen tuotteemme täyttää, tai jopa ylittää, vaaditut kriteerit.

Tavoitteemme on, että jokaisella tuotteellamme on vähintään yksi ympäristömerkki. Viime kuukausina olemme sertifioineet paljon tuotteitamme ja pystymme nyt tarjoamaan 34 ympäristösertifioitua tuotesarjaa.

”Ympäristöystävällisten tuotteiden valmistaminen on yhtä ekologista kuin ei valmistaisi mitään”, sanoo Marcus Westdahl, EFG European Furniture Groupin konsernijohtaja. ”Mutkien suoraksi vetäminen ja vastuun pakoilu on typerää ja vanhanaikaista”.

Tämä strategia vahvistettiin, kun EFG valittiin Göteborgin kaupungin yhdeksi kalustetoimittajaksi nimenomaan ympäristöystävällisyytensä vuoksi. Nyt meillä on kokonaisia tuotesarjoja, joille on myönnetty Joutsenmerkki. Niihin kuuluvat Savo S3 -työtuolit, EFG Room -lattiaseinäkkeet, EFG Play -akustiikkapaneelit sekä EFG Flow - pöytäseinäkkeet.

Lisäksi EFG Bold -rahi, moduulisohva EFG Hippione ja EFG Kavaljer sekä EFG MySpace, EFG InTouch ja EFG Coleman -sohvat ovat Joutsenmerkki-kriteerien mukaisesti kolmannen osapuolen sertifioimia. Tämä onnistui, kun vaihdoimme istuinkalusteissa käytettävät pehmusteet Joutsenmerkin kriteerien mukaisiksi.

• Työympäristö

• monitilatoimistot

EFG (European Furniture Group) on Euroopan suurimpia toimisto- ja julkisten tilojen kalustetoimittajia. Tavoitteemme on luoda lisäarvoa yksilöllisillä työympäristöratkaisuilla, jotka tukevat asiakkaidemme toimintaa ja yrityskuvaa. EFG:n laaja mallisto tarjoaa joustavat, inspiroivat ja pitkäkestoiset kalusteratkaisut jokaiseen tilaan ja tarpeeseen. EFG Toimistokalusteet Oy palvelee asiakkaitamme Suomessa. Toteutamme myös asiakkaidemme toivomat sovellus- ja erikoistuoteratkaisut. Tämän kokonaisuuden hallinta antaa meille vankan kilpailuedun alalla.