Story: Uusi varasto parantaa palvelua

1. toukokuuta lähtien Knauf Insulationin keskusvarasto on sijainnut Hallsbergissä Ruotsissa – ja lähiaikoina avaamme myös tukivaraston Östersundiin. Asiakkaille tämä tarkoittaa nopeampia ja luotettavampia toimituksia – entistä paremmin ehdoin.

– Rahtiehdot ovat asiakkaillemme erittäin edullisia, sanoo Ronni Bjørneler, Pohjoismaiden Knauf Insulation logistiikkavastaava.

Keskusvaraston siirtäminen Eskilstunasta Hallsbergiin yhteistyökumppani Logenin luo on parantanut logistista virtaa entisestään.

– Saapuvien ja lähtevien kuljetusten kapasiteetti on lähes rajaton, ja kaikki tuotteemme varastoidaan sisätiloissa oikeassa lämpötilassa. Lisäksi tulevaisuudessa tietyt kuljetukset on mahdollisuus hoitaa myös rautateitse, Ronni Bjørneler sanoo.

Logentilla on satama- ja intermodaaliterminaalien verkosto Göteborgissa, Tukholmassa, Uumajassa ja Sundsvallissa. Vuodesta 2012 yrityksellä on ollut terminaali myös Hallsbergissä, joka on yksi Ruotsin rautateiden tärkeimmistä solmukohdista. Tämä terminaali on ”kuivasatama”, jossa sijaitsee tavaroiden tullivarasto ja jossa käsitellään tulliasiakirjat.

Paremmat ehdot
Muutos tuo asiakkaille suuria etuja. Selkeimmät edut:

• Uusien rahtiehtojen mukaan toimitukset ovat rahtivapaita vähintään yhdeksän lavan tilauksissa (aiemmin toimitus oli rahtivapaa vasta 20. lavasta alkaen). Tämä koskee toimituksia Etelä- ja Keski-Ruotsiin aina Strömsundin ja Örnsköldsvikin korkeudelle asti. Tämän rajan pohjoispuolelle toimitettaessa veloitetaan pieni maksu.

• Nopeammat ja varmemmat toimitukset. Ennen klo 10.00 jätetty tilaus toimitetaan viimeistään kahden arkipäivän kuluttua.

Samaan aikaan Ronni Bjørneler valmistelee jo tukivaraston avaamista Östersundiin.

– Sen pitäisi olla valmis ennen lomia. Tukivarasto parantaa luonnollisesti palvelua Norlannissa mutta vahvistaa myös koko Knauf Insulationin logistiikkaketjua.

Lisätietoja:
Elin Gustafsson, Nordic Marketing Coordinator | +46 (0)703 65 66 04