BLANCA JUTI NIMITETTY L’ORÉAL-KONSERNIN YRITYSVIESTINNÄSTÄ JA YHTEISKUNTASUHTEISTA VASTAAVAKSI JOHTAJAKSI JA KONSERNIN JOHTOKUNNAN JÄSENEKSI

Blanca Juti on nimitetty L’Oréal-konsernin yritysviestinnästä ja yhteiskuntasuhteista vastaavaksi johtajaksi ja konsernin johtokunnan jäseneksi. Jutilla on yli 25 vuoden kokemus kuluttajille suunnatuista teollisuuden aloista niin teknologian, elintarvike- ja juomateollisuuden kuin peliteollisuudenkin parista. Hänen meriittejään ovat mm. vaikuttavat saavutukset markkinoinnissa ja brändinrakentamisessa sekä laaja asiantuntemus viestinnästä ja yhteiskuntasuhteista. Niistä hänellä on kokemusta Euroopasta, Yhdysvalloista, Etelä-Amerikasta, Aasiasta ja Afrikasta.

Blanca on antropologi, hän on väitellyt filosofian tohtoriksi Cambridgen yliopistosta ja hänellä on myös MBA-tutkinto Dallasin yliopistosta. Työskenneltyään viisi vuotta Meksikon suurlähetystön kulttuurivirkailijana Suomessa, hän siirtyi Nokia-konserniin Etelä-Amerikan alueen yritysviestinnän johtajaksi vuonna 1998.

Hän on sen jälkeen toiminut myös Nokia-konsernin sijoittajasuhteiden johtajana, vastannut Vice-President Global Operator Accounts -tehtävässä 2 miljardin euron arvoisista asiakkuuksista ensin Euroopassa ja Aasiassa ja sittemmin Etelä-Amerikassa, minkä jälkeen hän on markkinointijohtajana vastannut 150 maan 11 miljardin euron matkapuhelinliiketoiminnasta.

Vuonna 2013 Blanca aloitti Rovion brändijohtajana saaden arvokasta kokemusta pelialalta ja vuonna 2016 hänet nimitettiin Heineken-konsernin yritysviestinnän johtajaksi. Tässä tehtävässä hän vastasi laaja-alaisesti konsernin viestintä-, ja vastuullisuustoiminnasta. Hän raportoi suoraan toimitusjohtajalle ja johti maailmanlaajuisesti 65 eri kansallisuudesta koostunutta globaalia tiimiä.

Sekä Meksikon että Suomen kansalaisena Blanca puhuu useita kieliä (englanti, espanja, ranska, italia ja suomi), hänellä on kokemusta johtajuudesta kehittyvillä markkinoilla (Brasilia, Kiina ja Intia) ja hän on asunut ja työskennellyt monissa eri maissa ympäri maailmaa.

Hän muuttaa Ranskaan ja aloittaa L'Oréalin viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtajana huhtikuun alussa 2021.

Juti seuraa tehtävässä Lucia Dumasia, joka työskenteli L'Oréalilla kolme vuotta ja joka jatkaa uraansa konsernin ulkopuolella.

L'Oréal

L'Oréal on omistautunut kauneudelle jo yli 100 vuoden ajan. Yrityksellä on 36 erilaista, toisiaan täydentävää kansainvälistä brändiä. Vuonna 2019 L'Oréal-konsernin myynti oli 29,87 miljardia euroa, ja yrityksellä oli maailmanlaajuisesti 88 000 työntekijää. Maailman johtava kauneusalan yritys on kattavasti edustettuna päivittäistavaraliikkeissä, tavarataloissa, apteekeissa, kampaamoissa, tax free -myymälöissä, brändikohtaisissa erikoisliikkeissä ja verkkokaupassa.

L'Oréalin strategian ydin on tutkimus- ja tuotekehitystyö, jonka parissa työskentelee 4 100 henkilöä. L’Oréal on asettanut kunnianhimoiset kestävän kehityksen tavoitteet koko konsernin arvoketjulle saavutettavaksi vuoteen 2030 mennessä. Yhtiön tavoitteena on tehdä yhteiskunnasta osallistavampi ja vastuullisempi.

Lisätietoa: https://mediaroom.loreal.com/

Tämä lehdistötiedote ei ole myyntitarjous eikä sillä tarjota L'Oréalin osakkeita ostettavaksi. Jos haluat tarkempaa tietoa L'Oréalista, tutustu julkisiin Ranskassa rekisteröityihin asiakirjoihin, joita säilyttää rahoitusmarkkinoita valvova Autorité des Marchés Financiers. Ne ovat saatavana myös englanniksi verkkosivuiltamme www.loreal-finance.com.

Tämä lehdistötiedote saattaa sisältää ennusteita. Vaikka yritys uskoo näiden väitteiden perustuvan perusteltuihin olettamuksiin lehdistötiedotteen julkaisupäivänä, niiden luonteeseen kuuluu riski ja epävarmuus, minkä vuoksi todelliset luvut voivat erota siitä, mitä tässä on esitetty tai annettu ymmärtää.

YHTEYSTIEDOT

L’ORÉAL

Hannah Moström

hannah.mostrom@loreal.com

Maria Mossenberg

maria.mossenberg@loreal.com

Lisätietoja saat pankistasi, rahoituslaitoksen pörssimeklarilta (I.S.I.N.-koodi: FR000012031), ja ota yhteyttä osakkeenomistajille ja sijoittajille tarkoitettuun yleiseen sanoma- tai aikakauslehteesi tai Internet-sivustoon osoitteessa www.loreal-finance.com tai L'Oréal Finance -sovellukseen. Maksuton numero Ranskassa: 0 800 66 66 66

• l'oréal
  • blanca juti

L’Oréal Finland Oy on Suomen johtava kosmetiikkayritys, jonka toimintaan kuuluvat päivittäiskosmetiikka- ja kampaamotuotteet, selektiiviset kosmetiikkasarjat sekä apteekkikosmetiikka. Tuotteemme edustavat alansa huippua, innovatiivista teknologiaa, kauneutta ja hyvinvointia.