Klarna ostaa israelilaisen Analyzdin

Klarna jatkaa kasvuaan ja ostaa israelilaisen yrityksen Analyzdin Euroopan, Israelin ja Yhdysvaltojen toimintoineen. Yritysoston myötä Klarna laajentaa ainutlaatuista osaamistaan datapohjaisessa rahoituksen ja riskienhallinnan optimoinnissa ja avaa toimiston Israeliin. Ohad Samet, Analyzdin toimitusjohtaja ja perustaja liittyy Klarnan johtoryhmään ja tulee johtamaan Klarnan riskiosastoa Tukholmassa, Tel Avivissa ja San Franciscossa.

- Meille tämä on tärkeä strateginen päätös. Yritysoston myötä laajennamme osaamistamme riskienoptimoinnissa ja voimme entistä tarkemmin analysoida kuluttajien käyttäytymistä verkossa, minkä uskomme vievän sekä netissä että matkapuhelimissa tapahtuvan kaupankäynnin kehitystä eteenpäin. Läsnäolollamme Israelissa toivomme myös houkuttelevamme yritykseemme uusia kykyjä ja voimme tarjota työntekijöillemme mahdollisuuden työskennellä yli rajojen, Sebastian Siemiatkowski Klarnan toimitusjohtaja ja yksi yrityksen perustajista kertoo.

Aluksi Israelin toiminnot tulevat keskittymään tutkimukseen ja kehitystyöhön. Analyzdsin perustajilla Yuval ja Ohad Sametilla on molemmilla pitkä kokemus riskien ja käyttäytymisen analysoinnista maksuratkaisujen ja verkkokaupan alalla. He tulevat muiden Analyzdin työntekijöiden ohella työskentelemään Klarnalle Tukholmassa, Tel Avivissa ja San Franciscossa.

- Olemme erittäin innoissamme yhdistymisestämme Klarnaan, jossa näemme suurta potentiaalia. Tulemme tutkimaan yhdessä uusia mahdollisuuksia helpomman, turvallisemman ja hauskemman maksukokemuksen tarjoamiseksi, Ohad Samet toteaa.

Lisätietoja yritysostosta:
Jarkko Turtiainen, Vice President of Sales Finland
Puh: 010 - 666 6300

• Rahoitus

• riskienhallinta
  • rahoitus
  • datapohjainen rahoitus
  • jarkko turtiainen
  • analyzd
  • sebastian siemiatkowski
  • verkkokauppa
  • verkkokaupan maksutavat
  • klarna

Klarnasta:

Klarna on yksi Euroopan johtavista verkkokauppaan suunniteltujen maksuratkaisujen tarjoajista. Yrityksen maksutavat Klarna Lasku ja Klarna Tili ovat käytössä jo yli 10 000 verkkokaupassa Pohjoismaissa, Hollannissa ja Saksassa. Klarnan maksutapojen avulla kuluttajat voivat maksaa verkkokaupasta tekemänsä ostokset jälkikäteen perinteisellä laskulla tai pienemmissä kuukausierissä. Vuonna 2005 perustetulla yrityksellä on toimistot Tukhoman lisäksi Helsingissä, Oslossa, Nürnbergissä, Kölnissä ja Amsterdamissa työllistäen noin 500 henkeä ympäri Euroopan. Klarnan maksutavat löytyvät verkkokaupoista kuten CDON.com, Nelly.com ja Budgetsport.fi. Klarna julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää, kotimaisille verkkokauppiaille suunnattua eKaupan Lehteä. Lue lisää Klarnasta osoitteessa www.klarna.com.

Sanna Toivanen

Lehdistön yhteyshenkilö +35844 3018391