​Korkkarit kattoon ja oma häntä pystyyn

Olen saanut viime viikkoina hehkuttaa niin montaa erillistä menestystä Seinäjoen ja lähialueen kokous- ja tapahtumapuolella, että nyt on korkea aika koota listaa yhteen ja tuulettaa kunnolla. Siihen on todella aihetta. Kohteillamme on syytä olla itsestään ylpeitä! Me muut voimme iloita menestyksestä ja levittää siitä ilosanomaa eteenpäin.

Tässä tuoreimpia kuulumisia:

1) Seinäjoen Original Sokos Hotel Lakeus palkittiin asiakaspalautteiden perusteella koko Sokos Hotels -ketjun vuoden 2018 parhaana kokoushotellina. Ei ihan pieni meriitti, kun vastassa ovat kaikki muut Suomen Sokos-hotellit. Onnittelut osaavalle sekä asiakaspalveluhenkiselle henkilökunnalle.

2) Kyrö Distilleryn porukka nappasi viikko sitten järjestetyssä kotimaisessa tapahtuma-alan ammattilaisten Evento Awards -kilpailussa parhaan tapahtumatoteuttajan tittelin. Eikä siinä vielä kaikki: yhteistyössä markkinointitoimisto Supersonin kanssa toteutettu "Puolestakyröttäjät" -promootio nappasi oman kategoriansa ykköspokaalin. Kyrö kuuluikin illan menestyjiin kahdella palkinnollaan.

Täytyy tietysti mainita, että viime vuonna Hotelli-Ravintola Alma voitti samaisessa kilpailussa parhaan ravintola/kahvilan tittelin. Alueemme toimijat ovat olleet vasta kahtena vuotena mukana kilpailussa ja voitto on napsahtanut molemmilla kerroilla - hienoa!

3) Seinäjoen kokous- ja kongressikeskus Framin Juvenes-ravintolat Idea & Komia palkittiin ketjun vuoden 2018 kohteina. Jälleen henkilöstön toiminnalla on ollut iso merkitys tämän tittelin voittamisessa. Framin kokouspalveluissa vuosi 2018 oli loistava: ennätyksiä rikottiin niin tilaisuuksien määrässä kuin liikevaihdossakin. Tilaisuuksien määrä kasvoi edellisvuoteen verrattuna 39,6 prosenttia!

4) Ennätyksiä rikottiin myös naapurissa. Vuosi 2018 oli Seinäjoki Areena talon tähänastisen historian paras tapahtumien ja kokouspäivien määrässä mitattuna. Uuden, kauan kaivatun B-hallin valmistuminen toukokuussa 2017, on lisännyt sekä isompien tapahtumien että pienempien kokousten määrää.

5) Kuortaneen Urheiluopisto on investoinut viime vuosina tiloihin ja palveluihin ennätysmäärin ja menestystä on lähdetty hakemaan kasvun kautta. Vuoden 2018 lopussa Kuortaneen Urheiluopistosäätiön tulos olikin kasvanut 18-kertaiseksi vuoden 2014 tilinpäätökseen verrattuna. Vaikka investoinnit kohdistuvatkin urheiluun, palvelevat ne muitakin asiakasryhmiä, kuten kokous- ja työhyvinvointiporukoita

Menestyminen tällä varsin kilpaillulla kokous- ja tapahtuma-alalla on kovaa työtä. Palkinnot ja ennätysvuodet eivät irtoa helpolla. Nautitaan siis täysin rinnoin näistä onnistumisista ja jatketaan sitten taas töitä entistä kovemmin ja viedään sanomaa Seinäjoesta hyvänä ja helppona tapahtumien suurkaupunkina eteenpäin.

Jenniina Palmu, myyntipäällikkö, Seinäjoki Congress

Kirjoittaja toimii Seinäjoki Congressin myyntipäällikkönä ja on yksi niistä, joka on jäänyt pahasti koukkuun tapahtuma-alan syövereihin. Tästä ominaisuudesta saavat "kärsiä" niin ystävät, työkaverit kuin perheenjäsenetkin. Aina pitää päästä jotain järjestämään - oli kyseessä sitten polttarit, sukujuhlat tai työpaikan pikkujoulut.

Jenniina Palmu

Myyntipäällikkö Seinäjoki Congress Oy 040 779 8809