Ohita
Tanskalainen kylpyhuonekalustekonserni Dansani ostaa ruotsalaisen kilpailijansa INR:n ja kasvaa Pohjoismaiden suurimmaksi

Tiedote -

Dansanin omistaja ja toimitusjohtaja Carsten Friis ostaa ruotsalaisen kilpailijansa INR Iconic Nordic Roomsin. Hankinnan myötä Dansanista ja INR:stä tulee Pohjoismaiden suurin kylpyhuonekalusteiden ja suihkuratkaisuiden toimittaja. Dansanilla on vahva asema Tanskassa, INR:llä Ruotsissa ja kummallakin yrityksellä Norjassa ja Suomessa. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihto Pohjoismaissa on yli 500 miljoonaa Tanskan kruunua eli noin 67 miljoonaa euroa.

INR:llä ja Dansanilla on kattava tuotevalikoima: INR:llä on jo entuudestaan kärkiasema räätälöidyissä suihkuratkaisuissa, kun taas Dansani on johtava kylpyhuonekalusteiden valmistaja. Yritysten lähiajan suunnitelmana on keskittyä jo olemassa olevaan toimintaan Pohjoismaissa sekä keskinäisen yhteistyön vahvistamiseen. Pidemmällä aikavälillä tavoitteena on laajentua Keski-Euroopan markkinoille.

”INR on täydellinen kumppani Dansanille, sillä yritysten valikoima, toimintakulttuuri ja markkina-asema täydentävät toisiaan. Dansanin ja INR:n yhdistymisen myötä yritystoiminta saa voiman ja kasvupohjan, jotka ovat välttämättömiä myynnin kasvattamiseen nykyisillä markkinoilla ja laajentumiseen uusille markkinoille. Olen todella iloinen, että kaupat toteutuivat”, Dansanin toimitusjohtaja Carsten Friis sanoo.

”INR:lle on paras mahdollinen tulevaisuudenkuva, että Dansanista tulee sen omistaja. Fuusioituminen merkitsee paljon työntekijöillemme ja asiakkaillemme. Erityisesti asiakkaamme hyötyvät merkittävästi, sillä voimme nyt tarjota entistä suuremman tuotevalikoiman, parempaa palvelua ja kattavampaa osaamista. Siksi luovutan viestikapulan Carsten Friisille, josta tulee uuden Dansani/INR-yrityksen toimitusjohtaja”, Per Skårner sanoo. Kaupan myötä hän vetäytyy operatiivisesta vastuusta, mutta jatkaa INR/Dansanin hallituksessa.

Lisätiedot:

Carsten Friis
​Omistaja ja toimitusjohtaja
​Dansani A/S
​cfr@dansani.dk
​+45 21 78 66 98

​Nordic Head of Sales and Marketing
​INR Nordic AB
​johan.nyman@inr.se
​ +46 739 40 05 29

INR Nordic AB

INR suunnittelee, valmistaa ja myy kylpyhuonekalusteita, räätälöityjä suihkuratkaisuja ja pyyhekuivaimia. Muotoilu on skandinaavista, yksinkertaista ja laadukasta sekä yksityiskohtiin keskittyvää. INR perustettiin vuonna 1988 Skånessa. Sen pääkonttori sijaitsee Malmössä ja tuotanto sekä Malmössa että Jönköpingissä. Vuodesta 2010 INR on ollut pääomayhtiö CapManin omistuksessa. INR:n päämarkkina-alueita ovat Ruotsi, Norja ja Suomi. Lue lisää: ​www.inr.fi

Dansani A/S

Dansani kehittää ja markkinoi kylpyhuonetuotteita. Sen juuret ovat syvällä tanskalaisessa muotoiluperinteessä, jossa laadukas käsityö, yksinkertaisuus ja toiminnallisuus ovat ajattomien ja tyylipuhtaiden tuotteiden ydin. Dansani on laatutietoisten asiakkaiden valinta. Dansani on perustettu vuonna 1983 ja sen pääkonttori on Haderslevissa. Sillä on myyntiyhtiöitä Englannissa, Hollannissa, Saksassa, Norjassa ja Ruotsissa. Dansanin liikevaihdosta 80 % tulee ulkomailta. Lue lisää: ​www.dansani.fi

INR - Iconic Nordic Rooms

Osoite: Itsehallintokuja 4

02 600 Espoo

Seuraa meitä:

Verkkosivut

Joakim Forsström

Lehdistön yhteyshenkilö Maajohtaja 010 209 3305

Skandinaaviset kylpyhuoneet

Ruotsissa valmistetut suihkutilaratkaisut ja kylpyhuonekalusteet skandinaavisella muotoilulla luovat edellytykset nautinnollisen ja persoonallisen kylpyhuoneen luomiseen omalla tavallasi.

Linnatullinkatu 1 LT 1
02600 Espoo, Etelä-Suomen Lääni, Finland